Anonym (R) skrev 2018-04-06 09:26:21 följande:
Ja, vad förväntar du av en människa som kan hota den de påstår sig älska och respektera?
Hint till tjejer. Att bli hotad betyder att du är i en relation av psykisk misshandel och har du inte insett det än så är det för att det är tidigt i relationen, och det görs saker lite "inbäddat" men som sakta trycker ner dig.
TS. Du har lärt dig en viktig läxa, att tjata fram graviditet och att övertyga övertala väldigt plötsligt är tyvärr oftast ett dåligt tecken så tidigt in i relationen. Ni hade bara varit ihop i drygt ett år du känner knappt människan du ska ha som pappa till dina barn och involvera i ditt barns liv för alltid.
Så även om han var den omogne så anser jag att du inte heller tänkte igenom detta särskilt seriöst eller förstod hur STORT beslutet faktiskt var. Han hotade dig att göra slut, var ärlig nu, har han sagt eller varit på ett respektlöst sätt andra tillfällen i er relation? Höjer rösten? Bestämmer mycket? Kallat dig något? Påstått negativa saker om något?
Men, vad du än svarar, jag dömer inte, jag var också hopplöst kär i en våldsam pojkvän när mitt liv var meningslöst, vi båda drömde om att ha familj, så han försökte göra mig gravid, men fick missfall antagligen pga misshandeln och mitt mående. Jag var i förnekelse när han höll på skaffa barn, manipulationen hade gått så långt att jag gick förbi min egen moral. Som är. Vara ihop i minst 3-5 år, stadig ekonomi, pratat igenom framtiden, läst pluggat på att bli föräldrar, gått på infomöten, pratat med parterapeut INNAN beslutet att bli gravid tas. Vi var arbetslösa, han knarkade, bodde hemma, han hade ingen verklighetsuppfattning what so ever, ville inte tänka på barnets nästa, bara på sitt ego att kunna göra mig gravid eftersom många män har självkänslan i den prestationen precis som många kvinnor har deras världen i att de är fertila.
TS du kan inte stanna med en person som är elak.
Ser det ut såhär nu, så kan han om 2-3 är börja hota dig fysiskt med. Att du stannar är att du säger "detta är okej att du får hota mig det är okej att du är respektlös och våldsam"
Jag var 19 år då, 10 år sen, min första riktiga kärlek. Nu i efterhand är det ju lika bra att det blev som det blev. Men det var jobbigt just då.
Jag tycker dock ts ska stå på sig och behålla.