• Frallanz

BIM juni 2018

SL185 skrev 2018-06-30 21:34:02 följande:

Fy, beklagar dina missfall:( hoppas att du blir gravid nu!

Jag kom nyss hem från akuten..de såg en graviditet o ett foster men de kunde varken säga bu eller bä. De vet inte om fostret lever eller om det är missfall på gång :( Det är för tidigt för att uttala sig. Ser normalt ut än så länge sa se. Återstår att se :( oron är dödlig.. va hemskt att så många kvinnor går igenom liknande.

Förstår att det är jobbigt att inte veta såklart! Men du är iaf gravid, väntar ett barn och inte ett missfall så nu håller vi våra tummar att pyret stannar där :) hos oss båda! Vilken vecka är du i och ska du på vul snart igen? Jag är bara i vecka 5, 4+1 Men det var i vecka 5 jag fick mf med båda de andra så får se hur detta slutar, men tänker iaf vara glad över att jag ÄR gravid och njuta av det trots den där oron som försöker ta över :)
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-01 08:48:18 följande:

Åh förlåt jag läste hastigt tidigare, stort grattis till din graviditet! 3 missfall på raken är väldigt ovanligt utifrån vad jag läst. Så hoppas o ber att pyret där inne stannar kvar hos dig nu <3 va skönt det ska bli när du passerat vecka 5! Ska du på tidigt vul?

Jag är i vecka 7 (6+3), förra missfallet började när jag var i vecka 5 (4+2) o började blöda rikligt direkt samma dag.

Jag ska på vul på fredag o tänker att jag borde få ett riktigt besked då, tex att man ser hjärtat slå eller så ser man inte det o då vet jag svaret.

Du är gravid till motsatsen har bevisats, snälla njuuut :) jag har varit glad o hoppfull trots tidigare missfall tills jag började få blödningar/spottings i kombination med att symtomen avtog o jag fick ont i ryggen ist, då rasade min värld. Men det återstår att se. Ber att mitt lilla pyre stannar, som vi kämpat för att få det :(

Tack fina du! Grattis till dig med igen :* vad spännande med vul igen, hoppas ni får se ett tickande denna gången så du kan lugnas lite <3
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-01 08:48:18 följande:

Åh förlåt jag läste hastigt tidigare, stort grattis till din graviditet! 3 missfall på raken är väldigt ovanligt utifrån vad jag läst. Så hoppas o ber att pyret där inne stannar kvar hos dig nu <3 va skönt det ska bli när du passerat vecka 5! Ska du på tidigt vul?

Jag är i vecka 7 (6+3), förra missfallet började när jag var i vecka 5 (4+2) o började blöda rikligt direkt samma dag.

Jag ska på vul på fredag o tänker att jag borde få ett riktigt besked då, tex att man ser hjärtat slå eller så ser man inte det o då vet jag svaret.

Du är gravid till motsatsen har bevisats, snälla njuuut :) jag har varit glad o hoppfull trots tidigare missfall tills jag började få blödningar/spottings i kombination med att symtomen avtog o jag fick ont i ryggen ist, då rasade min värld. Men det återstår att se. Ber att mitt lilla pyre stannar, som vi kämpat för att få det :(

DUmma telefonen skickade svaret ovanför innan jag var klar :*

Nej jag har inget vul inbokat, Vet inte om jag känner att det behövs nu när jag fått så starka gravtest, men klart hade varit spännande att se ett litet hjärta så man kanske borde höra av sig sen :)

Fick också mf i vecka 5 med dem båda gångerna, 4+2 med båda och idag är den dagen så lite nervös är man... men som du säger; gravid tills motsatsen vidas :)
  • Frallanz
    Systeryster33 skrev 2018-07-01 10:51:25 följande:

Frallanz när har du bf? Jag har med haft 2 missfall på raken april och maj! Vecka 5 nu men går nog in i vecka 6 imorgon! Vul 9/7

Hur mår du denna gången? Nån skillnad mot tidigare graviditeter som blev missfall?

Beklagar dina missfall! Det ska visst vara väldigt ovanligt med 3 mf på raken så får väl hoppas att våra pyren stannar hos oss nu, 4+2 idag. Och GRATTIS till plusset denna gången, är det ditt första? :) kul att du har vul inbokat, jag har tänkt tanken men vet inte om jag känner att det behövs nåt vul... men som jag svarade en annan innan så vore de ju kul o få se ett hjärta ticka :)

Mitt BF ska bli 6-7 mars enligt min app :) du då?

