• oshark

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Lillamiia skrev 2018-10-30 16:05:44 följande:

Ja jag funderade på att testa det faktiskt. Kanske för att öka chansen att bli gravid samt få mer regelbunden cykel. Hur känns allt för dig än så länge? Har du fått några hintar på att du kanske är gravid?

Tycker det är värt ett försök min ÄL kom två-tre dagar tidigare denna cykeln men har ju ingen aning om munkpepparn bidrog eller inte eftersom skillnaden mellan förra cykeln och första efter pillerstoppet var sju-åtta dagar (kortare då).

Asså jag är ganska säker på att jag bara överanalyserar men har känt mig lite svagt illamående både igår och idag. Tänker dock verkligen försöka att inte börja hoppas för mycket innan helgen är över! Chansen att det ska ha tagit sig är ju inte jättestor ändå och jag vill inte bli ledsen om mensen kommer i helgen eftersom jag ska åka utomlands..
  • oshark
    oshark skrev 2018-10-30 16:27:21 följande:

Tycker det är värt ett försök min ÄL kom två-tre dagar tidigare denna cykeln men har ju ingen aning om munkpepparn bidrog eller inte eftersom skillnaden mellan förra cykeln och första efter pillerstoppet var sju-åtta dagar (kortare då).

Asså jag är ganska säker på att jag bara överanalyserar men har känt mig lite svagt illamående både igår och idag. Tänker dock verkligen försöka att inte börja hoppas för mycket innan helgen är över! Chansen att det ska ha tagit sig är ju inte jättestor ändå och jag vill inte bli ledsen om mensen kommer i helgen eftersom jag ska åka utomlands..

Eller snarare, jag har haft ett svagt illamående men inbillar mig att det skulle ha något med graviditet att göra. Var dock svagt illamående under dagen igår, före det konstiga stick-pirret, men tänker att det kanske är något jag ätit alt. att jag ätit för lite. Vågar inte riktigt hoppas.
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-10-30 17:58:57 följande:

Ja inte för att låta negativ. Men om det var ägget som fäste du kände så har illamåendet nog tyvärr ingen koppling till det eftersom det är för tidigt för den typen av symtom. Men håller tummarna för dig!!

Va på hälsosamtal hos bm idag och fick vul bokat till torsdag nästa vecka, spännande! Kanske blir det mer verkligt då, har fått pyttelite större bröstvårtor, mått lite illa nån morgon o lite konstig känsla i livmodern ibland (men det kan man ju ha annars också), men hade jag inte plussat så hade jag inte registrerat de sakerna! Märker inget alls i övrigt!

Nä exakt. Bara ett sammanträffande att jag blivit lite illamående, men tokig som man är kan man ju inte låta bli att hoppas :-P

Gud vad härligt! Hoppas VUL går bra och du har en bra BM
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-10-30 19:04:38 följande:

Ja man vill ju! O så bör det väl är något så känner man inget, haha!

Tack, hon verkar bra, har gått där innan också preventivt o hört många som är nöjda där så det blir nog bra! :) Va ju lite sådär efter mitt besök där när jag ville prata om min korta lutealfas, men de hade läst på lite kring det sen o det kändes väldigt positivt!

Vad skönt! Du får gärna hålla oss uppdaterade
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-30 19:54:49 följande:

Nä såklart vill man inte bli besviken! Men jag hopas för din skull ja det kan ju mycket väl vara munkpepparn som satte fart så du fick ÄL lite tidigare än förut! Jag ska nog beställa hem det. Veckan kommer nog gå snabbt ska du se! Se till att ha mycket i farten så slipper du tänka på det jämt vart ska du åka föresten?

Ska på tjejweekend i London
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-30 19:54:49 följande:

Nä såklart vill man inte bli besviken! Men jag hopas för din skull ja det kan ju mycket väl vara munkpepparn som satte fart så du fick ÄL lite tidigare än förut! Jag ska nog beställa hem det. Veckan kommer nog gå snabbt ska du se! Se till att ha mycket i farten så slipper du tänka på det jämt vart ska du åka föresten?

Har NC satt ut din ÄL nu?

