BIM juni 2018
Absolut, du kan nog ta ett testa tidigt iaf på fredag. Jag testade med ett testa tidigt på ÄL+10 / BIM-5 och såg ett svagt streck.
Absolut, du kan nog ta ett testa tidigt iaf på fredag. Jag testade med ett testa tidigt på ÄL+10 / BIM-5 och såg ett svagt streck.
Hade lovat mig själv att absolut inte symptomgoogla den här gången men det sket sig idag... Fick ikväll en röd/rosa blödning som syns på pappret men inte i trosskydd och undrar om det ev. kan vara nidblödning?
Är på ÄL+5 (stensäkert eftersom jag kör med ÄL-test + tempar) och har normalt en lutealfas på 12 dagar så känns väldigt tidigt för mens. Brukar aldrig ha spottings eller mellanblödningar men antar att kroppen kan spela en ett spratt och ge en det ändå någon gång. Symptom i övrigt (om man ens kan ha det så här tidigt?) är bara ömma bröst, lätt mensvärk och sjukdomskänsla.
Ni som varit gravida och haft nidblödningar, hur har dom varit?
Första testet jag gjorde var RFSU testa tidigt. Sedan köpte jag testa tidigt från testlagret.
Om du ska använda ?vanliga? tester är det bättre att vänta till närmare bim eftersom de inte reagerar lika tidigt i graviditeten som de tidiga testerna. Är det inte att de vanliga ger streck först vid 25 nånting HCG och vissa tidigt tester från 10 HCG.
Jag fick ett litet plus på äl+10 med testlagrets vanliga stickor. Enligt en tabell som jag nämnt några gånger tidigare i tråden så lär dock bara en av tio gravida få plus så tidigt, så det kan man inte räkna med. Stort lycka till i veckan i alla fall! :)
Jag har bim den 26/6 och det är ju egentligen alldeles för tidigt för att testa nu men jag köpte ett ?testa tidigt test?. Tycker jag ser ett suuuuuper svagt sträck, är det inbillning eller ser någon annan detta också?
Ja det är egentligen för tidigt med eftersom jag har lite symtom som jag inte känner igen och fick ett positivt äl test så tänkte jag att det kanske skulle synas OM det finns något där inne.. och så har jag typ Sveriges sämsta tålamod. Ska vänta och se om mensen dyker upp och ev ta ett nytt test på bim. Håller tummarna för oss båda! :)
Denna väntan är olidlig. Är idag på ÄL+6 och har sedan ett par dagar tillbaka haft molvärk, vilket jag fortfarande har. Igår fick jag gå och lägga mig en timme vid klockan 18.30 pga trötthet, vilket ALDRIG händer annars och huvudvärken ska vi inte prata om. Jag vill veta nu, haha, tålamodet är inte det bästa!
Grattis till alla er som plussat! <3
Stort grattis till alla pluss som trillat in i tråden nu på senaste!
Och hoppas att juli är er månad, ni som fått hoppa vidare <3
Jag har också bim 26e, är på äl+7 idag och tiden går såååå långsamt. Borde egentligen njuta av sommaren (okej spöregn men ändå...) men vill bara att tiden ska gå.
Är bortrest tills på söndag och lämnade alla tester hemma. Har ytterst begränsade möjligheter att smita iväg och köpa något test så tyckte att det var en fantastisk idé så jag inte kan testa förrän tidigast på söndagskväll eller måndagsmorgon, kan säga att jag ångrat mig nu, haha.
Meeen du slösar ju i onödan :) fast visst jag vet hur det är... är på bim -5 imorgon men ska testa tidigast midsommar bim-3! Imorgon kommer du ju högst troligt inte ha en chans att se något ändå! Men som sagt vet hur extremt det kan klia i fingrarna ! Hoppas att detta är din månad <3
Idag kom mensen med ganska mycket mensvärk så jag lämnar den här tråden.
Jättegrattis till er som har plussat och stort lycka till till er annat. Annars hoppas jag att juli är vår månad <3