Jag mår smått illa till o från, molvärk på kvällarna samt att mina bröstgårdar är ömma när man klämmer lätt på dem eller kommer åt dem med armen eller nåt, som blåmärken ungefär. Med sonen hade jag inga gravsymtom alls förutom tröttheten, o med missfallen hade jag heller inget mer än molvärk. Har du några synptom i vad? :)
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-01 13:19:37 följande:

Oroa dig inte, så länge allt flyter på som vanligt så finns ingen anledning till oro <3 stor kram o tack för ditt stöd <3

Nej precis :) man kikar ju pappret efter varje toabesök måste jag säga... rädslan av att se de där blodet. Men som sagt det är ju vanligt med små blödningar i början, så andas du också :) inte direkt det lättaste att vara lugn när man sett minsta tecken på blödning heller men vi finns här för dig iaf o stöttar <3
  • Frallanz
    Systeryster33 skrev 2018-07-01 14:03:10 följande:

Ok! Nä det är mitt andra barn :) har en son som blir 4 i sommar! För dig? Jag är 4+6 så vi ligger väldigt lika då!

Samma symptom som dig! :) jag hade mina två missfall 5+1 så motsvarande som på tisdag:. Kommer va en nervös vecka, men om det går bra så väntar ju vul runt hörnet sen 6+0 tänk om det kan få gå bra den här gången <3

Åh okej! Jag har en son som blev 3 nu i juni :)

Okej, ja då ligger vi väldigt lika :D kul!

Förstår att du kommer vara nervös, jag är väldigt nervös just nu även fast jag känner ett annat sorts lugn denna gången, Jag fick mina två mf 4+2 vilket jag är exakt idag så man är ju lite på nålar faktiskt, men vi är gravida och försöker njuta så mkt som möjligt av det trots allt :) jag håller tummarna för oss alla härinne!
  • Frallanz
    JoWiAn skrev 2018-07-01 16:31:23 följande:

Jag hade 3 på raken. 5+4, 6+3 och 5+5. Det som var gemensamt för dess var att testen inte öka som de skulle.

4+2 är det inte typ när när man ska ha mens? Fick du ett tydligt plus innan o sen blödde?

Usch, vad jobbigt :( beklagar! Blev du gravid snabbt igen efter det eller försöler du än?

Det stämmer att det är vid tiden för mens ungefär, jag fick svagt plus med båda. Ena gången testade jag bim-4 svagt som aldrig steg. Började blöda "bim+1" och andra gången testade jag svagt bimdagen och blödning bim+1.
  • Frallanz
    JoWiAn skrev 2018-07-01 17:35:06 följande:

Jag blev gravid direkt efter sista MF. Sonen är nu 6 år.

Gravid nu igen. Första försöket. Ny man. Idag v 5+6. Testen ökar som dom ska. Så hoppas det sitter. Fast det var längesen så sitter ändå oron kvar.

MEN åh! Grattis! Vad roligt :D min son blev 3 nu i juni. Han kom till på första försöket, så blev frustrerad när jag fick mf på första försöket, o sen mf på andra försöket så tredje gången gillt nu.. men det som händer det händer, tyvärr.

Förstår att din oro är där! Dina plus ser fina o starka ut iallafall :) ska du på vul nåt? Mina 3 test här nere, ingen aning om varför jag tog 3 test egentligen, haha. Men de var nog för att jag hade 3 hemma ;) Översta är de första taget vid lucnch bim-3 och andra på kvällen och det sista bim-2 morgon. För mig är dem tillräckligt starka för att övertyga mig, o då är jag ändå en testoholic haha. Eller vad tycker du om styrkan på dem?

• Frallanz
    JoWiAn skrev 2018-07-01 19:56:26 följande:

Tycker de är starka för att vara bim-2! Ser väldigt hoppfullt ut Styrkan ska ju fördubblas varannan till var tredje dag.

Ska på vul den 27/7 som vi själv betalar

Ja jag tycker också dem är väldigt starka för att vara innan bim :) har köpt 2 tester från testlagret nu ikv som kmr tisdag, så får se hur det ser ut då. Är det inte starkare så ska jag ringa gyn för vul, dem sa förra gången att jag kunde få ett vul vid nästa graviditet men får se vad dem säger isf. Har inte ringt mvc ännu heller, avvaktar till vecka 7-8 med det tänkte jag :)
Svar på tråden BIM juni 2018