• LFF

"Gör abort, annars lämnar jag dig!"

Beklagar att du är tillsammans med en idiot som först mer eller mindre övertalar dig att ni ska satsa på barn tillsammans och sen när faktumet är där, får iskalla fötter.

I detta läge ska du bara tänka på en person, dig själv. Vad du klarar och inte klarar. Om du inte klarar av att göra abort och du har ett bra nätverk omkring dig, behåll. Om inte, gör abort och be honom fara och flyga dit pepparn växer för så där beter man sig inte.

Skulle jag, som förälder till två söner, om 20 år (de är 4 nu) få höra att någon av dem betett sig som din sambo så skulle de få höra både det ena och det andra från sin mamma, inget av det speciellt smickrande.

• LFF
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2018-04-06 08:45:59 följande:
    Men barnet tvingas ju leva med att ha en extremt obehaglig människa som pappa. Ts kan välja att inte leva med honom men barnet kan tvingas leva med honm halva sin uppväxt. Vill man verkligen döma sitt barn till att leva med någon man själv inte står ut med?

Att välja den bästa pappan till sitt barn är en av de viktigaste sakerna man kan göra för sitt barn
    Barnet finns redan. Vi vet inte hur långt gången TS är. TS vill inte/kan inte göra abort. Sannolikheten att han kommer att "man up" och bli en närvarande pappa känns liten även om jag hoppas att han skärper till sig!
Svar på tråden "Gör abort, annars lämnar jag dig!"