Vanlig dag med er bebis?
Min lilla kille är också 6mån
Hur länge låter ni bebis ligga kvar när bebis vaknat?
Har en bedside crib så på morgonen om han vaknar och bara ligger och jollrar och drar i sina fötter kan han få ligga en stund då jag ligger precis bredvid. På dagtid plockar jag upp honom direkt nöt han vaknat
Hur mycket leker och underhåller ni bebis?
Ganska mycket men inte jättemycket. Han är ganska nöjd med att hänga på golvet i babygymet som han ju nu tar sig ur genom att åla och rulla, så han hänger på golvet som helhet numer haha och ligger och undersöker sina leksaker. Jag ligger på golvet tillsammans med honom ibland. Han är också ganska nöjd bara han får vara med i knät eller på armen utan särskild underhållning just för honom.
Hur vet ni om barnet är under eller överstimulerat?
Han går in nån sort hyper-mode då han blir som manisk nästan då är han överstimulerade och trött. Tar jag honom i famnen då och lägger ner honom somnar han oftast direkt. Understimulerad då är han gnällig, och det märks att det är därför då han vid lite uppmärksamhet och stimulans direkt blir glad igen.
Städar och lagar ni mat när barnet är vaket?
Jajjemen skulle inte gå annars, städar mycket med honom i bärsele och i köket tar jag med babygymet in dit lägger honom där medan jag lagar mat och småpratar med honom samtidigt, ibland får han även sitta i sin stol med en smaknapp med nåt gott i (typ banan) i det rummet jag städar eller i köket när jag lagar mat.
Kvällsrutiner?
Absolut samma varje kväll
Bad eller avtvättning med tvättlapp, på med pyjamas, lek-mys-bus i soffan med både mig och pappa i 10-15 min sedan amning. Antingen somnar han direkt vi d bröstet annars går vi upp och jag lägger honom i sängen och sjunger för honom en liten stund tills han somnat.