• Sommar15

BIM juni 2018

Hej! Har precis fått min mens för maj, och nästa bim blir typ 27 juni. Försöker få syskon till min dotter på tre år. Tycker ?alla? blir gravida direkt med syskon så det är minst sagt frustrerande. Använder bidrottninggelé och cb digitala äl-tester.

• Sommar15

BIM lista juni

1/6 Camilllla

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore, Milian03

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan, kakan0

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

22/6 Lunalove

26/6 sommar15

Hade missat att det fanns en lista :) nu uppdaterad!

• Sommar15
    MaalinJ skrev 2018-05-29 14:05:45 följande:

Hej!

Hoppar in här. Har varit medlem i dom andra trådarna tidigare men blev frånvarande för ca 2 månader sen då jag blev sjuk och lite deprimerad.

Jag är en tjej på 28 år och har två barn sedan tidigare med min man som är 36 år.

Vi har haft svårt att bli gravida med vårt 3:e barn. Jag har blivit uträdd pga att jag haft problem med min mens det senaste året. Jag har pcos och misstänker att jag har endmeteios. Jag har precis påbörjat en behandling på 10 dagar som ska göra att min mens sen blir mer regelbunden. Primolut nor heter tabletterna. Någon mer som haft den behandlingen? Jag hoppas verkligen den hjälper å att jag får en mer jämt mens cykel å ägglossning.

Min man har dessutom gjort ett sperma prov nyligen. I brevet stod det att "prover blev nästan godkänt men hade lätt avdrag av spärmier" när vi läste på 1177 så fungerar lite mindre än hälften men vi kunde tydligen försöka att bli gravida ändå. Detta beror troligtvis på en operation han fick göra för några år sedan å han har dessutom en cysta på sädersledaren men vi vet inte hur mycket den påverkar.

Det ser ganska mörkt ut för oss. Vi försöker tänkta att vi har fått två friska fantastiskt barn och att det finns dom som faktiskt aldrig lyckas att få barn. Men vi är väldigt ledsna å besvikna för att det går så trögt för oss.

Vi är på ca 6:e försöket (som vi tror att jag kan ha haft ägglossning på)

Hoppet är det sista som lämnar en så vi hoppas på att vi hinner få en 2019 bebis.

Håller tummarna för er! Vi försöker också med syskon, till vår snart 3-åring. Förhoppningen är att hon ska få bli storasyster innan hon fyller 4 år nästa sommar, men vi får se hur det går. Har inte haft så lätt med missfall etc innan hon kom så vi stannar nog vid två, skulle inte orka hela processen ännu en gång (är redan ledsen...) hoppas vi båda får till syskon 2019! <3
  • Sommar15
    MaalinJ skrev 2018-05-30 10:09:07 följande:

Fy vad jobbigt för er. Jag har också haft 2 missfall tidigare. Rädslan finns ju att det kommer att ta väldigt lång tid för oss att bli gravida och sen kanske det inte stannar kvar ändå. Hur ska man orka börja om då? Men vi får ta en sak i taget, först måste vi ju bli gravida någon gång :) hur länge har ni försökt?

Exakt, ska det ta lång tid att få till ska man väl ändå få turen att det går hela vägen! Vi har bara försökt några månader så inte så länge än så länge... hoppas det är vår tur nu!
  • Sommar15
    johannastroberg skrev 2018-05-30 21:17:50 följande:

Nu är jag superförvirrad! Förra månaden så testade jag cb early dom visade ett blurrigt, svagt blå streck som dock inte syntes när jag bröt testet. Jag var inte gravid. Nu har jag bim på onsdag & fick nyss ett svagt streck, svagare än förra gången men det fanns definitivt där. Det fanns också där när jag bröt testet. Antar att det inte är ett spökstreck om man även ser det när man brutit testet? Så nervös jag är nu!!!! Vill bara att dagarna ska gå så jag kan ta ett digitalt. Tänk om det är min tur nu?!

Jag har tyvärr också fått spökstreck med cb early, det syntes rätt tydligt och hade säkert synts om jag brutit upp testet. Men det kan ju också vara ett ?äkta? streck! Håller tummarna! :)
  • Sommar15
    MaalinJ skrev 2018-05-30 19:04:28 följande:

Hoppas verkligen att det är vår tur nu. Vi har dock bestämt att inte hålla på med ägglossningstester nu under sommaren. Vi har lagt mycket pengar på äl tester så nu tänkte vi bara köra på lite som vi känner å om jag känner av ägglossning. Det har tagit mycket på mig psykiskt att hålla på å pricka in äl hela tiden så i sommar vill jag bara släppa det lite och "leva" igen. Men jag hoppas ju givetvis att vi skulle plussa. Med mina två barn blev jag oplanerat gravid med första och gravid på första försöket med andra.. Så det här suger rent ut sagt. Trodde jag iaf skulle vara halvvägs gången nu.. :(

Förstår det! Vi kör äl-tester men det blir ju dels mkt pengar och en stress. Men ska också försöka ha en skön sommar ändå, dricka vin och försöka att inte hetsa :)
  • Sommar15
    MaalinJ skrev 2018-05-31 08:57:53 följande:

Det gör ni rätt i. Jag håller tummarna för er! Har du lång cykel? Eller är den på 28 dagar? :)

Har förut haft oregelbunden men rätt lång, kring 35 dagar, men sedan jag tog ut hormonspiral är den 28-29 dagar, hittills i alla fall, så det är skönt! Du?
  • Sommar15
    Ejjami skrev 2018-05-31 17:45:28 följande:

Åh jisses! Som jag har väntat! Jag har långa oregelbundna cykler och äntligen på dag 20 får jag positivt på äl-testet! Har testat varje dag sedan CD 8. Roligt å spännande! Får se om jag har ägglossning en dag eller två framöver :) jag tempar också, så jag ser fram emot min stegring :) är det någon annan här som har ägglossning i dagarna?

Skönt!! Har inte ägglossning förrän mitten av juni... ska börja testa nästa vecka!
  • Sommar15
    MaalinJ skrev 2018-05-31 17:54:15 följande:

Det förstår jag. Min har i alla år varit på 28 dagar. Men efter att min hoemonrubbning började å sen när mensen började komma tillbaka så har den varit på 32-38 dagar. Någon månad på 42 dagar. Väldigt oregelbunden och i ofas med ägglossningen. Men hoppas det blir bättre nu efter behandlingen.

Exakt så hade jag förut, sjukt jobbigt! Hoppas det blir bättre för dig nu, en superägglossning som resulterar i bebis ;)
  • Sommar15
    MaalinJ skrev 2018-05-31 23:41:44 följande:

Det hade varit helt underbart isåfall :D när har du BIM?

Beroende på när äl blir... men typ 26/6! Har du typ samtidigt?
Svar på tråden BIM juni 2018