Inlägg från: Anonym (Åh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åh)

Jag känner mig som en dålig människa och mamma...

Känner igen mig jättemycket , min dotter är tre år nu och jag mådde precis som du i början.

Jag tror det är lite förlossningsdepression light i alla fall, skulle verkligen ta kontakt med BVC och säga precis som du skriver här. Du kommer få hjälp, du kommer inte bli "dömd" om du oroar dig för det, det är JÄTTEvanligt det du går genom (bara att ingen vill prata om det för allt ska ju vara så perfekt)

Och - jag tycker du ska be din man vara nära dig så mycket det går. Jag tycker han ska sova med dig tills du mår lite bättre, eller i alla fall kanske somna med dig, gå och lägg er samtidigt och att han håller om dig massor och klappar dig i håret och så. Och sen kan han gå och lägga sig när du somnat eller så, eller att ni går och lägger er väldigt tidigt bara. Han kan komma in till dig en halvtimme på morgonen också, gå upp tidigare och komma in till dig en stund.

Du behöver få det du behöver !

Du behöver säkert oxytocin (ett hormon man får av beröring och kärlek) det är vanligt att ha "Brist" på det, det kan vara det du känner också.

Det kommer absolut bli bättr och du är inte ett dugg konstig !

Svar på tråden Jag känner mig som en dålig människa och mamma...