• Arpe86

Vi som planerar barn efter pillerstopp

WanderChild skrev 2018-08-29 09:46:40 följande:

Ok, nu är det lite spännande.... Var halvvägs genom ett inlägg igår om att jag liksom haft lite känningar i livmodertrakterna till o från under dagen men postade inte eftersom jag tänkte att det säkert inte betydde något. Men! Nu i morse efter morgonens träningspass så hade jag fått en brun flytning :O. Minns ej om jag hade mellanblödningar innan jag började med p-piller men tror inte det. De första många åren på piller hade jag dock ofta bruna flytningar/mellanblödningar, ända tills jag bytte till zoely. Tempen håller sig stabil sedan uppgången i fredags på 36,6-36,7 sex dagar i rad nu. Vill inte hoppas för mycket men man funderar ju!

Oj vad spännande låter lovande med tanke på tempen!

När jag började tempa var jag ju uppenbarligen redan gravid, men det höll sig mellan 36,6-36,9.

Lite off topic men har försökt justera min historik i NC appen, den vill bestämt ha det till att befruktning skedde i juni (började tempa då) fast jag inte fick positivt LH test....
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-29 10:20:31 följande:

Åh så kul :D Håller tummarna för att det var en liten nidblödning då ju :D

Jag är på äl+4-5 (antagligen äl+5) och har ett väldigt tryck i äggstockarna/äggledarna/livmodern. Ingen brun flytning men dem har ändrat karaktär till lite vattnigare (från lotion) och jag är så fruktansvärt trött. Dock vet jag inte om det brukade vara såhär innan mens tidigare :/ Kan ju inte tänka mig att jag blir gravid på första försöket igen liksom

Precis man tror ju absolut inte det tar direkt....men ja, man vet ju aldrig. Jag var så inställd på det också, så även om symptom fanns så kände jag "inget".
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-29 12:42:25 följande:

Hehe nä strunta i vad appen säger. Lita mer på bm ???? Kan ju va så att du hade en massa andra symtom då som den tillsammans värderar starkare än att ett test inte va positivt. Vissa får ju aldrig starka streck.

Va precis på toa o då var där en liten ljusbrun flytning som va som äggvita i konsistensen, fick även lite brunt på pappret!(?) Har även hittills under dagen liksom ?känt av? livmodern, inte ont eller stickande utan bara att jag liksom kan känna precis var den är, dens närvaro typ om ni förstår hur jag menar? Som superlätt mensvärk ungefär.

Jag litar på BM!

När jag startade med NC så fyllde jag i datum för "mens" el ja de blödningar jag haft sen pillerstoppet i mars. Räknar jag tillbaka veckorna från idag till befruktning så hamnar jag i den fertila perioden i april. Och vad jag vet så måste detta gått på enbart 1 försök i och med att vi sällan hinner med mys ha ha...

Spännande..Bruna flytningar borde absolut vara ett bra tecken! Antecknade faktiskt bruna flytningar ca 4 dagar efter sista dagen på den svagare fertila perioden i april enl. NC.. ca 10 dagar efter den mest fertila perioden.
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-30 11:19:46 följande:

Alltså är det inget nu så undrar jag vad min kropp sysslar med... sitter på jobbet o försöker koncentrera mig men det är svårt eftersom det sticker, spänner o molar i magen. Har även fortsatt sparsamma färgade flytningar, dock är de blekare än igår. Tempen har gått ner 0,1 grad idag men en enstaka dipp behöver ju inte betyda något, den ligger fortfarande högre än innan äl.

Något måste det vara!

Tror jag hade uppehåll m bruna flytningar ett par dagar, sen återkom de och sen försvann. Kunde se lite olika ut, i färg och form.
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-31 11:13:22 följande:

Jaha.... O där kom nog mensen... På äl+8/9?! Fortsatt *mensvärk* idag och hade lite bruna flytningar i morse också men tänkte inte mer på det. Dock fick jag mer och mer ont och när jag gick på toa nån timme senare så va där lite mer samt mörkare. Och nu precis så kom det färskt blod samt att jag har den där klassiska *här kommer jag!* känslan i magen som jag brukar få när mensen sätter igång ordentligt. Typiskt... Lite besviken eftersom det ju innan verkat lovade men samtidigt glad att kroppen ändå verkar va igång igen nu. Det enda som oroar mig är att lutealfasen var så kort! Har ingen aning om hur lång lutealfas jag hade innan p-pillerna. Hoppas hoppas att det bara är för att det är första cykeln sedan pillerstopp så kroppen inte riktigt lyckats ställa in sig ordentligt, annars kan det ju ställa till problem... Denna cykel blev totalt 69 dagar lång! Hoppas på att nästa blir kortare så vi hinner med ett försök i september, annars blir det uppehåll då jag inte vill ha barn i jul/aug...

Tar en alvedon och myser ner mig i soffan med datorn och en kopp te, valde helt rätt dag att jobba hemma! Ikväll blir det vin och choklad!

Åh typiskt... men jag förstår även det som kan kännas bra! Hoppas på september! Håll oss uppdaterade!
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 07:38:50 följande:

Tog sista cerazette 28/7, hade första ägglossning 24/8 och plussade igår (2/9) på BIM-5 :D Jag är överlycklig!!!

Wow jättestort Grattis!!!
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 12:45:48 följande:

Tack :) kan knappt fatta det

Det gick fort!! Du kan väl hålla oss uppdaterade hur allt fortlöper vore kul att följa.
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 15:41:59 följande:

Ja det gick superfort (precis som med sonen) och nu är det även bekräftat

Kul!!!
  • Arpe86
    EmmalinneaS skrev 2018-09-17 08:31:53 följande:

Jag plussade imorse! Kan inte fatta det, kommer nog ta några veckor att smälta.

Slutade med cerazette i februari, fick mens igen i april och plussade nu i september. Detta blev bara vårt fjärde försök till nummer ett, eftersom min cykel snittade på 40 dagar efter pillerstoppet. Är så lycklig.

Hur mår ni andra? :)

Stort Grattis!!

Slutade ju med Cerazette i mars i år, hade mens/mens-liknande blödningar april, maj, juni plussade i juli men befruktning skedde redan i april. V.22 nu och har i princip mått lika bra hela tiden.

Håller tummar för er alla!
  • Arpe86
    ikkam skrev 2018-09-20 15:14:38 följande:

Slutade med mina vinelle i slutet av juli.. så andra försöket nu och jag kände mig jättekonstig igår kväll så jag testade.. och det var svagt men jag plussade!! 

Tänkte att nej det kan inte stämma, så testade imorse och nu på EM och alla 3 är svaga men det är 2 streck på dom T_T har beställt hem CB så ska testa i helgen med dom.. iiih är så  glad just nu!

Grattis!!
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp