Inlägg från: Stuppis1 |Visa alla inlägg
  • Stuppis1

Vanlig dag med er bebis?

Min sexmånaders bebis sover i spjälsäng precis brevid min säng och ofta vaknar hon och ligger och leker lite med fötterna och jollrar ca 20-30 minuter. Jag brukar ligga kvar och kanske småprata med henne en stund eller bara titta på. När jag märker att hon börjar bli lite gnällig tar jag upp henne, byter blöja och ger ersättning.

Vardagssysslorna gör jag ofta när hon sitter i babysittern och tittar på. Ibland funkar det i två minuter, andra gånger kan hon sitta uppåt en halvtimme innan hon ledsnar, det är olika. Generellt får jag inte jättemycket gjort så det mesta hushållsjobbet görs på kvällar eller helger när vi är två vuxna hemma.

De korta stunder hon sover under dagen brukar gå åt till att duscha, äta och kanske ta en paus. Dottern sover aldrig längre än max 40 minuter i sträck under dagen.

På kvällen brukar hon somna i min eller sin pappas famn runt 20-tiden. Efter en timme ungefär bär vi in henne till sovrummet, byter blöja och ger sista ersättningen. Vi har en liten kvällsrutin där vi pratar om att det är kväll och att vi ska sova och lite vad vi gjort under dagen. Sen somnar hon när hon dricker välling och vi lägger ner henne i sängen.

Svar på tråden Vanlig dag med er bebis?