Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?
Om de kommer på påskdagarna så självklart.
Om de kommer på påskdagarna så självklart.
Funkar att köpa ett stort ägg gemensamt till alla barnen.
Det handlar om känslor, man kanske inte ens tycker om partnerns ungar.
Oj, varför pratar du om mig?
Jag har gudskelov inga styvbarn.
Jag pratade rent generellt. Ja, eller om mitt ex och hans odrägliga avkommor.
Min 4.5 åriga dotter får rätt många medelstora påskägg med en massa godis i iår av diverse släkt (hennes mormor och moffa, hennes farmor, hennes farfar + fru, min biopappa (har förövrigt aldrig hänt tidigare då jag har absolut noll kontakt med honom!), min mormor och min farmor och farfar och av hennes gudfar. Sju medelstora ägg fullproppade med godis + plus lite småslantar. Dock kommer hon inte äta allt. Av mig och mim sambo får leksaker, ett kinderägg och ett klädesplagg i ett påskägg och av sin pappa får hon också leksaker + kinderägg. Min son får godis och pengar i sina ägg, han får lika många ägg men å andra sidan är han 17.
Hade min sambo haft barn så hade de självklart fått påskägg de också oavsett vart de hade varit i påsken.
Har även gett ett lite påskägg till min dotters lillasyster iår, dock utan godis då hon enbart är 7 månader. Klädesplagg och bitleksaker fick hon.
Min 4.5 åriga dotter får rätt många medelstora påskägg med en massa godis i iår av diverse släkt (hennes mormor och moffa, hennes farmor, hennes farfar + fru, min biopappa (har förövrigt aldrig hänt tidigare då jag har absolut noll kontakt med honom!), min mormor och min farmor och farfar och av hennes gudfar. Sju medelstora ägg fullproppade med godis + plus lite småslantar. Dock kommer hon inte äta allt. Av mig och mim sambo får leksaker, ett kinderägg och ett klädesplagg i ett påskägg och av sin pappa får hon också leksaker + kinderägg. Min son får godis och pengar i sina ägg, han får lika många ägg men å andra sidan är han 17.
Hade min sambo haft barn så hade de självklart fått påskägg de också oavsett vart de hade varit i påsken.
Har även gett ett lite påskägg till min dotters lillasyster iår, dock utan godis då hon enbart är 7 månader. Klädesplagg och bitleksaker fick hon.
Varför utgår alla ifrån att TS är en KVINNA, det kan väl lika gärna vara en MAN som tvekar över att köpa påskägg till sina bonusbarn... Men just ja, det är alltid den elaka styvmodern som gör fel.....
Det är din åsikt, ingen lag.
Dom ska väl inte fira påsk tillsammans? Slutet av veckan säger hen. Jag vet inte varför men jag tolkar det som slutet av påsklovet, alltså nästa vecka. Då är ju själva påsken över. Påskfirandet hade ändrats säger hen. Annars förstår jag inte poängen med frågan.
Påskägg är ingen big deal. Ge eller inte, spelar ingen roll men ska de få och de små barnen redan fått, ger man lite diskret så inte små barn tar illa vid sig för att de glömt att de redan fått och vill ha mer. Men annars har de större barnen säkert redan fått ägg så det räcker där de firade påsken. Låt föräldern avgöra vad den vill.
Haha, det var jag som dumpade honom när jag inte orkade med hans odrägliga avkommor längre.
Oj, vilken soppa av ungar hit och dit!
Och så förvånas jag över att du ger en 17-åring påskägg, att att han måste ha lika många ägg som lillasyster på fyra...!
Frågan är inte ställd till mig men jag tycker också att det är lite konstigt med påskägg till en snart vuxen kille i övre tonåren.
Mina söner hade nog bara skrattat om jag köpt påskägg till dem i den åldern.
Jag slutade med det när de var sisådär tolv år.