• Arpe86

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Ssarawilhelmsson skrev 2018-08-09 07:29:02 följande:

Spännande!!

När testade du dig?

Om man nu inte får tillbaka sin mens, när vågar man testa sig?

Förra gången jag blev gravid hade jag slarvat med p piller och alltid haft oregelbunden mens sedan tonåren, så jag fick reda på ganska sent att jag var gravid.

När fick du reda på att du var gravid?

Mitt kom som en liten chock någonstans +12 v det är inte fastställt än... jag trodde jag hade fått mens men tydligen inte.

Samtidigt, har varit i princip fri från "jobbiga" grav symptom och om vi säger att jag inte fått någon blödning alls så hade jag nog inte tänkt på att testa heller... började lite sent med att tempa inser jag.
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-09 08:40:51 följande:

Tror tyvärr inte detta kommer gå vägen.. har haft ljust, ljust rosa flytningar sedan i måndags vilket jag viftade bort men idag kom bruna flytningar.. Mycket bruna flytningar. Så jag tror att det är MF på gång. Visste inte att jag skulle reagera såhär starkt, har alltid trott att jag logiskt skulle tänka ?vad synd men skönt att det hände så tidigt? om jag fick tidigt MF, men likt förbannat sitter jag här på jobbet och lipar så snoret rinner. Jag vet att flera haft tidiga blödningar och det gått bra ändå men jag har en dålig känsla i kroppen så jag kan inte tillåta mig själv att hoppas, känner jag. Känns självklart som att det är mitt fel, fast jag rent logiskt vet att det med största sannolikhet beror på att något var fel och att detta är kroppens sätt att hantera det. Vill bara att tiden ska gå så jag kan ta ett test om ett par veckor och se hur det verkligen gått..

Nej tror du?? Jag hade ju både bruna och röda flytningar/mens..såpass att jag varvade mellan trosskydd och liten tampong, hoppas innerligt att det bara är ofarliga blödningar!

När tror du att man kan ta ett nytt test?
  • Arpe86
    Ssarawilhelmsson skrev 2018-08-09 08:59:39 följande:

Vad säger ni om det översta testet? Det understa är testet jag tog i vecka 5 med min dotter.

Jag som själv bara tagit ett test säger Positivt!!

Mitt såg ut som ditt nedersta men det översta är ju bara aningen suddigare!!
  • Arpe86
    Ssarawilhelmsson skrev 2018-08-09 16:34:20 följande:

Tror du jag testade för tidigt? Bör jag vänta några dagar innan jag testar igen? Tog ert clearblue idag mitt på dagen, men det var negativt. Stickan på bilden tog jag imorse i mitt morgon. Skulle alltså vara 2 veckor sedan jag blev befrukad ungefär om jag skulle vara gravid.

Inte kan stickan visa så "fel" det måste vara positivt!!

Är det RFSU-test? Den körde jag samt CB digital m veckoindikator, men visst kan vara lite tidigt men visst finns det även ett CB testa-tidigt test.. man kan ju alltid dubbelkolla (gjorde jag).
  • Arpe86

Puh alla blodprov (

Linepj skrev 2018-08-10 09:30:20 följande:

Jag vet inte, jag kastas mellan hopp och förtvivlan. De bruna flytningarna fortsatte hela dagen igår och kom även idag (om än inte lik rikliga).

Jag tog ett test igår för att se om det var svagare (trots att jag vet att jag borde vänta) och det var det inte.. men det lugnar ju inte - jag vet ju att jag testar för tidigt, vad dum man är.

Hoppfullt är i alla fall att jag inte haft någon smärta, inga klumpar eller så. Och jag kunde ändå lugna ner mig lite när jag efter googlingar insåg att det är ganska vanligt med flytningar av alla sorter och färger, i början av grav. Samtidigt verkar det vara 50/50 hur det gått för de som upplevt det:

Mina bruna flytningar ändrade färg/form och höll i sig som mest i över 1 v i sträck... var lugnt några dagar o sen återkom de ett par dagar till... ingen "mens"-värk eller liknande.

Håller tummar här och tror absolut det bara är normalt!
  • Arpe86

Oj blev lite tokigt skulle skriva av mig att de precis tömt mig på 6 rör blod...avskyr blodprov.

Skönt att ha det avklarat...

Igår fick jag plötsligt första känningarna.. som "håll" på ena sidan av buken. Även kännt att det bubblar lite när jag ska lägga mig. Magen är helt klart mer spännd men inte så att jag inte kommer i mina byxor.. men lite mer tight.

• Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-10 12:53:55 följande:

Okej, nu börjar det nog hända något. Tog sista tabletten vinelle för 14 dagar sen, hade mellanblödning/stänkblödning i en vecka och har sen pillerstoppet haft ont i tjejmagen och ryggen pch vattniga flytningar. Idag vaknade jag och kände direkt att jag kunde tänka mig att leka av mig (gillar inte att göra det på morgonen egentligen) och tappen ömmade lite. Ju längre in på dagen jag kommit desto större tryck har jag känt i tjejmagen och ryggen. Just nu kan jag knappt röra mig och ligger med värmedyna och känner mig supersvullen. Var på toa nyligen och hade då det där efterlängtade äggvitesekretet och kunde dra det i alla fall 4 cm mellan fingrarna innan det gick av. Nu jävlar längtar jag tills det är dags för äl-test vid 18.30-19. Håll tummarna för mig :)

Håller tummarna!!
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-10 13:32:17 följande:

Och bara för jag skrev så så kom såklart smärtan. Som hugg, med jämna mellanrum. Och massa bruna flytningar. Det här kommer inte gå bra.

Önskar att jag kunde säga att det är lugnt, hoppas naturligtvis fortfarande det är normalt och övergående.

Små hugg har jag iof kännt av då och då men detta är ju på senare dagar, när jag tex rör mig hastigt, hostar/nyser.. ilande smärta som går över fort.

Hur är denna smärta? Typ mensvärk?

Håller fortf tummar..
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-10 20:07:51 följande:

Det känns som knivhugg, inte som vanlig mer molande mensvärk utan skarpa skarpa hugg. Jag vill huka mig när de kommer. Ibland ilar det i underlivet också. Flytningarna är konstanta, konstant bruna, inga klumpar än men efter ett hugg har kommit så ökar definitivt flytningen.

Hur mår du idag hur går det?
  • Arpe86
    Heilena skrev 2018-08-10 20:43:45 följande:

Jag slutade med Mini Pe igår! Nu går jag bara och väntar på att mensen ska komma igång! Längtar så!

Spännande! Fick en mens-liknande blödning ca 32 dagar efter att jag slutade med cerazette ???? och tror vi att befruktning kan ha skett då eller månaden efter.....återstår fortf att se!

Så det kan komma igång snabbt!
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp