Tack Alla!
Ok. Jag åkte på aktiviteten (sola, säg vad ni vill om det)
Känslor: ok! Jag och hemmet ser ut som 7 svåra år meeeen så får det vara. Jag täckt i ersättning, bröstmjölk, lite fett hår, svettig pga 28 grader i lgh och lite allmänt ofräsch. Slänger på mig en annan tröja och låtsas som att det regnar, ska ändå inte träffa någon jag känner!
10 min senare: Ser tåget rulla in; typ fjärilar i magen? Varför gör jag det här? Varför ska jag åka så långt? (Ca 15-20 min bort känns som 15-20 mil). Vad fan håller jag på med? Jag vänder. Nähä nu är jag visst inne på tåget. Min bebis ÄR safe med sin pappa! Förnuftet och känslorna samarbetar INTE. Nu är jag lugn igen, lugnare åtminstone. Gud så tomt det känns!
20 min senare: shit! Framme redan! Nu måste jag av. Ska skynda mig till lokalen. Det är nära jobbet så skiter det sig lånar jag en bol och dundrar hem snabbare än snabbast! ANDAS!
25 min senare: håll håll håll aj Aj aj!! Världens längsta sträcka dit tydligen
(Känns som 1timmme senare men är 3 min) inte ens framme! Ser iallafall lokalen
40 min senare: liknande känslor som ovan + är det inte klart snart?! MEN jag måste sätta ljud på telefonen om han ringer?? Hur tänker jag?? Tänk om jag missat mitt livs viktigaste samtal nu?? Förlåter aldrig mig själv! *phuh ingen har ringt*
45 min: ok, 3 min kvar. *börjar planera hur man ska klä på sig igen* bh, linne, tröja, brallorna samtidigt som tröjan på något sätt och skorna på, BAM ut! Jäklar. Missade tåget, får glatt vänta 15 min. Gjorde jag rätt eller gjorde jag fel? Förnuftet säger rätt men känslorna är tveksamma fast börjar luta lite åt andra hållet. Glad(are) mamma = gladare bebis! Och hon mår BRA!
60 min senare: ok, kan faktiskt passa på att gå LUGNT och undvika håll igen pga kan ändå inte påverka när tåget kommer.
66 min senare: 6 min till tåget kommer. Ska Njuta av svalkan samt lyssna på musik (när gjorde jag det sist?) pusta ut!
72 min senare: yes tåget här! Äntligen
80 min senare: ja men det gick bra. Lagom tid att vara borta 1a gången och lagom avstånd!
Overall:faktiskt inte så farligt även om det verkar så i texten haha! Det här gör jag igen men INTE för ofta! 2 eller 3 gånger MAX per vecka!
Hemma: det hade gått bra, lite kinkig men löste sig med ersättning
Tips till alla i samma läge; var redo, stressa inte. Jag däremot är en sån som MÅSTE tvinga mig själv till ?läskiga? saker annars händer ingenting