Karma91 skrev 2018-08-05 11:08:10 följande:
Hoppar in här!
Tog min sista tablett zoely 14/6 och hade sedan första Äl 27/6 och slutligen första mensen 14/7. Kände första Äl väldigt tydligt men har nu betydligt svårare med den andra! Tror att jag hade äl någon gång förra helgen, hade molvärk flera dagar omkring då så oklart när det inträffade, fick ont i bröstvårtorna runt söndagen så troligen var det fredag eller lördag. Min man tycker det känns stressande med äl-tester osv så jag försöker ligga lite lågt med det även om det är svårt!
Så svårt med alla symptom med, har ont och stickningar till och från under hela cykeln, säkert både överdriven uppmärksamhet och symptom från pillerstoppet.
Det jobbigaste är ökade flytningar som jag också upplever som tjockare och torrare än normalt, är orolig att spermierna inte ska kunna simma igenom. Har eg inte märkt av några större äl-flytningar men jag känner heller inte efter utan tittar bara på pappret när jag torkar mig. Ursäkta detaljerna! Någon med liknande erfarenheter?
Kul (eller vad man nu ska säga ;)) att vi är flera stycken här som ätit Zoely! Jag tog sista pillret innan midsommar men har ännu inte fått äl :(. Tempar sen en månad o kör äl-stickor varje dag sen en vecka tillbaka (pratar ej med mannen om dem annat än när han frågar direkt, räcker att jag går o funderar kring det känner jag). Hade också en massa symtom första veckorna efter pillerstopp men sen har typ allt försvunnit.
Ang flytningar så har det varierat lite för mig, oftast grumliga/vita krämiga men några få ggr har det varit mer trådiga. Har som sagt inte haft ngn äl än så vet inte hur/om de kommer förändras i samband med det. Har läst att man kan inte riktigt lita på de flytningar som kommer ut utan man får sticka in ett finger eller två för att få tydligt svar på hur de ser ut.
Hur länge har du ätit p-piller/Zoely?