• Linepj

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Tror tyvärr inte detta kommer gå vägen.. har haft ljust, ljust rosa flytningar sedan i måndags vilket jag viftade bort men idag kom bruna flytningar.. Mycket bruna flytningar. Så jag tror att det är MF på gång. Visste inte att jag skulle reagera såhär starkt, har alltid trott att jag logiskt skulle tänka ?vad synd men skönt att det hände så tidigt? om jag fick tidigt MF, men likt förbannat sitter jag här på jobbet och lipar så snoret rinner. Jag vet att flera haft tidiga blödningar och det gått bra ändå men jag har en dålig känsla i kroppen så jag kan inte tillåta mig själv att hoppas, känner jag. Känns självklart som att det är mitt fel, fast jag rent logiskt vet att det med största sannolikhet beror på att något var fel och att detta är kroppens sätt att hantera det. Vill bara att tiden ska gå så jag kan ta ett test om ett par veckor och se hur det verkligen gått..

• Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-09 09:01:32 följande:

Nej tror du?? Jag hade ju både bruna och röda flytningar/mens..såpass att jag varvade mellan trosskydd och liten tampong, hoppas innerligt att det bara är ofarliga blödningar!

När tror du att man kan ta ett nytt test?

Din upplevelse ger hopp, men jag vågar inte tro att jag har sån tur. Tack för att du peppar och hoppas, jag uppskattar det verkligen.

Jag har googlat runt lite och det verkar som att man ska avvakta tills det gått 10-14 dagar.. Det kommer bli låååånga dagar. :(
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-09 09:11:34 följande:

Åh jag förstår att du är ledsen, det hade jag också varit :( Vi får ändå hoppas och hålla tummarna för att allt går bra!! 

Tack, känns skönt att höra att reaktionen är normal, blev själv överraskad över de överväldigande känslorna.. Tack för att du håller tummarna för mig <3
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-10 09:04:42 följande:

Hur har det gått för dig? Har det hänt något mer?? :( <3

Jag vet inte, jag kastas mellan hopp och förtvivlan. De bruna flytningarna fortsatte hela dagen igår och kom även idag (om än inte lik rikliga).

Jag tog ett test igår för att se om det var svagare (trots att jag vet att jag borde vänta) och det var det inte.. men det lugnar ju inte - jag vet ju att jag testar för tidigt, vad dum man är.

Hoppfullt är i alla fall att jag inte haft någon smärta, inga klumpar eller så. Och jag kunde ändå lugna ner mig lite när jag efter googlingar insåg att det är ganska vanligt med flytningar av alla sorter och färger, i början av grav. Samtidigt verkar det vara 50/50 hur det gått för de som upplevt det:
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-10 09:41:01 följande:

Puh alla blodprov (

Mina bruna flytningar ändrade färg/form och höll i sig som mest i över 1 v i sträck... var lugnt några dagar o sen återkom de ett par dagar till... ingen "mens"-värk eller liknande.

Håller tummar här och tror absolut det bara är normalt!

Tack, det känns något lugnande att höra, önskar att jag bara kunde vara lite cool, tänka på nåt annat.. Så glad att det gått bra för dig!
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-10 09:57:08 följande:

Åh du!! Jag hoppas så att allt går bra, det verkar ju faktiskt som att det inte behöver vara något farligt! <3

Tack för stödet jag får här, det är så skönt att kunna skriva med er om det, ingen annan vet ju ens att vi försöker så det är så skönt att ha er att ventilera med. <3
  • Linepj

Och bara för jag skrev så så kom såklart smärtan. Som hugg, med jämna mellanrum. Och massa bruna flytningar. Det här kommer inte gå bra.

• Linepj
    JenniB skrev 2018-08-10 13:45:35 följande:

Hur känns smärtan/huggen? Är det som extreeem mensvärk typ?

JenniB skrev 2018-08-10 13:45:35 följande:

Hur känns smärtan/huggen? Är det som extreeem mensvärk typ?

Arpe86 skrev 2018-08-10 13:50:51 följande:

Önskar att jag kunde säga att det är lugnt, hoppas naturligtvis fortfarande det är normalt och övergående.

Små hugg har jag iof kännt av då och då men detta är ju på senare dagar, när jag tex rör mig hastigt, hostar/nyser.. ilande smärta som går över fort.

Hur är denna smärta? Typ mensvärk?

Håller fortf tummar..

Det känns som knivhugg, inte som vanlig mer molande mensvärk utan skarpa skarpa hugg. Jag vill huka mig när de kommer. Ibland ilar det i underlivet också. Flytningarna är konstanta, konstant bruna, inga klumpar än men efter ett hugg har kommit så ökar definitivt flytningen.
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-11 09:40:43 följande:

Hur mår du idag hur går det?

Fortfarande bruna flytningar, nu är det mer molande smärta, liknande mensvärk.. Positivt på graverat fortfarande men kanske testar för tidigt..
  • Linepj

Förlåt, jag är ju verkligen super-ego just nu.. glömde helt att fråga: hur är det med er, Arpe86 och JenniB?

• Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-11 20:20:04 följande:

Låter iaf lite positivt! Testa igen om några dagar..

Vi har berättat för familj och några nära vänner nu, börjar bli svårt att dölja den konstanta hungern och behovet att kissa ofta och dessutom svullnar magen upp lite extra under dagen (jag är annars väldigt smal). Fick tid för KUB-ultraljud i början av veckan och börjar bli lite nervös!

Ikväll kom annan smärta och färskt, rött blod så jag räknar med att det är över och att jag kommer testa negativt om någon vecka.

Åh vad härligt, hur kändes det att få berätta, måste pirra i magen tänker jag mig?

