Tycker inte om min sambos son
Fixa så att han kan spela spel och kolla Youtube på sitt rum, så slipper du honom den mesta tiden.
Fixa så att han kan spela spel och kolla Youtube på sitt rum, så slipper du honom den mesta tiden.
Alltså, när man väljer att ingå i en relation med en person som redan har ett barn så får man fan i mig finna sig i att det barnet förblir en del av familjen. Vad som helst kan ju hända, och din partner är pappa till pojken. Om mamman dött skulle han flyttat dit på heltid!
Du går omkring med en stor hemstickad offerkofta och skyller på andra för en situation du själv har försatt dig i. Det är inte pojkens fel att han finns, barn gör igenom faser där vissa är mindre trevliga än andra, han kanske är bortskämd, men det spelar ingen roll. Han är ett barn, han är en del av din familj. Allt det där borde du ha förstått från början. Antingen finner du dig i det eller så får ni separera, för DÅ (BARA då) är det endast ditt barn du behöver bry dig om.
Mamman vill att pappa nu ska ha honom varannan vecka, men vill behålla pengarna. Pappan är inte engagerad i barnet, sambon tycker han är ouppfostrad och att det blir dyrt att ha honom där.
Och så skapar man en ångestfylld och deprimerad tonåring.
Just pga att ingen kan veta hur man börjar känna o tänka i en ny konstellation - inte pappan/mamman, inte den nya, o inte barnet/barnen - efter att man LEVT IN DEN en LÄNGRE TID, är det enl mig så oerhört viktigt att inte skaffa nya kärleksbarn för snabbt. Blir det så sedan, att nån mår dåligt är ju hela nyfamiljen på sikt ett minne blott. Byggs inte grunden rätt så faller hela byggnaden. Detta har alltför många svårt att inse idag, när man skiljer sig, träffar en ny, flyttar ihop med den nya o skaffar barn med den nya ....på typ 1-2ÅR. Det är väl nästan klart som korvspad att barnen spec inte hinner med här, reaktioner kommer o allt börjar svaja. Om det är den stora kärleken - vart hsr man då så bråttom????