Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Vanlig dag med er bebis?

fjanten skrev 2018-06-14 20:30:18 följande:

När jag har haft bebis har jag haft bebis i sängen med oss. När make har vaknat har make stigit upp och åkt. Ofta vaknade bebis då, men mig stannade kvar i säng så länge bebis var nöjd bredvid. Hur mycket jag lekt eller underhållit bebis har berott på. Min senaste bebis hade bror som lekte och busade, så bror blev ju till stor del underhållningen. När bror var bebis lekte och underhöll jag när bebis ville det och när det fanns tid. Understimulerad bebis protesterar. Överstimulerad bebis kan jag inte svara på. Hur reagerar dig när dig är överstimulerad? Jag lagar inte mat. Make lagar mat. Även när barn var bebis. Jag städade vid behov. Runt 6 månader fanns inga direkta rutiner än för någon av bebis. Make, jag, son och dotter har vuxit in i rutiner med tid. Nu är dotter snart 1,5 år, son är snarr 2,5 år, och somnar runt 19-20 efter kvällsmat, tandborstning och saga!

Hoppas att de inte blir lika arga på dig som de blev på mig. 

www.familjeliv.se/forum/thread/75756021-jag-tycker-inte-att-det-ar-gulligt

Sisterofthesun skrev 2018-06-14 19:26:59 följande:
    Jag får också dåligt samvete om hon ligger och gollrari babygymmet i vardagsrummet medan jag städar i rummet bredvid tex. Försöker tänka att bebisen säger ifrån ifall den inte är nöjd ;)
    Är goller något annat än joller?
Svar på tråden Vanlig dag med er bebis?