Är så spänd på att få höra hur ditt UL gick och om de kunde fastställa mer säkert vad du är i för vecka och när ditt bf är :)
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-13 09:18:35 följande:

Läste precis att du börjat blöda mer nu. :( Så himla tråkigt verkligen!! Sannolikheten kanske inte är så stor men jag hoppas ändå att den lille vill stanna kvar :( <3

Jag mår helt okej just nu med tanke på att jag inte kunnat sova bra de senaste 3 nätterna. Vaknar hela tiden, vrider och vänder på mig. Det är inget jag är van vid jag har ingen aning vad det kan ha o göra med heller. Dessutom har jag väldigt ont i halsen med de senaste dagarna vilket inte heller är så roligt...  Ägglossning ska vara om 4 dagar och imorgon ska jag börja med ÄL-tester igen! :)

Tack vad du är go :)

Hm, det låter som att du håller på att bli sjuk kanske? Jobbar/pluggar du eller hur ser ditt liv ut? Jag har också svårt med sovandet senaste veckan och, förutom de uppenbara skälen, tror jag det har att göra med att jag börjat jobba igen och kroppen inte alls var med på noterna där.. :P
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-14 08:21:35 följande:

Verkar som att jag fått halsfluss :( Har dock inte varit hos vårdcentralen ännu. Känner mig bra annars med, ingen feber eller hosta liksom. Det verkar i alla fall som att det börjar bli lite lite bättre, kunde till och med sova bra inatt! ;) Ja jag jobbar men det har jag gjort nästan hela sommaren så min kropp är van vid det, om inte lite trött kanske då :D 

Vad trist, håller tummarna att du är helt återställd snart! Och att det inte påverkar ÄL och mys :)
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-13 16:32:33 följande:

Visade sig att vår lilla kille!? var för gammal för KUB. Är nästan i v.17 (hur gick det till liksom??).

Men fick ju ett ultraljud och en ordentlig genomgång av honom och allt verkade normalt. Fortfarande inte riktigt förstått det än.. och redan nästa vecka är det dags att undersöka hjärtat mera noga. Tar nog lite tid att smälta .....

Oj detta hade jag helt missat! Men vilken grej! Chockerande men så skönt att ha kommit förbi den största risken utan att ens veta det och att allt verkar normalt! Så glad för din skull!
  • Linepj

Så idag blev det konstaterat av gyn att jag har ett pågående missfall. Jag fick så ont i ena sidan så jag fick åka in. Har lämnat blodprov idag och ska lämna igen om några dagar för att se att hcg sjunker som det ska och det inte är något utomkvedes... Känns på något sätt skönt att få det svart på vitt, att det inte är jag som hittat på allt/varit paranoid eller så.. och nu kan jag sörja detta och sedan gå vidare, förhoppningsvis få äl snart igen och kunna göra nya försök..

• Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-15 11:26:14 följande:

Nej vilken tråkig läsning! Beklagar verkligen..

Men förstår att det är skönt att få det svart på vitt

och slippa oroa sig och försöka gå vidare med nytt försök när denna process är över. Förhoppningsvis snart!

Själv försöker man smälta situationen av att nästan gått halvtid...det är väl nu oron har börjat lite men försöker att inte tänka så utan bara försöka må lika bra som hittills. Inte läsa så mycket andra trådar för att inte skrämma upp sig...

Tack. Håll tummarna för att det blir en nästa gång, en gång som slutar bättre :)

Hur går tankarna? Förstår att det måste kännas konstigt att ha gått så långt utan att veta. Finns det någon du kan prata med och få bra stöd av? Hur känner din partner? (Om man får fråga såklart, förstår om du tycker det känns för privat)
  • Linepj
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-15 12:10:43 följande:

Beklagar för övrigt ditt mf <3 Kan inte ens tänka mig känslan

Tack!

Jag känner också igen dina symptom efter att ha slutat med cerazette, trodde ständigt att jag kanske blivit gravid, under fem månader.. Det tog sin tid men till slut kom stegringen på ältest. Håll ut! Håller tummarn för att den kommer snart.
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-15 13:41:59 följande:

Jag blir så ledsen :( Så fruktansvärt att du ska behöva gå igenom det :( Skickar en stor kram till dig och hoppas att du mår bättre snart! <3

Tack snälla, vad fin du är <3 Jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver gå igenom detta igen. Och ingen annan heller.
  • Linepj
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-15 19:07:44 följande:

Jo det sa jag till min bm också men hon sa att det finns en liten chans. Dock tror vi mer på att mensen kommer snart. Men när plussade du för första gången på äl?

Jag slutade med cerazette januari, någon slags blödning i februari (jag räknade det som mens men var nog mer spottings egentligen) och sedan en riktigt mens i maj, sen började jag ältesta i juni och fick positivt ältest först 11 juli och sedan igen 21 juli (troligtvis den senare som gav ägg och resulterade i mitt pågående mf).
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-15 22:07:18 följande:

Det kommer bli en nästa gång snart känner jag på mig! Håller tummar håll oss uppdaterade.

Jag pratar med min sambo... vi skrattar mest åt det och känner oss löjligt glada och tillfreds med situationen. Påminner mig själv genom att titta på ultraljudsbilderna och filmklippen gång på gång - det är på riktigt! Skönt att kunna skriva av sig här också.

Bara de senaste dagarna tycker jag mig se att magen framträder allt mer också.

Jag hoppas så att du har rätt.

Skönt att det är så! chocken kan ju annars skapa helt andra känslor, som man inte ens anade att man skulle känna.

Åh vad mysigt, längtar också efter en mage.. och tänk, snart kommer även sparkar!
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp