Tycker inte om min sambos son
Han sitter inte och spelar och kollar Youtube på sitt rum utan i vardagsrummet för vi har inte så vi kan dra kablar till hans rum. Så det är irriterande ljud från spel och löjliga videor på Youtube från han vaknar till han somnar. Det blir också ett irritationsmoment för jag undkommer det inte. Sen tillkommer att jag får betala för allt. Han tackar inte för maten och tar inte ens av sig kepsen. Jag bakade och han går och tar utan att varken fråga eller tacka. Han petar konstant på mina saker och ställer miljoner frågor allt som är bagateller blir gigantisk irritation för att det bara växer och gnager i mig. En sån liten sak som att han leker med min sons boll kan göra mig jättearg och jag vill vara skrika att "Det där är inte din vill för helvete!". Jag vet att det är en liten sak men det blir så stort av allt underliggande...
Att dra sladdar till hans rum borde väl sambon klara av, eller få någon annan att göra det. Gör han inget åt sin ekonomi så kan han inte ha sonen på umgänge, så strama åt rejält vad du lägger dina pengar på och lägg ett större ansvar på sambon att han sköter och betalar allt när sonen är på umgänge.
Sen får han börja ha koll på vad han gör och tar, och säga åt honom att han inte får gå och plocka i skåpen.
Sen får du börja säga åt honom att detta är dina saker och de får han inte röra.