• Norrskens

BIM juni 2018

Jowian: Tack, imorgon är det din tur!!!!!

Imorgon ska jag på utflykt hela dagen så då kan jag hålla mig ifrån testandet.

Lycka till alla andra, var verkligen tvärblankt på bim -3. Så det finns hopp för er andra också. Har testat svaga plus efter bim med mina två andra barn.

• Norrskens

Thorax: ge inte upp hoppet. Många dagar dagar kvar. Jag hade själv en lång cykel förut så jag vet hur drygt det är. Själv hade jag som att tvärblankt på bim -3.

• Norrskens

Daphodil: lycka till idag! När kan man ta ett digitalt? Har aldrig tagit ett sånt. Mitt test idag är ungefär som det igår som jag tog på eftermiddagen.

• Norrskens
    bumblebeez skrev 2018-06-16 19:42:14 följande:

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, mindran  14/6 EmmalinneaS, zeon  15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, lyckligast80  16/6 - Ejjami , Elih  17/6 - Jagerika , nist, FrökenUtter  18/6 - Zandylina, Jowian  19/6 Daphodil 20/6 smultronbär, smultronrt , snöoväder, laijina  21/6 IBS,penelope81  22/6 Lunalove, Sussovich  23/6 Thorax  25/6 Systeryser33  26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean  

smulan87 27/6 Camilllla, Lilly2015 , Jojocool  28/6 FGK 

+PLUS-lista +  27/5 bluegrass  28/5 Milian03  1/6 Em88 (bim-3)  2/6 lottch3n (bim-2)  Saknad dotter 25/3 - 28/3 09  7/6 anny1 (bim-3)  8/6 sycamore  8/6 Hepphopp (bim-1)  12/6 SL185 (bim-3)  14/6 ettlitetsyskon

16/6 Bumblebeez 16/6 Norrskens

Jag korrigerade, jag antar att smulan87 har BIM om 10 dagar eller så är hon synsk :)

• Norrskens

Försökte lägga till mig i plustråden men det misslyckades, kanske nån kan hjälpa mig. Bim igår 16/6.

• Norrskens
    Thorax skrev 2018-06-17 06:50:59 följande:

Nejdå, hoppet är de sista som lämnar en :) men har svårt att tro det tog sen då vi hade sex 4 dagar innan ÄL så samtidigt så blir jag inte förvånad om mensen skulle komma.

Hur lång var din lutenfas?

Jag har PCO trots att jag har BMI på 22, näe jag var yngre så var mina cyklar väldigt oregelbundna upp till 37 dagar. Jag hade 14 dagar lutealfas då också. Sen jag blev äldre har jag 28 dagar.
  • Norrskens
    JoWiAn skrev 2018-06-17 07:01:15 följande:

Taaaadaaaa!!!

a

Wow, stort Grattis!!!! När kan en ta ett sånt där digitalt? Hur mkt ska hcg vara?
  • Norrskens
    Smultronbär skrev 2018-06-17 07:24:36 följande:

Tog ett cb digital nyss.. bim-3 idag. Visade neg men blev nyfiken på hur det såg ut inuti så jag öppnade den.. någon som vet om jag kan läsa av detta? Haha ivrig

Jag gjprde ett sånt där i tisdags och fick negativt. Öppnade upp det och hittade två streck. Efter googlande så fick jag info att de mäter annorlunda än vanliga gravtest därför kan en inte utläsa nåt från den uppbrutna stickan tyvärr.
  • Norrskens
    Daphodil skrev 2018-06-17 15:58:09 följande:

Jag vill vara med på tisdag om mitt digitala säger ja!

Vet du att min första test igår på morgonen var väldigt svagt men sen höll jag ned stickan längre i behållaren och då blev det ett starkare plus. Håller starkt på dig. Planerar att ta ett digitalt när jag får ett med posten.

Thorax: jag har haft det själv, det är först i vecka 6 du kan få symtom av det. Jag är inte rädd för det den här ggn då mina test har segrat fint, blev inte av m vägledare men blev op:är.. Det är väldigt ovanligt att den spricker.

Har vart och åkt karuseller idag, jag mår så sjukt illa nu.

Grattis till alla som pussar, helt otroligt!!!!
  • Norrskens
    Thorax skrev 2018-06-17 17:45:42 följande:

Vad skönt att höra, då får jag hoppas det är mensen eller bebis som är på g snart :)

En fråga: jobbar du inom thoraxvård :)?
  • Norrskens
    Daphodil skrev 2018-06-17 18:03:53 följande:

Åh, mer vårdpersonal! Jag med!

Norrsken, du med?

Jobbar inom operationsvård som spec.ssk. jätteroligt. Kul med vårdpersonal. Jobbade på vårdcentral ett tag men det var så otroligt svårt :).
  • Norrskens
    Daphodil skrev 2018-06-17 18:12:34 följande:

Fast op är råare, jag har aldrig gillat klimatet. Många lynniga kirurger som sätter hela tonen för arbetsmiljön. Ooch jag får lätt klaustrofobi att stå där i flera timmar och inte kunna kissa eller ta en kopp kaffe. Inget för mig!

Åh, har du jobbat på op. Vad jobbar du nu?
  • Norrskens
    Lunalove skrev 2018-06-17 18:21:51 följande:

Trevligt att se massa plus! Tyvärr så gör det en annan mer uppgiven såklart... :(

Trevligt med massa vårdpersonal här som dessutom håller på inom operation! Jobbar själv som uska på operation under somrarna + slöarbete medan jag studerar till ssk. Har en termin kvar och sedan blir det att vidare utbilda sig till operationssk :D

Hade blivit bra tinat att få en knodd mellan studierna ;p

Vad roligt, behövs verkligen operationssjuksköterskor. Jag är ane.ssk så jag vet vilket viktigt de har.
  • Norrskens
    Thorax skrev 2018-06-17 18:31:18 följande:

Haha tråden Vårdpersonal med Bim i juni blir det väl snart. Vad kul med så många. Och skönt också, tänk vad bra svar vi kan få med all denna samlade kunskap

Haha, ska sluta kapa tråden nu. Kul med at.

Jag känner mig bakis konstant, sen kör det i tjejmagen mest hela tiden. Tycker det är väldigt skönt att det ligger semester framför en så en kan gå offentligt med detta i augusti (om det nu går vägen).
  • Norrskens
    Daphodil skrev 2018-06-18 07:32:13 följande:

Okej dagens test är något starkare vill jag tro! Det är positivt (fast bilden här blir väl urvattnad som vanligt ) men av någon anledning kan jag inte tro på det förrän jag får ett SUPERSTARKT streck.

Jag ser, BIM var väl imorgon :). Stort grattis!
Svar på tråden BIM juni 2018