Vi som planerar barn efter pillerstopp
Den varade en vecka förra gången (då jag fick första riktiga mensen) så då lär det väl bli det även denna gång och i fortsättningen. Är som sagt bara på dag två än, har även rejäla mängder :(
Det förstör ju mycket för sexlivet tycker jag. Kanske personlig fråga men stannar ni också av under mensen?
Aha, där ser man! Roligt med en liten vändning från preventivmedel till motsatsen ;) Inga barn sedan tidigare?
Förstår att det är intressant, kroppen är väldigt intressant! Kanske börjar till slut jag med, haha.
Jag har alltid varit ganska PMS-ig så har aldrig varit något jag ens velat testa :-P Det senaste året på p-piller har jag dock skippat uppehållen och pillermensen efter att jag läste en artikel som sa att pillermensen är helt onödig och egentligen bara hänger kvar från att de som skapade p-piller på 50-60-talet trodde att kvinnor ville ha en mer naturlig upplevelse, speciellt eftersom man då inte behövde berätta för sin man (eller någon annan i ens närhet) att man gick på dem. Så pillermens är bara en kvarleva från att p-piller var något av ett tabu. Hade jag vetat det hade jag aldrig gjort uppehåll och sparat massa pengar på mensskydd!!