Inlägg från: bumblebeez |Visa alla inlägg
  • bumblebeez

BIM juni 2018

FrökenUtter skrev 2018-06-15 13:39:42 följande:
    Vågar man verkligen tro det? Blir helt tokig på detta!
    Alltså jag - som inte ser alla inbillade streck - SER strecket. Så till och med jag vågar säga grattis! :D 
  • bumblebeez
    SL185 skrev 2018-06-15 13:45:13 följande:

Ni som har plussat, har ni ringt för inskrivning? När blir man inskriven? Ringde nyss o fick tid om en månad...kommer vara i v.8 då.. hur ska man vänta till dess utan att veta om bebisen ens lever?

Jag brukar gå till en privat gyn annars men de bedriver ingen mödravård..vet inte om jag kan gå till henne innan o kolla ändå?

Men om jag tar digitalt gravtest varje veck o det visar tex 3v+ varje gång, innebär det att allt är som det ska? Känner mig så förrvirrad nu

Det låter hårt, men anledningen till att de gärna väntar med inskrivningssamtalet är just för att "sortera ut" de som får tidiga missfall och fokusera på de som följer sin graviditet. Och är det just att du vill veta att bebisen lever så får man ändå inte sett någon bebis så här tidigt, de brukar säga att man kan se hjärtat i vecka 7 tror jag. :) 

Och tyvärr så är svaret på sista frågan nej. Men sannolikheten att allt går bra är högre än att det inte gör det, i alla fall om du inte blöder. :) Försök att inte tänka så mycket på det, njut av ditt plus. :) 

• bumblebeez
    FrökenUtter skrev 2018-06-15 13:49:38 följande:
    Jag vill skriva tack men vågar inte riktigt! Känner mig helt chockad. Det ser mer tydligt rosa ut nu när det har torkat och det vita blivit mer vitt. Men egentligen ska man väl inte läsa av då!? Så sjukt om det är sant
    Får man fråga om du haft mer flytningar innan ditt plus? :) Eller om det varit torrare än Sahara? Du behöver absolut inte svara.
  • bumblebeez
    SL185 skrev 2018-06-15 15:27:43 följande:
    Tack så mycket för ditt lugnande svar :) måste sluta tänka på missfall o njuta ist tills motsatsen är bevisad..

Ja, gör det! <3

Jag var likadan med min förra. Hela graviditeten var klockren, likaså förlossningen. Och än idag är man orolig att lillan inte andas när hon sover. Så oron kommer, lika bra att försöka njuta så gott det går så man inte blir galen. :)

• bumblebeez

Helt säker på att jag är skengravid, ni vet ju - jag har ju inga symptom - förutom lite molvärk. Mens som ska komma vilken dag som helst nu. Men drömde jag att jag testade positivt, vilket jag förklarar som "naturligt" eftersom magen molade mer än vanligt under natten (mina drömmar brukar liksom gå ihop med hur det känns i kroppen på riktigt).

Men det som avslöjar hur mycket jag verkligen vill detta är mitt sug efter salt lakris. Läser att det är vanligt att bli sugen när man har mens för att man förlorar blod osv. Men jag har aldrig varit så där sugen, gillar inte lakris. Nu sitter jag här med min fjärde bit liksom. :/ Hahaha, kan man verkligen lura sig själv så här mycket?

• bumblebeez
    Daphodil skrev 2018-06-16 11:30:43 följande:
    Molvärk är bra! Och du - det är vanligare att INTE ha en massa symtom än att ha femtiosju stycken såhär tidigt. Jag började må illa igår, EFTER att ha testat svagt ev positivt, så jag tror det är psykogent illamående i mitt fall.

Trötthet kan dock vara ultratidigt synrom. Är du tröttare än vanligt?

Jo, jag vet. Men vid tidigare graviditet hade jag ändå ett inre lugn, nu har jag ju inte det så därför jag är ganska säker på att det skulle visa negativt. 

Illamåendet är inget jag letar efter, det fick jag i vecka 9 sist gång. Det är liksom ömma bröst + allt det andra som var sist som jag inte har. 

Är "trött". Mina ögonlock känns tunga från kl 14 och helt till jag lägger mig, men jag har också haft en "förkylning" i snart 14 dagar, med enbart små rethost och blåsor på tungan, så tänker ju att det kanske sitter ihop med ögonen?

Tack i alla fall för lite "tro" på en graviditet. :) <3 

• bumblebeez
    Daphodil skrev 2018-06-16 12:19:20 följande:
    Tror det är sunt att vara försiktigt skeptisk. Men tror ändå att du lika gärna kan vara gravid som bara förkyld. Håller tummar och tår
    Får hoppas, men vågar inte hoppas för mycket. Tack :) 
  • bumblebeez

Alltså RFSUs "testa tidigt" -test, är det ett pålitligt test? Har googlat och det är många som skriver att de fått spökstreck? Och jag antar att jag kanske också fått ett.. :O

• bumblebeez

Alltså man skulle ju tro att det skulle vara starkare om det var sant eftersom det är "testa tidigt" och jag har BIM idag eller imorn och det knappt syns? Vågar jag visa killen detta?

• bumblebeez
    FrökenUtter skrev 2018-06-16 18:10:37 följande:
    Verkar man ju kunna få på väldigt många varianter! Varför tror du att ditt är spök?
    Det känns för bra för att vara sant liksom.. Jag har inte alls samma symptom som förra gången, inga ömmande bröst eller något? :/ Jag läser ju om spökstreck, har aldrig förstått vad ett sådant är så därför undrar jag om det är så här de brukar se ut? :O
Svar på tråden BIM juni 2018