• Thorax

BIM juni 2018

bumblebeez skrev 2018-06-15 12:24:37 följande:

Alltså det känns så tråkigt, min mens har inte kommit ännu. Den kommer antingen imorgon eller på söndag, men ni vet känslan där man bara "vet". Den fanns med första barnet när jag väl blev gravid. Hade rikliga flytningar från äl till mens och skitsugen på en leverpastejburk en dag innan mens (hahah wtf?).

Denna gång så har det varit torrt (ursäkta detaljen), förutom nu med liteliiite som verkar vara vanligt precis innan mens. Inga tecken alls typ. Jag hoppas ju på att det inte är lika för alla graviditeter, men som sagt. Den där känslan att det skulle vara något finns inte. :( Vet inte vad jag vill med inlägget, kanske bara ventilera lite? Kanske höra om någon varit med om skillnad i symtom under olika graviditeter? :)

Vet vad du menar.

Det är så självklart att nått annat än plus på stickan skulle man direkt ta som fel på stickan och inget annat. Det liksom bara är lika solklart som att andas.
  • Thorax
    Vinter16 skrev 2018-06-15 12:44:32 följande:

Andra försöket nu och bim är den 26/6.. känner ingen stress egentligen men mina bästa vänner har blivit gravida direkt, fick reda på igår att ännu en vän blivit gravid snabbt och jag känner en sån j*vla press. Vi skulle ju vara mammalediga ihop, kommer jag bli den som blir utanför och bitter.. om testet visar negativt denna månaden kommer jag bryta ihop lite. Har långa cyckler (35 dagar) så allt tar sån tid.

Svårt att inte bli stressad i en sån situation. Men önskar kroppen kunde ta emot beställningar många gånger.

Bra vänner kommer inte utesluta dig för att du får ev senare än dom. Hoppas deras graviditet smittar av sig på dig så det är din tur nu :)
  • Thorax
    SL185 skrev 2018-06-15 13:45:13 följande:

Ni som har plussat, har ni ringt för inskrivning? När blir man inskriven? Ringde nyss o fick tid om en månad...kommer vara i v.8 då.. hur ska man vänta till dess utan att veta om bebisen ens lever?

Jag brukar gå till en privat gyn annars men de bedriver ingen mödravård..vet inte om jag kan gå till henne innan o kolla ändå?

Men om jag tar digitalt gravtest varje veck o det visar tex 3v+ varje gång, innebär det att allt är som det ska? Känner mig så förrvirrad nu

Jag brukar vänta att ringa tills jag är i vecka 12.

De kan ju som förgående skribent inte göra så mycket.
  • Thorax
    SL185 skrev 2018-06-15 15:28:58 följande:

Ja så är det väl..nåja man får försöka tänk glada tankar fastän det är svårt med missfall i bagaget

Tack för ditt svar :)

Ja jag vet hur de är, har 9 MF bakom mig. Men senaste var i v20 så efter de känner jag att inget är säkert ändå. Bara försöker njuta av de som är just då.
    JoWiAn skrev 2018-06-15 15:31:39 följande:

Vecka 12 låter sent. Visa test som kub osv görs ju från v 10.

Ja ska man göra de så får man ju ringa tidigare. Vi skippar det. Nöjer oss med RUL
  • Thorax
    JoWiAn skrev 2018-06-15 16:54:08 följande:

Jag är ju lite gammal och vill göra det nya kromosom testet. Så får ringa tidigt...

Menar du genom blodprov?

Här får man bekosta på sig de själv så 6000kr känns för saftigt
  • Thorax
    Daphodil skrev 2018-06-15 17:07:30 följande:

I Stockholm får man NIPT (blodprovet) gratis om man får förhöjd risk på KUB. Jag gjorde det i min första graviditet.

Ja inte här hur hög den än är. Men vi välkomnar även de med DS så skulle tacka nej ändå :)
  • Thorax
    anny1 skrev 2018-06-15 19:56:20 följande:

Oj va dyrt! Jag gjorde KUB på min förra graviditet och fick betala men i Göteborg fick vi betala 1500 kr. Kommer göra det igen tror jag, dels för att man då äntligen får se bebisen på ultraljud  

Kub är gratis men NIPT kostar fullpris.

Haha ja det är sant, att se den lille är ju aldrig fel visserligen :)
  • Thorax

Testa imorgon igen. De var blankt igår.

Men igår kväll hade jag sån extremt mensvärk att jag trodde den skulle komma på under natten. Idag så nada, inget.

• Thorax
    JoWiAn skrev 2018-06-16 06:51:25 följande:

Ja bäst att vänta mer än en dag.

Tänkte ta digitalt idag, svagt igår. Men väntar tills imorgon. Man ser strecket idag med. Tror det är tydligare men inte säker.

Kände de också, se hinner inte stiga så myclet på en dag. Så jag skyndade mig att kissa imorse så jag inte skulle fuska haha.

Spännande, lägg upp båda sen :)
    Norrskens skrev 2018-06-16 06:55:32 följande:

Har också precis testat, vet inte om det är starkare än igår. Har haft en kemisk graviditet tidigare så det kan va ju så igen. Hoppas inte.

Jowian: jag har också en 6 åring och en 8 åring.

Norrskens skrev 2018-06-16 06:55:32 följande:

Har också precis testat, vet inte om det är starkare än igår. Har haft en kemisk graviditet tidigare så det kan va ju så igen. Hoppas inte.

Jowian: jag har också en 6 åring och en 8 åring.

Du kan inte jämföra de båda?

Ibland hjälper de att fota och sen göra de svartvitt.
    AnonymAB skrev 2018-06-16 08:18:42 följande:

Idag är det BIM+1 för mig. Negativt test igår morse.

Ingen mens i sikte. Tycker jag haft mer flytningar än vanligt den senaste veckan. inatt har jag även mått mer illa än vad jag gjort senaste veckan. kommer som skov.

Var på fest igår men kände mig inte sugen på någonting. Drack endast ett glas bubbel.

är det tid för mig att hoppa över till Juli tråden?

Kan ju vara låghormonare, sålänge inte mensen kommit finns det ju hopp tänker jag :)
  • Thorax
    FGK skrev 2018-06-16 08:42:50 följande:

Någon som kan hjälpa mig redan ut lite frågetecken? :) Igårmorse så blinkade gubben, och på kvällen så var den fast. Tempen idag, var samma som igår. Har jag ägglossning idag då tro? Och när har jag BIM?

Äl kan ju komma på em kvällen, därför ska man helst testa morgon, middag, kväll ibörjan tills man vet när den brukar dyka upp. Min kommer tex alltid på kvällen så jag testar alltid på kväll med stickor.

När de får positivt/glad gubbe så släpper ägget inom 24-48h :)
Svar på tråden BIM juni 2018