• Daphodil

BIM juni 2018

JoWiAn skrev 2018-06-15 06:15:45 följande:

Ser ni nåt? Så svagt så det nästan inte finns. Kan lika bra vara spöksteck

Jag ser! Och det är rosa ut!!
  • Daphodil
    JoWiAn skrev 2018-06-15 06:31:50 följande:

Precis samma här! Är det grått eller rosa?!? Så svagt så jag inte vet

Nej men alltså kära du! :P Ditt är solklart rosa. Jag är inte minsta förvånad om ditt digitala säger Gravid 1-2!
  • Daphodil
    Thorax skrev 2018-06-15 06:45:21 följande:

Vilka test använder du? Har aldrig vart med om spök själv. Ja det är nackdelen ju med denna oregelbundna. Så svårt att planera livet överlag. Dessa gånger är de hopplöst

Negativt imorse men vet ju inte när bim är exakt. Senast den 26 borde de vara så inte så nere.

Brukar också få mensvärk men mer under dagen. Denna är nästan konstant förutom en stund på kvällen.

Jag använder graviditetskollen, som rätt ofta verkar ge spök :/. Senast jag försökte bli gravid fick jag streck två gånger - en gång var det spök och andra gången var det min dotter.

Nu med försök till barn nr 2 har jag dock testat lite mer okontrollerat hehe, och har fått massa spök.

Håller tummarna för dig! Jag plussade först efter några dagars mensvärk minns jag (och då mycket svagt)!
  • Daphodil
    JoWiAn skrev 2018-06-15 06:52:26 följande:

Fan vad jag hoppas! Imorgon tar jag mitt digitala. Mitt morgonkiss är liksom lite slut haha!

Vill överraska sambon med ett positivt gravtest på sängbordet.

Bedmner sannolikheten för det som stor! :)
  • Daphodil
    Thorax skrev 2018-06-15 17:04:11 följande:

Menar du genom blodprov?

Här får man bekosta på sig de själv så 6000kr känns för saftigt

I Stockholm får man NIPT (blodprovet) gratis om man får förhöjd risk på KUB. Jag gjorde det i min första graviditet.
  • Daphodil

Omg omg omg! Jag har nu ett tveklöst rosa streck på mitt test!! Det syns säkert inte här som vanligt men om detta är ett spökstreck ska jag stämma graviditetskollen!!

• Daphodil
    JoWiAn skrev 2018-06-15 18:07:02 följande:

Jag ser det! O jag fick samma svaga på ett tredje nu på eftermiddagen! Jag stämmer testlagret om det visar fel!

Haha jag ser NOLL på mina egna upplagda test här, men irl är det fullt tydligt och ROSA! Jag ropar inte hej än, men jag är mycket exalterad!

Hah men det var väl du som la upp ett solklart plus imorse!?
  • Daphodil
    JoWiAn skrev 2018-06-15 18:35:18 följande:

Ja :) Men man vet ändå inte. Haha! Vill ha ett riktigt ordentligt plus. O plus på digitalt

Du skulle ta digitalt imorrn eller? :)
  • Daphodil
    JoWiAn skrev 2018-06-15 20:11:57 följande:

Nä inte mer än mensvärk. Är jättetrött men det kan ju vara vad som helst egentligen.

Jag har samma. Idag har jag utan överdrift fått kämpa för att hålla ögonen öppna. Det känns som jag sovit en timme inatt, trots att jag sovit typ 8. Och (nu tjatar jag igen hehe) mensvärk + extrem trötthet var de första symtomen senast jag var gravid.

Jowian - jag är ganska säker på att du är gravid. Och jag håller tummarna för mig själv, men vill ha ett starkare streck imorrn innan jag vågar tro på riktigt!
  • Daphodil
    Norrskens skrev 2018-06-15 20:24:25 följande:

Hoppar in här, tror jag har Bil imorgon eller i övermorgon? Första försöket med tredje barnet, är äldre 37 år. Är livrädd och glad ????på samma gång för jag tror det gick vägen. Testet är torkat men det var ett rosa streck där tidigare. Helt sjukt att det kan gå så fort om det nu går vägen. De andra barnen tog mkt längre tid. Grattis till alla som pussat och hejja till er andra

Jag anar ett svagt streck, och gissar att det är tydligare i verkligheten. Heja dig - rosa streck låter garanterat som att det gått vägen!
Svar på tråden BIM juni 2018