Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?
Jag förstår inte dessa ideliga frågor om bonusbarn. Det är väl inget att fundera över? Bara att göra som man skulle gjort med sina biologiska barn?
Jag förstår inte dessa ideliga frågor om bonusbarn. Det är väl inget att fundera över? Bara att göra som man skulle gjort med sina biologiska barn?
Varför inte? En familj inkluderar väl alla sina barn (som finns inom och utom förhållandet).
Jättemärkligt att det ska göras skillnad.
Vilken skräp till partner du fick tag på . Ni förtjänar varandra.
Hoppas ?ungarna? är snart myndiga .
Då får man skärpa till sig och lägga sina egna känslor åt sidan! Det är påsk, midsommar, jul och nyår en gång om året!
Jag förstår varför han dumpade dig...
Min 4.5 åriga dotter får rätt många medelstora påskägg med en massa godis i iår av diverse släkt (hennes mormor och moffa, hennes farmor, hennes farfar + fru, min biopappa (har förövrigt aldrig hänt tidigare då jag har absolut noll kontakt med honom!), min mormor och min farmor och farfar och av hennes gudfar. Sju medelstora ägg fullproppade med godis + plus lite småslantar. Dock kommer hon inte äta allt. Av mig och mim sambo får leksaker, ett kinderägg och ett klädesplagg i ett påskägg och av sin pappa får hon också leksaker + kinderägg. Min son får godis och pengar i sina ägg, han får lika många ägg men å andra sidan är han 17.
Hade min sambo haft barn så hade de självklart fått påskägg de också oavsett vart de hade varit i påsken.
Har även gett ett lite påskägg till min dotters lillasyster iår, dock utan godis då hon enbart är 7 månader. Klädesplagg och bitleksaker fick hon.
Kanske skulle kvinnor vara en SMULA mer försiktiga vem de skaffar barn med? Liksom inse att ett gemensamt barn innebär att man har ansvar ihop i 18 år. Idag så har väl barnomsorgen tagit över all fostran MEN till syvende och sist så är det föräldrarna som hamnar med "problemet" i knät.
För att han inte vill ha nån elak styvmorsa till sina älskade barn!
Har inte orkat läsa igenom alla svar men har nu bestämt mig att jag inte kommer ge dom något påskägg. Om jag skulle ha gjort det skulle jag fixat och gjort dom klarara till skärtorsdagen när dom åkte till deras mamma och när dom kommer tillbaka hit igen (som det ser ut nu) kommer påsken vara slut men visserligen har dom ju påsklov hela veckan..
Sk sätta mig och läsa igenom lite vad ni har skrivit