Inlägg från: cyberbabe |Visa alla inlägg
  • cyberbabe

Kroatien i augusti med 10 månaders?

Ja ni oroar er i onödan ;)

Vi var i Kroatien i augusti förra året med vår son, då var han 5 månader. Det var inga problem alls, och inte alls särskilt varmt. Vi var tvungna att ha tröjor på oss på kvällarna.

Nu är vi nyligen hemkomna från 2 veckor i Thailand, sonen blev 11 månader när vi var där. DÄR snackar vi värme, men sonen var faktiskt den i familjen som klarade det bäst. Tänk bara på att ha uv-dräkt och mössa, när de badar så svalkas de. Vår son har gått ett tag så var inte nöjd med att sitta och leka i något uv-tält utan ville gå runt och utforska.

Tänk såhär: det finns ju barn även i dessa länder så varför skulle inte ditt barn klara av att vara där?

• cyberbabe
    Slemmis skrev 2018-04-03 11:57:54 följande:

Tack för svar, ja egentligen var det nog mest svärmor som började oroa sig ???? vi ska åka med dem alltså! Jag tror nog egentligen också att det skulle funka. Vi får se om det blir Kroatien eller nåt annat :)

Trevlig resa!
  • cyberbabe
    LakritsMatte skrev 2018-04-03 18:38:12 följande:

Tänk på att barn under ett år är extremt känsliga för sol och ska inte vara i solen ALLS ens med UV-kläder och solskyddskräm. (Jag skulle inte ens våga smörja in ett så litet barn med så mycket solkräm som behövs). Det vill säga inget havsbad för bebisen och ni måste ha parasoll eller uv-tält på stranden. Och jag tyckte ärligt talat att det var sjukt varmt i Kroatien i augusti (var där för tre år sedan), det var runt 35 grader mitt på dagen och inte mycket svalare på kvällen. Gick i linne kvällstid och svettades ändå. Nu är väl värmen inte ett så stort problem som solen i sig dock.

Vi var som jag längre upp skrivit nyligen i Thailand med vår son. Han vistades i solen flera timmar om dagen i sin uv-dräkt samt SPF 50 där den inte täckte under 2 veckors tid. Han fick inte någon ?bränna? alls så förstår inte varför de inte ska kunna springa/krypa omkring och utforska? Varför ska små barn inte kunna bada i havet? Havet är mycket renare än ett poolvattnet som står helt still och är fullt med klor, dessutom är saltvatten bra för huden småsår mm läker till exempel mycket snabbare
Svar på tråden Kroatien i augusti med 10 månaders?