• Jagerika

BIM juni 2018

FGK skrev 2018-06-13 20:59:57 följande:

Trodde ÄL skulle utebli, men idag fick jag en blinkande glad gubbe på testet!!! Såååå glad! Skulle ta ett test imorgon egentligen, men har gått hela dagen och känner att det är på G! Är nog mest glad över att jag faktiskt känner min kropp :D Så nu flyttas BIM fram, lägger till mig på listan.

Men är det inte en FAST glad gubbe man ska ha för att det ska vara positivt? Blinkade är väl att det mer är på gång? Jag har alltid en ring eller fast gubbe när jag har tagit, så vet inte hur det funkar med blinkande gubbar
  • Jagerika

Nån som ser nått? Tyckte mig ana annu ett streck men syntes bättre när jag tog svartvitt foto. Detta är på eftermiddagen och ska ta ett nytt i morgonbitti :)
  • Jagerika
    FrökenUtter skrev 2018-06-14 21:02:44 följande:

Tycker mig ana ett streck!?

Herregud tack! Då är jag inte galen! Min sambo såg inte men han fattade nog inte vart han skulle titta! Eftersom min ÄL troligen var sen så kanske det är tidigare än jag räknar (BIM-3)

Jag blev helt förvånad när det brukar vara tvärblankt!!
  • Jagerika
    Jojocool skrev 2018-06-14 21:07:00 följande:

När hade du äl?

Enligt FLO appen var ÄL 1/6 men jag fick kramper 7/6 alltså en vecka senare så jag vet inte när jag har Bim egentligen!
  • Jagerika
    FrökenUtter skrev 2018-06-14 21:21:07 följande:

Men känns orimligt att du skulle haft ÄL 7/6 om det där ändå är ett plus? För då har det ju bara gått 7 dagar.

Ja jag vet inte, tog inga ÄL tester denna månaden och kände aldrig av ÄL när appen sa att den skulle komma men då kanske det var något annat jag kände den 7/6? Jag får helt enkelt vänta och se ifall strecken blir tydligare eller om mensen kommer :)
  • Jagerika
    Jojocool skrev 2018-06-14 21:21:14 följande:

Okej spännande!! Håller tummar att du får tydligare positivt så du kan övertyga karln !!

Ja det hoppas verkligen jag med!! Så spännande att jag smäller av
  • Jagerika
    JoWiAn skrev 2018-06-15 06:31:02 följande:

Klämde ut lite till o tog ett test till för att se. Där är strecket ännu tydligare. Fortfarande mega mega svagt men ser det till o med på håll. Har digitalt hemma så tar det imorgon.

Försökte fånga det på bild

Jag ser! Grattis!
  • Jagerika
    Plus skrev 2018-06-15 09:01:35 följande:

Ser ni något på testet? Det är lloyds apotek eget märke, och det är ett testa tidigt test.

Det syns tydligt! Grattis!!
  • Jagerika
    FGK skrev 2018-06-16 08:42:50 följande:

Någon som kan hjälpa mig redan ut lite frågetecken? :) Igårmorse så blinkade gubben, och på kvällen så var den fast. Tempen idag, var samma som igår. Har jag ägglossning idag då tro? Och när har jag BIM?

Får du en fast gubbe så har du ägglossning nu :) och när BiM är beror på hur många dagar din lurealfas är ( tiden mellan ägglossning och mensen). Har du skrivit upp när du fått mens och hur länge den varade förut? Börja i såfall att göra det från och med denna månaden, tillslut kan man räkna ut hur många dagar du har i din cykel och du märker att det ex ?är vanligt att du får mensen 12 dagar efter ägglossning?

Din BIM är ca 14 dagar från idag men inte exakt :)
  • Jagerika
    Thorax skrev 2018-06-16 10:52:10 följande:

Positivt är väl ändå att ägglossning sker inom 24-48h då den har som högst utslag precis innan. Kanske annat med digitala?

Så är de med stickor och kasetter iaf :)

Jo 12-48 timmar har jag läst, så menade att man kan börja ligga nu :)
  • Jagerika

Idag är jag på BIM+1, ingen mensvärk men det högg till i högra äggstocken förut som det kan göra innan ÄL? Haha blev rätt förvånad! Tagit några test i veckan och jag har anat streck på två av dom men det är så svagt att jag anser att det är negativt! Ena testet var helt blankt! Tog inget i morse men tänkte ta i morgon bitti om mensen inte kommer idag :)

• Jagerika
    Systeryster33 skrev 2018-06-20 19:43:33 följande:

Kom igen och uppdatera tråden tjejer! :) många fina plus hittills, men hoppas såklart på fler! Jag tog bort dem som låg på 3/6!

Hur går det för er andra som är nära bim? :)

14/6 EmmalinneaS, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, lyckligast80

16/6 - Ejjami , Elih

17/6 - Jagerika , nist

18/6 - Zandylina,

19/6 Daphodil

20/6 smultronbär, smultronrt , snöoväder, laijina

21/6 IBS,penelope81

22/6 Lunalove, Sussovich

23/6 Thorax

24/6 Pumpan90

25/6 Systeryser33

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

Smulan87

27/6 Camilllla, Lilly2015 , Jojocool, Meej

28/6 FGK

+PLUS-lista +

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

Saknad dotter 25/3 - 28/3 09

7/6 anny1 (bim-3)

8/6 sycamore

8/6 Hepphopp (bim-1)

12/6 SL185 (bim-3)

14/6 ettlitetsyskon

15/6 FrökenUtter (bim-2)

15/6 Daphodil BIM-4

16/6 bumlebeez

16/6 ffrida

15/6 Jowian

Jag har gått över BIM och ingen mens i sikte ännu! Tror jag hade senare ÄL!
Svar på tråden BIM juni 2018