Inlägg från: bumblebeez |Visa alla inlägg
  • bumblebeez

BIM juni 2018

Hakar gärna på eftersom det inte blev något förra månaden. :) Andra försöket, andra barnet.

BIM 13 juni

• bumblebeez
    BIM lista juni

1/6 Camilllla

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore, Milian03

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan, kakan0

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti, Bumblebeez

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

22/6 Lunalove
  • bumblebeez
    JenniB skrev 2018-05-30 11:29:27 följande:

Hej tjejer :)

Vet inte alls när jag BIM då jag inte fått min mens efter att jag slutat med ppiller som gjorde att jag inte haft mens på 1år. 
    Fick dock den 15/5 RIKTIGT ont i nedre delen av magen och ryggen, kunde varken sitta ner, stå upp eller gå så ont gjorde det. Dessutom mådde jag illa redan några dagar innan dess och hade lite rosa flytningar både den 15:e och 16/5. Smärtan höll i sig 1-2 timmar "bara" och sen dess har jag endast haft lätt mensvärk varje dag.

Kan det varit första ÄL efter pillerstoppet som jag kände? Och isåfall när släppte ägget? Då det gör ont eller kanske någon efter? Räknar jag från den 15/5 är jag på ÄL+15 nu.... har inte testat ännu, senaste testet jag tog var den 16/5.

LYCKA TILL ALLA Hjärta

Oj, det är svårt att svara på! Första gången jag slutade (efter flera års användning) så flöt allt på, utan symptom osv (då var inte planen att bli gravid). Började igen med p-piller och när jag skulle sluta efter några månader för att faktiskt försöka bli gravid, hade jag alla möjliga symptom och fick ganska allvarlig PMS (vilket jag aldrig har känt av tidigare). Så det KAN vara ÄL, men det kan också "bara" vara pillerstopp. Mitt råd är att köpa tester om du är osäker, eller helt enkelt bara mys på varannan dag :) Du skulle även kunna vara gravid vet du. :) 

Lycka till, till dig också! :)  

• bumblebeez
    JenniB skrev 2018-05-30 13:24:59 följande:

Åh tack för ditt svar!! Jag fick gravidsymptom direkt när jag slutade men sen försvann de igen liksom. Det jag tycker är konstigt och också jobbigt är att jag har mensvärk varje dag nästan, utan att få mens.. Är så orolig att det ska vara nåt fel typ en cysta fast jag har ju ingen aning. Jag tänkte faktiskt börja ÄL-testa men först när jag får mens... vilket aldrig händer haha. Men som sagt så tar jag ett nytt gravtest i helgen och är det negativt så kanske jag ringer till en barnmorska och frågar om det är normalt att man har ont varje dag. :)

Hur lång tid tog det för dig andra gången du slutade med ppiller, alltså att få igång mensen + att bli gravid? :D

Slutade i september/oktober om jag inte minns fel, blev gravid på andra försöket i december/januari (det var 1 eller 2 månader som vi bara lät kroppen komma igång utan att ens försöka). Min mens kom regelbundet som den brukade när jag tog p-piller. Så inget konstigt. Men har ju hört om de som inte får sin mens på några månader, det funkar nog olika. :) 

Jag hade alla gravidsymtom första försöket, men det var inga alls då jag faktiskt var gravid. Hade dock träningsvärk i magen några dagar innan BIM och när mensen sen skulle komma hade jag mensvärk utan blod, men då visste jag redan att jag var gravid. Det enda tecknet på att jag var gravid var väl att jag kände ett slags lugn när jag skulle testa, typ som att "jaja, det är bara att försöka nästa månad igen, inget att stressa med". Alltså inte påtvingat lugn, utan det var som att min kropp redan visste och inte ville att jag skulle stressa. Låter sjukt kanske, men så var det. :) Leta inte efter symtom/icke-symtom för det är verkligen ingen facit! Tycker det låter smart att testa och ringa om du känner dig orolig för att något är fel. Dock tror jag inte så är fallet. :) 

• bumblebeez
    Elsaida skrev 2018-06-05 12:55:19 följande:

Tjejer, hjälp mig, ser ni något här?

Känns som att jag börjar bli tokig..... äl+9 eller 10.

Jag ser tyvärr inget. :(  (jag är ganska kass på att se också, så hoppas för din skull att jag ser fel)
  • bumblebeez

BIM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga, sommarkänslor, Smulis87

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, SL180, lyckligast80

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist

18/6 - Zandylina

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter, smultronbär

21/6 IBS,penelope81, FGK

22/6 Lunalove

24/6 Sussovich

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

Jag lägger till dig, Sussovich. För att svara på alla inlägg och så, så väljer man "citera"-knappen" så får den du skriver till reda på detta (om du inte visste detta redan:)  ).

GRATTIS TILL ALLA PLUS! Positiva tankar till alla som ännu väntar, och till er som inte plussade denna månaden - stoooor kram, det är nog fler än jag som håller tummarna för att allt ska gå vägen för er, kanske blir det så "redan" nästa månad! <3 
  • bumblebeez
    sussovich skrev 2018-06-07 18:23:55 följande:
    HJÄLP!!!

Nu är jag helt förvirrad.... Hur ska jag tolka detta?

Jag fick mina cb idag o bestämt mig för att testa kl 18.00 varje dag för känner att det kommer nog funka bäst för mig! Men så blir det så här med cb? Kan det stämma att jag har ägglossning typ idag, närmsta dagarna??? Har cb fått flipp eller kan detta verkligen stämma?

Jag är helt loss när det gäller ägglossning, detta är liksom första månaden någonsin jag haft någon som helst tankar på att göra tester osv (Jag brukar normalt sätt aldrig känna av varken äl eller mens, men har relativ regelbunden mens 25-27dagar).
    Jag brukar lita på CB-testerna, med en gång jag känt av min ägglossning och alla tecken är där, visar den glad gubbe, även om den för några timmar sedan kanske inte gjorde det. Du har sannolikt ägglossning imorgon/ i övermorgon. Man ska inte ta fler test nu, den kan visa positivt fram till att själva ägget har lossat och hormonerna är ute ur kroppen. Mys på nu :) 
  • bumblebeez

Kan inte ni som plussat redan berätta om det är första, andra, sjätte barnet och hur många försök det tagit denna gång? :) 

• bumblebeez
    Systeryster33 skrev 2018-06-13 18:51:00 följande:

Hur går det för er som har bim 13,14,15? :)

Tror min BIM flyttades till 16 eller 17 juni utifrån ÄL. Så än kan jag inget säga :) Känner inga symtom heller. Annat än att ögonen är trötta. Inga rikliga mängder med flytningar som det var sist jag var gravid. Så jag tror nog inte att det blir något denna gången, men man ska ju inte ta det på förskott. :) Hoppas fortfarande.
  • bumblebeez

Alltså det känns så tråkigt, min mens har inte kommit ännu. Den kommer antingen imorgon eller på söndag, men ni vet känslan där man bara "vet". Den fanns med första barnet när jag väl blev gravid. Hade rikliga flytningar från äl till mens och skitsugen på en leverpastejburk en dag innan mens (hahah wtf?).

Denna gång så har det varit torrt (ursäkta detaljen), förutom nu med liteliiite som verkar vara vanligt precis innan mens. Inga tecken alls typ. Jag hoppas ju på att det inte är lika för alla graviditeter, men som sagt. Den där känslan att det skulle vara något finns inte. :( Vet inte vad jag vill med inlägget, kanske bara ventilera lite? Kanske höra om någon varit med om skillnad i symtom under olika graviditeter? :)

Svar på tråden BIM juni 2018