• Daphodil

BIM juni 2018

bumblebeez skrev 2018-06-16 11:41:38 följande:

Jo, jag vet. Men vid tidigare graviditet hade jag ändå ett inre lugn, nu har jag ju inte det så därför jag är ganska säker på att det skulle visa negativt. 

Illamåendet är inget jag letar efter, det fick jag i vecka 9 sist gång. Det är liksom ömma bröst + allt det andra som var sist som jag inte har. 

Är "trött". Mina ögonlock känns tunga från kl 14 och helt till jag lägger mig, men jag har också haft en "förkylning" i snart 14 dagar, med enbart små rethost och blåsor på tungan, så tänker ju att det kanske sitter ihop med ögonen?

Tack i alla fall för lite "tro" på en graviditet. :) <3 

Tror det är sunt att vara försiktigt skeptisk. Men tror ändå att du lika gärna kan vara gravid som bara förkyld. Håller tummar och tår
  • Daphodil
    SL185 skrev 2018-06-16 11:56:15 följande:

Min make vet..fast jag har kämpat för att kontrollera mitt testande hahaha. Tog bara ett test under veckan o har 2 digitala kvar, tänkte ta ett varje vecka så att jag ser att antalet veckor ökar. :)

Du har plussat, gissar jag? (Dålig koll på alla i tråden!) Bra att kolla att det ökar. Helt sanslöst egentligen att man ska behöva vänta till VUL (om man inte erbjuds KUB) för att få bekräftat att det faktiskt gått vägen.
  • Daphodil
    AnonymAB skrev 2018-06-16 12:23:32 följande:

OMG, jag är också testgalen ???? men blir så besviken varje gång. men vad betyder det när det är lite grå/rosa vid "max" strecket som ett test visade längre upp i flödet?

Det betyder nog inget tyvärr... Färgrester troligtvis.

När har du BIM då?
  • Daphodil
    mor till en väntan för nr2 skrev 2018-06-16 13:13:14 följande:

Jag hoppar in här .

Vi har 2 barn som är 6,5år och 4år, nu ser vi fram imot ett nytt litet mirakel.

Slutade med mina p-piller slutet av februari.

Har en 25 dagars cykel. Gjorde vårt första försök med bim som kom 4/6. Jag hade inte exakt koll på min ägglossning förra gången och så hade vi nog sex för många gånger så det blev inget..

Ny bim är 29/6 , ägglossning igår tror jag enligt testerna. Vi har haft sex i förrgår, igår och ska ha idag.

Sen börjar den eviga ?sjukt långa? väntan så man håller på o bli knäpp tills man kan testa ????

Bra förutsättningar så som ni "legat i" LYCKA TILL!
  • Daphodil
    AnonymAB skrev 2018-06-16 13:57:12 följande:

Jag är på BIM+1 Idag med 3st negativa test denna veckan.

Jag har mått illa, varit trött, haft yrsel, molande o ilande nedre delen av magen. å varit jätte hungrig och sugen på allt som är ätbart.

du då?

Jag gissar att jag är BIM-4. Har mensvärk och överdriven trötthet, och fick ett rosa ljust streck igår så jag tror det kan ha gått vägen! Ska testa imorrn igen.

Hoppas att du är sen-plussare för det luktar ju misstänkt
  • Daphodil
    FrökenUtter skrev 2018-06-16 14:12:45 följande:

Min sambo är också medveten om testandet. Har lovat att vi ska göra det ihop, fast gårdagens lunch-test fick han se först sent ikväll så jag har väl fuskat lite. Har visat honom strecket imorse i alla tänkbara ljus och mot alla möjliga bakgrunder för att han ska se den ljusrosa tonen men han köper det inte. Blir digitalt imorgon på BIM så får vi se om det lyckas övertala..

Min gubbe ser inte heller streck Blir helt frustrerad haha. Har du lagt upp ditt streck för beskådan här?
  • Daphodil
    Plus skrev 2018-06-16 14:33:55 följande:

Gick på toa nyss och det kom lite lite rosa på pappret.. Fick ett svagt plus igår så nu är man orolig att det blir missfall :( Är det vanligt med rosa på pappret när man blir gravid? 

Så lite kan lika gärna vara en slemhinneblödning, jag tycker inte du ska oroa dig. Grattis till plus!!
  • Daphodil

[quote=78802445][quote-nick]Norrskens skrev 2018-06-16 15:45:41 följande:[/quote-nick][/quote]

Inget tvivel! Stort grattis!

• Daphodil
    Safir94 skrev 2018-06-16 16:26:29 följande:

Och där kom mensen.. önskar er alla andra lycka till! :)

Nääää... Påt igen nästa månad!
  • Daphodil

Jag är så vansinnigt trött att jag vill gå och sova. Sätter jag mig ner är det typ kört! Är inte detta en graviditet så vet jag inte vad det är...

Svar på tråden BIM juni 2018