• Daphodil

BIM juni 2018

Norrskens skrev 2018-06-17 18:05:32 följande:

Jobbar inom operationsvård som spec.ssk. jätteroligt. Kul med vårdpersonal. Jobbade på vårdcentral ett tag men det var så otroligt svårt :).

Fast op är råare, jag har aldrig gillat klimatet. Många lynniga kirurger som sätter hela tonen för arbetsmiljön. Ooch jag får lätt klaustrofobi att stå där i flera timmar och inte kunna kissa eller ta en kopp kaffe. Inget för mig!
  • Daphodil
    Norrskens skrev 2018-06-17 18:15:38 följande:

Åh, har du jobbat på op. Vad jobbar du nu?

Nä jag har bara auskulterat på op. Hållt nån hake och sytt nåt enstaka sår hehe Har inte psyket för det. Jag är AT så just nu är jag på internmedicin. Nattvecka på akuten känns mindre lägligt nu
  • Daphodil
    Lunalove skrev 2018-06-17 18:21:51 följande:

Trevligt att se massa plus! Tyvärr så gör det en annan mer uppgiven såklart... :(

Trevligt med massa vårdpersonal här som dessutom håller på inom operation! Jobbar själv som uska på operation under somrarna + slöarbete medan jag studerar till ssk. Har en termin kvar och sedan blir det att vidare utbilda sig till operationssk :D

Hade blivit bra tinat att få en knodd mellan studierna ;p

Vad kul! Haha vi får snart skaffa en egen tråd
  • Daphodil
    Norrskens skrev 2018-06-17 18:26:19 följande:

Vad roligt, behövs verkligen operationssjuksköterskor. Jag är ane.ssk så jag vet vilket viktigt de har.

DET är ju annan sak! Anesyrra verkar extremt kul, ni behöver knappt läkarna utan fixar det mesta själva.

(Sorry OT alla andra!)
  • Daphodil
    SL185 skrev 2018-06-17 18:45:50 följande:

Men gud samma här!! Orkar knappt göra nåt??! Hur ska man orka jobba?! Men symtomen får gärna vara där så man inte nojar om de försvinner :) :)

ELLER HUR!

Blev nästan lite nojig när jag kände mig pigg idag, men sen när jag kom hem bara stupade jag och då kändes det "bra" för symtomen är kvar Mår dock lite illa vilket gör mig orolig - vid senaste graviditeten mådde jag illa först lägre fram. Betyder detta att jag kommer må mer illa (rejält) denna gång? Någon som har erfarenhet om just detta?
  • Daphodil
    SL185 skrev 2018-06-17 19:00:09 följande:

Jag har oxå illamående, började sen förra lördagen (bim var ju i fredags)!!! Dock har det varit hanterbart men värst var det igår, höll på kräkas på morgonen. Idag är det på låg nivå igen. Vet inte vad det innebär faktiskt.. men ska inte klaga över symtomen..vart skiträdd när jag vaknade imorse o inte hade kramper..tänkte nu kommer missfallet igen. Men så kom kramperna tillbaka nyss, älskar mina kramper o illamåendet hahahaha (man blir helt galen efter missfall asså) :D

Usch vad jobbigt! Mitt illamående ligger mer som en molande obehaglig känsla, men jag blir liksom lite orolig i kroppen av det.

Haha - härligt att ändå kunna njuta av inte helt trevliga symtom!
  • Daphodil
    Thorax skrev 2018-06-17 19:37:29 följande:

Exakt samma som min. Orosillamående typ men inte så jag känner att jag behöver kräkas eller hämta frisk luft.

Hoppas det inte blir värre längre fram Min förra graviditet var jag sjukskriven 25 % de två veckor när det var som värst. Men kräktes aldrig då och det hoppas jag slippa nu med. (Ok vet inte 100% att jag ÄR gravid, men har en stark tro och förhoppning )
  • Daphodil
    Thorax skrev 2018-06-17 20:50:52 följande:

Ja vad ska alla göra på midsommar?

Har ni någon backup plan?

Vi ska fira med svärfar & co i Dalarna. Jag är inte känd för att vara svår med spriten så ingen lär nog se förvånad ut om jag dricker läsk
  • Daphodil
    AnonymAB skrev 2018-06-17 22:06:23 följande:

gokväll mina vänner

vet ni om man kan ha mer sexlust som gravid? vi har haft sex två dagar i rad nu. brukar tyvärr aldrig hända annars..då jag har problem med lusten

idag BIM+2

Inga personliga erfarenheter av just det, men det låter väl inte som nåt oerhört osannolikt symtom

Hur ser testen ut?
  • Daphodil
    AnonymAB skrev 2018-06-17 23:25:17 följande:

testen var blankt till i torsdags.. har inte vågat testa något sen dess..

Har även fått mycket finnar.. på ryggen/axlarna har aldrig finnar där annars. har även fått mycket finnar runt munnen och tinningen.

önskar mig inget hellre att det ska bli ett plus <3

När ska du testa igen?
Svar på tråden BIM juni 2018