• mammalovis

Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?

Om de andra har påskägg att äta ur blir det ju konstigt för bonusbarnen. Å andra sidan kan det ju bli så att bonusbarnen får dubbelt så mycket godis mot ett kärnfamiljsbarn, vilket inte är bra ur hälsoaspekten och kanske får från dubbelt så många håll ytterligare ... Så det beror ju på vad du lägger i och ålder på barnen. 

Till äldre barn kan man ju ge en peng och bara lite godis. Till yngre kan man ju ge såpbubblor, hårgrejer eller annat de ändå har nytta av. Mina tre får såpbubblor och ett Kinderägg ock kanske lite smågodis. Sedan får de två äldsta inklusive bonus var sin skrivbok med paljettframsida. Ev gör jag en skattkarta för att hitta dessa då de inte får plats i äggen. Bonusen kommer först veckan efter påsk.

I år tycker jag att det är rätt skönt att barnen inte får en massa påskägg, då två älskade farmödrar gått bort som innan varit generösa med godis, så vi flera år har fått slänga godiset till slut för att vi inte vill att de ska vräka i sig uppåt ett halvkilo. Däremot har ju tanken bakom varit fin från alla. Något år fick de en påskpresent i form av ett klädesplagg och det tyckte jag kändes bättre än godis.

Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?