Jag går som på nålar här och försöker att inte hoppas och inte tänka på det! BIM imorn enligt NC och FF som då förstås baserar det på förra cykelns korta lutealfas. Och det blir ju inte bättre av att jag inte vet om min lutealfas kommer hålla mig lika kort eller naturligt förlängas vartsom att kroppen återställer sig mer efter p-pillrena. Har iaf packat ner min menskopp men hoppas ju förstås atr jag inte kommer behöva använda den!
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-31 15:07:39 följande:

Åh vad spännande! Hoppas den inte kommer! Mensen alltså! Ja ifall att kan de va bra att ha skydd med sig haha! Hur ser tempen ut? Alltså nej den har fortfarande inte satt ut min ägglossning. Tempen dippade imorse? Fattar inte. Den va bara 36,7 grader. Bifogar en bild här också. Kan tempen göra så efter ÄL? Gå ner så här? Kanske går den upp imorn igen... hoppas du får det kul i london!

Hmm. Hur länge hade du tempat sa du? För enligt NC har du ju inte kommit över din baslinje, vilket man ska göra när man haft ÄL.

Man kan absolut dippa lite efter, jag har märkt att jag gör det runt ÄL+4/5. Har dock inte dippat under baslinjen, men den här cykeln har jag legat ganska lågt så dippade ner till baslinjen.

Om du har otur har du haft en ägglossningsfri cykel. Inte ovanligt att det händer
  • oshark
    oshark skrev 2018-10-31 15:18:12 följande:

Hmm. Hur länge hade du tempat sa du? För enligt NC har du ju inte kommit över din baslinje, vilket man ska göra när man haft ÄL.

Man kan absolut dippa lite efter, jag har märkt att jag gör det runt ÄL+4/5. Har dock inte dippat under baslinjen, men den här cykeln har jag legat ganska lågt så dippade ner till baslinjen.

Om du har otur har du haft en ägglossningsfri cykel. Inte ovanligt att det händer

Oj, råkade skicka

Inte ovanligt att det händer 1-2 gånger om året. Då kan mensen också komma senare.

Här är min nuvarande cykel för jämförelse med din kurva. Har dippat idag så har lite dålig känsla inför morgondagen, men har ju som sagt legat 0.05-0.1 grad lägre hela den här lutealfasen så den som lever får se.

• oshark
    oshark skrev 2018-10-31 15:20:37 följande:

Oj, råkade skicka

Inte ovanligt att det händer 1-2 gånger om året. Då kan mensen också komma senare.

Här är min nuvarande cykel för jämförelse med din kurva. Har dippat idag så har lite dålig känsla inför morgondagen, men har ju som sagt legat 0.05-0.1 grad lägre hela den här lutealfasen så den som lever får se.

Alternativt om du kanske tom haft ÄL? För du ligger ju lika högt som jag gör :-P vet att alla ligger olika förstås! Men när började du med ÄL-tester? Eller känner du av ÄL tydligt.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-31 19:55:38 följande:

Föresten, glömde fråga, tror du kanske att min bas temp är lägre? Med tanke på den höga tempen jag haft när jag började tempa? Med tanke på att jag hade vart sjuk precis.. hade ju inget att jämföra med så trodde jag var frisk. Så jag började tempa. Men nu ser jag ju att min temp har vart mycket lägre nu än i början av användandet av NC. Från början av sep(hög) till nu lite lägre sen förra mensen. Gud hänger du med vad jag vill komma fram till? Hahah

Ja det låter ju onekerligen som du borde haft ÄL..

Om du tror att din kurva eventuellt påverkats kan du ju testa att gå in och avaktivera de första höga temperaturerna? Se vad som händer? Jag insåg efter typ två veckors tempande att jag mätt för långt fram i munnen, så har avaktiverat några temperaturer som kändes lite höga. Annars har min baslinje gått från att ligga på 36.40 till 36.43 från första cykeln till nu, då den anpassat sig efter att mina lutealtemperaturer varit högre och fler än i första cykeln. Men jag har inte haft riktigt lika stora skillnader som du Din kurva är verkligen spännande!

Hur noga är du med att mäta samma tid på morgonen och gå och lägga dig samma tid på kvällen? Vet att sånt kan göra väldigt stor skillnad för vissa. Jag har märkt att en halvtimme mer eller mindre inte gör jättestor skillnad men mer en så kan ha det.
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp