• Arpe86

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Arpe86 skrev 2018-08-06 11:16:10 följande:

Jag skriver gärna och berättar hur det gick sen. Börjar faktiskt bli lite nervös!

Såklart blev min tid flyttad till nästa fredag pga semester och underbemanning.

Funderar på att kolla runt och se om det är möjligt att få en tidigare tid någon annanstans.. verkar dock fortf vara semestertider.
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-07 07:17:48 följande:

Vad trist :( Förstår att du vill komma så snart som möjligt, finns det fler att välja på där du bor?

Jag bor i Sthlm, har tidigare gått på 3 olika mottagningar (för preventivmedel + cellprov) så kollade hos dem först....

Hade sån tur tidigt imorse att det dök upp en tid redan imorgon på morgonen så den bokade jag in mig på direkt!! Förväntar mig dock att det enbart blir inskrivning.

Men jäkligt nervöst är det nu.

Plus att jag fick dra till med en nödlögn på jobbet imorse för att komma in senare imorgon.
  • Arpe86
    Karma91 skrev 2018-08-07 08:36:45 följande:

Själv hade jag väldiga känningar sent igår kväll i flera timmar med stickningar och molvärk, kan vara inbillning eller tarmarna som kändes. Nös dock vid ett tillfälle och fick en förfärlig smärta kring höger äggledare. Ska redan ha haft Äl så gillar inte att det gjorde ont så långt ut mot höger sida. Det är så svårt att inte gå runt och leta symptom, ofta känner man ju massa saker som egentligen inte betyder nått...

Reagerade när du skrev att du nös och det då gjorde ont, har kännt samma ett par tillfällen i sommar främst när jag legat ner och nyst/hostat. Jäklar vad det gjort ont några ggr, lite som en kramp i magen eller värre nästan som ett hugg som går över ganska snabbt. Väldigt obehagligt! Hände senast för någon vecka sedan...aldrig kännt så..
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-07 12:33:22 följande:

Vilken himla tur! :) Ser fram emot att läsa hur det gick imorrn. Jag vill ju ändå tro att de på nåt sätt ska vilja kolla hur långt gången man är, eftersom man inte haft någon mens/någon regelbunden mens.. men det är nog bara önsketänkande.

Ibland går jag och tänker att jag nog inte är gravid på riktigt, att jag bara fått för mig det. Det är brösten som är rejält ömma, annars känner jag inget. Hur mår du? Symptom?

Hur långt gången är du, jag kanske har missat det??

Jag har tempat ett tag och får så länge utgå från när NC satte ut ägglossning (även om mina teststickor sa annat). Isf befruktning någon gång 24-26 juni.

Mina symptom började faktiskt redan innan midsommar och håller i sig... större/svullna/tunga bröst, ömmade till en början men inte längre. Mådde lite illa ett tag, kändes som att jag fick blodsockerfall, men det har jag inte kännt av alls sedan mitten av juli.

Extrem hunger, äter inte mer direkt men gärna oftare. Gått upp ca 1 kg. Magen/tarmarna känns svullna (min sambo tror jag skyller på tarmarna fast det redan skulle vara mage, nja... inte redan....)

För övrigt mår jag faktiskt väldigt bra!
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-08-07 11:23:22 följande:

Så himla roligt, nu har du något att se fram emot :D Hoppas det blir lite mer än bara inskrivningen ;)

Jäkligt spännande vågar absolut inte tro på mer än inskrivning, men jag var tydlig även i hälsodeklarationen att jag INTE vet när befruktning skett. Har börjat spekulera ännu mer själv nu.. haha
  • Arpe86
    Malmö86 skrev 2018-08-07 16:11:53 följande:

Slutade med Cerazette 31/7, vi planerar vårt första barn. Sjukt nervöst. Hade lättare mens/bruna flytningar några dagar efter pillerstopp. Får se vad som händer nu. Det är sjukt nervöst. Vill ha barn men är samtidigt vettskrämd inför graviditet och ovisshet om hur allt blir...

Kul! Precis så, jag var också jätterädd inför allt, få mens igen kanske i tid och otid, graviditet, tanken att det kanske inte skulle gå mm...

Hade dock mens/blödning ca 30 dagar efter pillerstopp men då var jag också helt utan blödningar under 4 år m cerazette, verkar vara så olika.
  • Arpe86

Inskrivning idag hos tillfällig bm.

För det första tyckte hon att det var lite märkligt att jag inte haft någon blödning precis efter pillerstoppet i mars..Okej?

Hon var väldigt osäker om den mens jag fick 4 dagar i april verkligen var mens. Antecknade mina bruna oregelbundna flytningar som pågick under maj.

Hon var ganska säker att jag var mycket längre gången än vad jag själv trodde.

Kände på magen, kände livmoder. Lyssnade, vi hörde perfekta hjärtslag!? Definitivt längre gången än 12 v vågade bm påstå. Övriga värden var bra, lite lågt socker.

Ska äta en burk folsyratabletter.

På fredag blir det mer provtagning.

Remiss skickad för kub och ultraljud bör få kallelse ganska omgående.

Ev kunde det vara för sent för kub men bm tyckte inte jag skulle oroa mig allt för mycket....okej..

Allt som allt avslappnat och bra bemötande!

• Arpe86

Haha ja man känner sig lite dum men samtidigt har jag inte kännt min egen kropp efter 12 år m piller...

Men vad tycker ni...

Jag tyckte att en blödning 30-32 dagar efter stoppet 9 mars kändes normalt? Då är vi inne på 9-12 april.

7 maj fick jag bruna flytningar som att mens va på g. Höll på någon vecka men blev inte mer än så. Inget jag reagerade på. 4-5 juni blödde jag ett par ggr vid toabesök enbart, väntade också på mens men hände inget mer. Lägger till att vi inte har sex såååå ofta. Kan räkna tillfällena från april på två händer haha iaf nästan. Vi har haft så mycket annat...

Började tempa mitten av juni och varit väldigt inne i det och Juli var min semestermånad först då kom tydligare symptom. Vågade göra ett gravtest 31 juli som då var positivt.

• Arpe86
    Ssarawilhelmsson skrev 2018-08-08 23:55:08 följande:

Tjej här på 23 som har slutat med mini piller för två veckor sedan. Jag och sambon ska försöka oss på barn nr 2. Födde vår dotter i nov 2017 och har ätit minipiller sedan januari iår ungefär.

Har ej fått nån blödning/mens ännu. Endast lite ljusrosa flytning efter sex. Har haft sex varannan dag nu sen vi slutade.

Någon här som blivit gravid innan ni fick tillbaka nån riktig mens efter ni slutat med pillerna?

Hoppas snart på ett plus!

Håller tummar!!

Troligtvis hade jag ingen riktig mens efter mitt stopp i mars, bara mindre blödningar/flytningar som jag troligtvis fått och redan varit gravid, lite oklart än så länge väntar med spänning på kallelse till ultraljud, bör komma relativt snart i och med att bm inte kunde fastställa hur långt gången jag eg är.
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-08 22:48:32 följande:

Men gud vilken chock.. vad spännande! Men omskakande! Hur känns det? Vad härligt att ni fick höra hjärtat picka på. Hoppas nu det går snabbt att få komma på ultraljud så att du kan få veta vilken vecka.

Jag längtar så himla mycket tills de där 12 läskiga veckorna har gått. Jag har inte ringt BM än, när ska/borde man göra det? Jag tror jag är i v 4+4.

Hos mig var det lite svårt med tider hos bm själv halkade jag in på en avbokning (ren tur).

Jag skulle ringa nu om jag var du... skönt att ha en tid inbokad.

Att höra hjärtat var jag inte beredd på.. så det kom som en chock plus att man blev lite rörd.

Lät som att jag iaf skulle få kallelse relativt snart bara hoppas på en tid snarast tills dess får jag roa mig med att spekulera, har börjat läsa på först nu. Har flera "symptom" för v.14 upptäckte jag, men som sagt kan bara spekulera..
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp