"Gör abort, annars lämnar jag dig!"
Tack för svar!
Nej, om jag skulle göra abort skulle jag göra slut med honom, för det skulle endast vara för att han tvingade mig & jag kan inte leva med en person som gjort så. Jag vägrar göra abort, jag älskar redan det lilla pyre som ligger & gror i mig. Skulle känna mig som en mördare om jag gjorde det.
Ursäkta, det var inte menat som en pik mot dig, det är bara hur jag personligen skulle känna. Jag tycker inte alla som gör är mördare, ibland måste man ju bara göra det.
Ja, jag behåller barnet. Finns inga alternativ. Det skulle bli tufft, men jag skulle klara det. Har ett bra nätverk med många släktingar och vänner som jag vet skulle ställa upp för mig & Pyret. (ja, jag kallar bebisen så)
MEN! Hans beteende är oerhört omoget och okänsligt. Det bevisar också att han faktiskt inte är vuxen nog att bli pappa. Så beter man sig inte om man är redo att bli pappa. Så hade han inte heller betett sig om han hade älskat dig. Var glad att dessa saker visar sig nu och inte när du är nyförlöst. Nu har du iallafall ett val. Du kan välja att bli ensamstående och hoppas att han om några år kommer och vill ha umgänge. Eller göra abort och i framtiden träffa en fin kille att få en kärnfamilj med. Du skulle känna dig som en mördare om gjorde abort. Men hur känner du om du väljer att ge ditt barn en livstid med en sådan pappa ? Det är en otroligt härlig känsla att ha barn med den bästa möjliga maken och pappan. Du vill inte gå miste om den lyckan.
Du skriver att du skulle göra slut om du gjorde abort. Men samtidigt så vill han inte leva med dig om du behåller. Så vad väntar du på? Fixa ny bostad idag. Det kommer bara bli allt svårare att hitta bostad och heltidsjobb när magen syns. Och omöjligt när du är nyförlöst. Du måste ordna allt nu och har inte möjligheten att sitta still och vänta.