• Milian03

BIM juni 2018

AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-24 19:53:14 följande:

Jag förstår precis! Har också ett sånt par i bekantskapskretsen. Hon va otrogen, blev gravid med den hemliga mannen och har nu separerat för att vara med barnets pappa.

Försöker tänka på att hon är sååå glad för det här barnet och det är ju viktigast.

Visst är det jobbigt med alla gravidbilder och UL när vi fortfarande inte lyckats. Men som sagt: hon är så lycklig!

Klart man vill vara glad för andras skull. Men det känns som ett slag i magen när alla runtomkring en blir gravida direkt och man själv misslyckas varje månad.
  • Milian03
    anny1 skrev 2018-05-26 11:05:00 följande:

Ägglossning på gång! Hoppas det tar sig denna gång! 8:e försöket nu.

Tagit ett test varje kväll och igår var de lika starka så det räknas väl som positivt?! :) Är det inom 24h ägglossningen sker? Eller hur funkar det?

Det sista är positivt :D Inom 48 timmar tror jag. Mys på nu ;)
  • Milian03
    penelope81 skrev 2018-05-26 16:58:40 följande:

Här är ÄL beräknad till 5/6 och BIM till 21/6, så det är bara att vänta för mig. Tyvärr är det inte min starka sida, så får försöka hitta på saker att distrahera mig med. Några tips? ????

Dålig sida hos mig med det här med att tänka på annat, haha
  • Milian03
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-27 00:19:30 följande:

Fast smiley på CB Advanced och positiv sticka på torsdag morgon. Inseminering på kvällen. Men fredag morgon ÄNNU starkare på stickan.

Borde vi inseminerat ännu en gång utöver torsdag kväll!

Är det stor risk att vi missar ägglossningen?

Tänker: LH-topp fredag morgon, det tar 48 h innan äggen släpper (söndag morgon), insemineringne på torsdag vid 21 och simmarna är ur funktion 2 dagar senare (lördag kväll)?

Har dock ÄL-smärtor idag och simmarna KAN sju leva uppemot 5 dygn.

Please!!! Femte försöket och vill sååååå få ett plus på min födelsedag 8 juni!!

Man kan ju bli gravid på endast en gång. Men jag hade nog inseminerat minst en gång till.

Är också på femte försöket och hade endast sex en gång under äl tider. Hoppas det räckte. Har bim 3/6 så då vet vi :)
  • Milian03
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-28 16:35:10 följande:

Grattis!!!!

Vilket försök??

Åh hoppas på ett plus denna månad också! Femte gången gillt haha

Tack :D vårt femte försök är detta! Håller tummarna för er :)
  • Milian03
    Belinday skrev 2018-05-28 17:48:19 följande:

Det verkar verkligen vara er tur :). Vilken metod använde du för att hitta din ägglossning tempar du ?Läser i så många trådar kan hända ja blandat ihop dig men nån som tempar med snarlikt namn.

Använde äl-test bara :) både stickor och digitala från clearblue. Hade pga omständigheter bara sex EN gång: dagen efter positivt. Men en gång räckte :)
Svar på tråden BIM juni 2018