• blom1983

IVF NORDIC GBG hösten 2018

Kawi skrev 2018-09-11 10:26:27 följande:

Hoppas det jag med 

Jag tänker att ni måste ha fått hjälp väldigt snabbt ändå? Jag ser ovan att ni kontaktade dem kring 7 augusti, eller?

Jag ringde dem första dagen de hade öppet efter semestern, den 29 juli, och den tidigaste tiden de hade då var 3 september. Så vi var där på ett första möte förra veckan och fick sprutor osv utskrivet, så att vi är redo vid första mens. Och du är redan vid äggplock, kul! Det måste ha gått fort!

Jag är jättenervös för äggplock då man hört så mycket skräckhistorier om det, men jag hoppas att det är så att det bara är de som haft en dålig upplevelse som skriver om det på familjeliv 

Håller alla tummar för er!

Ja vi fick tid snabbt. En återbudstid. Så träffa dom 17 augusti. O imorgon är de plock. Min mens kom några dagar tidigt. Men igår börja jag må riktigt dåligt. Diagnos=överstimulering.

Men dom sa att de skulle bli bättre o bättre.

Bara hoppas vi får några fina mogna starka ägg
  • blom1983
    LTP skrev 2018-09-12 19:52:35 följande:

Vi gör vårt första IVF på Nordic IVF just nu. Fick tillbaka ett två-dagars embryo idag? Jag är 40 år och vi gör ivf pga av manlig faktor. Äggplocket var hur lugnt som helst. Jag var jättenervös innan men det gick superbra. Fick ut 5 ägg, ett var omoget. Isci på alla och två blev befruktade. Ett odlas nu vidare. Har fått väldigt fint bemötande på kliniken.

De låter ju toppen tycker jag
  • blom1983
    Kawi skrev 2018-09-11 10:32:38 följande:

Och vad skönt om ni kan göra ultraljud lite närmare! Har ni långt till Göteborg..? 

2 timmars resa med tåg. Cirka 20 mil
  • blom1983

På väg för insättning nu.

Ett befruktat ägg va allt vi fick. Så ett 2dagars som vi hoppas ska bli ett barn. Nervöst

• blom1983
    Kawi skrev 2018-09-18 16:41:21 följande:

Tacksam för berättelserna ovan om äggplock och att det inte behöver vara så dramatiskt som jag läst om tidigare.. jag har verkligen varit jättenervös för detta men nu känns det lite lugnare. Jag är dessutom någorlunda smärttålig.

Har en vän som säger att det är den värsta smärta hon varit med om i livet, värre än själva förlossningen sen :o

Men med era inlägg känner jag mig tryggare!

Sprutat nu sedan i fredags, ikväll tillkommer spruta nr 2, och imorgon bitti ska jag på första ultraljudet, nr 2 på fredag, och sedan blir äggplock mån, tis eller ons nästa vecka sa de.

Också jättenöjd med bemötandet så här långt och de ha varit väldigt tillgängliga för alla mina frågor, alltid ringt upp snabbt när jag ringt telefonsvararen osv.

Ja mitt äggplock gick jättebra. Fick lite lugnande ( en halv tablett) lokalbedövning och alvedon. Visst hade jag ont efter men inget man inte orkar med.
  • blom1983
    Klora skrev 2018-09-15 17:27:24 följande:

Jag går också på nordic i Göteborg jag är supernöjd med bemötandet från dom!

Jag är inne på min 3:de ivf behandling, är på ruvardag 4 med 2 blastocyster

Min första ivf tog sig men blev tyvärr ett MA, så nu håller vi tummarna att denna gång resulterar i en grav som tar sig hela vägen

Ja dom är verkligen trevliga och rara.
  • blom1983
    Klora skrev 2018-09-19 16:17:29 följande:

på ruvardag 7

Men GRATTIS!!!!!! Va satte ni in? 2 dagars eller 5 dagars? Hur långt efter utplock plussa ni?

O Grattis igen
  • blom1983
    Klora skrev 2018-09-19 16:37:51 följande:

Tack

Vi satte in 2 st 5 dagars, vi satte in dom för 8 dagar sedan, jag plussade svagt på ruvardag 6 och i går på ruvardag 7 tog jag detta digitala. Det var en FET, dvs 2 embryon som varit frysta från vår andra ivf omgång

Va härligt för er

Är på ruvardag 6 idag.

Mår illa o "kräks" (Kan inte kräkas upp nått) så ulkar bara. Och klåda över hela kroppen nu ikväll.
  • blom1983
    Klora skrev 2018-09-22 09:16:17 följande:

Lycka till, jag håller tummarna för er

Själv har vi fått missfall igen

Men nej ????

Beklagar verkligen
  • blom1983

Känns som mensen kommer när som helst. Testdag på måndag men gjorde ett idag för va så nyfiken. Negativt. Vänta mig inget annat iof. Känner mig så himla låg o sån mensvärk... Men ingen blödning än ..

• blom1983

Just när ja skrivit förra inlägget gick jag på toa o jo då där kom mensen.

Lycka till ni andra o hoppas ni får era drömmar om barn uppfyllda.

Min dröm dog nu så bara glömma o gå vidare utan en familjemedlem till i framtiden.

• blom1983
    Kawi skrev 2018-09-27 18:24:03 följande:

Åh fy så tråkigt, så tufft att det inte tog sig :( så jobbigt med motgångar, gång på gång. Skickar en stor kram till dig. Kan det inte bli ett nytt försök längre fram..?

Tyvärr inte. Vi har inte råd med ett till. Så nu blir de fokus på framtiden och betala av detta lån
Svar på tråden IVF NORDIC GBG hösten 2018