• Smka

Vanlig dag med er bebis?

Bara lite tankar, har ingen bebis just nu men en 2,5åring och en bebis påväg. Vet att jag i början var väldigt orolig att jag inte gjorde tillräckligt. Efter ett tag kom jag på att man inte behöver stimulera dem hela tiden. Som min pappa alltid sa när jag var och skulle ta upp när han låg i vagnen mm. Rör aldrig ett barn som är nöjt. Dom kommer protestera om dem känner sig minsta ensamma och då ska man klart ta upp dem. Sonen var nästan alltid nöjd i sele så behövde jag fixa med något och han inte ville vara själv så dög den gott och han var nöjd så antar att han just då inte behövde mer stimulans än så. Lite samma nu när han är drygt två. Så lätt att börja locka och leka mm och inte speciellt roligt att laga mat med en övertrött trotsunge. Men han har lärt sig leka väldigt bra själv av att man inte alltid är där och styr. Och har hört att det är stimulerande för barn att just få leka själva och styras av sin egen fantasi.

Nu låter jag väl som värsta tråkiga morsan, såklart hänger vi endel på lekplatser, med andra människor och barn och gör saker som är helt anpassat för honom också

Svar på tråden Vanlig dag med er bebis?