LillaAw skrev 2018-06-29 08:04:36 följande:
Känner som ni. Min kropp fungerar prima men min man har få och dåliga spermier. Jag fick ut 16 ägg sist men 3 blev befruktade med icsi. Jag har varit gravid tidigare med annan man (avslutades dock då jag var rätt ung). Utomlands gör de imsi. De förstorar upp en spermie 6000 gånger för att hitta den bästa. Det finns ännu inte i Sverige. Min läkare pratar bara om hur vi med mediciner och spray ska göra mina ägg "bättre" när de är pga min partner vi ens är där. Han säger inget alls om min partners spermier. Blir så less på det. Kan de inte göra ultraljud eller ens känna på pungen om den är normal så att bitestiklar och allt är okej, men icke.
Blir faktiskt lite irriterad av att höra det. Kart man måste titta på den manliga faktorn också!
Dom har iaf kollat på sperman och klämt på hans pung för vår del. Men känns helknäppt att de är mig behandlingen görs på då de vet att de är dåliga spermier som är problemet..
Vill så gärna prova på de vanliga sättet först. Eller med insemination. Från nån donator så man vet att de går den vägen. Men min sambo vill mkt väl förståeligt att de dka va hans spermier. Men de skulle innebära så mkt mindre strul för min del. Som faktiskt har en fungerande kropp