• oshark

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Lillamiia skrev 2018-10-28 20:02:42 följande:

Jaha, ja Såklart när ni väl träffas så blir det andra tider man somnar och vaknar :) ja, då får jag avaktivera dom dagarna som jag sovit för lite/ eller för länge/ alt vaknar för sent. Jobbar på helger oftast, men är ledig vissa söndagar. Jag tänkte att det är lika bra att tempa ändå och lägga in det än inte alls :)

Jaså, men mellan ÄL och BIM är tempen aldrig högre än 36,72 menar du?

Du kan ju testa? NC rekommenderar att man ska avaktivera temperarurer när man sovit 2 timmar mer eller mindre än normalt.

I follikulärfasen ligger min average på 36.26. Brukar mäta in mellan 36.16 och 36.35 förutom dagarna jag dippar lågt innan ÄL. I lutealfasen är min average på 36.59, jag låg mellan 36.55 och 36.7 i förra cykeln, nu har jag legat lite lägre. Även där dippar jag runt ÄL+4/5 och hamnar i mellan 36.4 oxh 36.5 (när tillförseln av östrogen sker).

Så nej, inte någon gång i alla mina tre cykler har jag mätt över 36.75 om jag mätt normalt (fick 36.80 en lördag morgon när jag hämtat min man på flygplatsen och vaknade 9.30)
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 20:02:42 följande:

Jaha, ja Såklart när ni väl träffas så blir det andra tider man somnar och vaknar :) ja, då får jag avaktivera dom dagarna som jag sovit för lite/ eller för länge/ alt vaknar för sent. Jobbar på helger oftast, men är ledig vissa söndagar. Jag tänkte att det är lika bra att tempa ändå och lägga in det än inte alls :)

Jaså, men mellan ÄL och BIM är tempen aldrig högre än 36,72 menar du?

Detär förresten en annan sak jag gillar med FF vs NC; att om du avaktiverar en temperatur i FF syns den ändå men är inte connected till kurvan, när du ser på dina individuella cykler. Här nedan kan du se att jag avaktiverat tre helgdagar och tre dagar när jag inte låg superhögt men hade ont i halsen så tänkte det var bättre att göra det än inte göra det

• oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 22:26:03 följande:

Men åh vad smart! Måste ladda ner den! Kan man lägga in data i efterhand eller är det bäst att börja om på ny kula? Att jag snor mina temperaturer från NC och lägger in i FF alltså? Okej du har koll på din temp, det hör jag det, haha!

Jag fick negativt på ÄL testet på kvällen idag, jag har vart på gymmet och andra sidan och druckit samt kissat ganska många ggr precis innan jag tog testet. Kan det påverka resultatet tror du? Annars tänker jag att min temp bör vara högre imorgon bitti då indikerar det ju på att ÄL verkligen skett! Hoppas det tar sig denna gången, annars kommer jag ha mens precis under mina semesterdagar om typ två veckor då :( så typiskt! Blä

Ja du kan lägg in gammal data men FF kommer inte räkna det, dvs du får ingen chart. Jag började med FF månaden efter NC och la in alla mina tempar men har ändå bara charts för de två cykler jag lagt in tempen samma dag. Så upp till dig hur du vill göra

Jag har märkt att för mig spelar det stor roll. Denna cykeln hade jag svårt att hålla mig och lyckades bara vänta 3 timmar innan ÄL-test. Märkte det på att mitt positiva test egentligen inte var riktigt positivt, men när jag såg att jag fick ett negativt på måndagen la jag in lördagen och söndagen som positiva ändå, och jag hade ju rätt. Så jag måste vänta 4 timmar, vilket även innebär att jag inte kan dricka massa för då spricker jag! För mig funkar det bäst på jobbdagar, då går jag på toa runt 9-10 och sen ÄL-test vid 13-14. Under den tiden dricker jag bara en flaska vatten på lunchen.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 23:26:20 följande:

Okej. Jag ska ladda ner nu ikväll och köra på från idag då! De är gratis va? Nu lag jag in negativ ÄL test ändå med tanke på att det var ganska svagt imorse också. Tar ett imorgon också ifall min temp fortfarande är låg. Jag är likadan när jag råkar dricka några glas vatten, kan inte hålla mig!! Haha!

Har du haft några symtom på att det kan bli något ännu? Kanske är för tidigt men man blir så nyfiken. :)

Ja, basversionen är gratis. Första månaden har man tillgång till alla extrafunktioner men jag tycker inte de behövs, speciellt inte när man betalar för NC också.

Nä, jag tycker jag varit förvånansvärt värkfri den här gången jämfört med förra. Kan ju kanske ha med munkpepparn att göra, den ska ju hjälpa mot PMS. Har dock mer ömma bröst än jag kommer ihåg från förra cykeln. Men jag försöker att inte tänka på det för vi har ju inte haft optimalt ungänge för att det ska bli nåt, och det är i princip första försöket eftersom vi inte haft möjlighet att tajma rätt första två. Så det känns som en long shot
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-29 10:10:42 följande:

Jag laddade ner den men tycker den verkar lite bökig i början.

Jaha,mycket möjligt! Men hoppas kan man ju alltid. Har haft så konstiga symtom efter piller stoppet så ja vet inte vad som är vad. Invänta att det ska bli regelbundet så kan jag därefter börja känna efter. Jag kände igår kväll att tempen ökade, och imorse mätte jag, 37,9 igen. Så ÄL skedde igår antagligen.

Låter lovande då

Ja, man ska lägga in lite grejer i början men sen är den inte så krångligt tycker jag iaf men jag har också använt den i ca 2 månader nu så har väl vant mig.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-29 15:16:48 följande:

Okej! Ja får nog nöja mig med NC än så länge tror jag! De blir för mycket med två st ????????

Ja får hoppas vi inte missade ÄL nu bara. Myste igår och för två dagar sen! Blir väl nåt ikväll och imorn också. På självaste dagen då stegringen va som högst mös vi första gången! Håller tummarna för oss båda nu då :)

Lillamiia skrev 2018-10-29 15:17:21 följande:

Det ska inte vara så där många frågetecken haha. Skulle vara en smiley

FL kan inte hantera emojis fråm telefonen bara gammeldags skrivemojis (om de är glada eller ledsna, eventuellt också blinkande men inte tungan ut) och de man lägger in via emojipanelen på deras hemsida

Ja, lycka till. Låter ju som ni har tajmat väldigt bra då. Hur var tempen idag?
  • oshark
    oshark skrev 2018-10-29 15:56:28 följande:

FL kan inte hantera emojis fråm telefonen bara gammeldags skrivemojis (om de är glada eller ledsna, eventuellt också blinkande men inte tungan ut) och de man lägger in via emojipanelen på deras hemsida

Ja, lycka till. Låter ju som ni har tajmat väldigt bra då. Hur var tempen idag?

Ah, det skrev du ju redan duh :-P

Imorn om du har en temphöjning så vet du ju då att det troligtvis var igår.
  • oshark

Asså jag hade precis världens konsiga känsla i höger sida av magen. Det liksom stack och pirrade i kanske en halv minut fram och tillbaka.

Tänk om det var ägget som fäste. Är på ÄL+7 idag enligt FF. Jag som lovade mig själv att inte hoppas!

• oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-30 00:27:46 följande:

Ohhh! Hoppas hoppas!!! Har du fått nån liten blödning också? Man måste ju få hoppas lite tycker jag. Om de kommer nån blödning också så är de stor chans att det är en nidis, men alla behöver inte få den för att ägget ska fästa har jag hört

Nä, ingen blödning. Och nä, det är tydligen ganska ovanligt att man känner det/får en blödning. Jag försöker fortfarande hålla mig från att hoppas, men det var bara en så konstig känsla, har aldrig varit med om det förut. Får se vad som händer i helgen och om det blir någon mens helt enkelt.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-30 10:03:19 följande:

Då får du skriva igen hur det gick jag måste vänta tills 8e alt 9e innan mensen ska komma. Vi hann bara få till två försök, killen orkade inte igår och eftersom min mens är så pass oregelbunden så kan de dröja länge innan nästa ägglossning. Blev lite ledsen faktiskt. Har haft sånna problem vid mens innan, med smärta och väldigt riklig. Därför började jag med p piller, men nu är det ett fåtal dagar vi hade kunnat få till myset och då orkade han inte. Ja får givetvis acceptera det, men då känns det onödigt att jag slutade med p piller för över huvudtaget..då kommer ju mensen..vet inte varför jag blev så förtvivlad bara, ska man göra barn är de väl lika bra att ta alla chanser som finns. Mensen kommer att komma på dag 54 typ. De är ganska långt om det ska bli så igen nästa gång.

Ja det är ju inge kul när man vet att man har färre chanser.

Du kanske ska testa munkpeppsr då i nästa cykel? Det ska ju kunna hjälpa mot PMS och så enligt vissa studier?
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp