• Aliona

Bebis är inte rädd för främlingar

Min son var likadan, han blev aldrig ängslig och kom inte in i blyga perioden heller. Sedan han föddes har han varit lika glad av att vara i min famn som den andra förälderns, morföräldrarnas eller någon annan släkting eller vän. Sedan han började krypa och gå så har det hänt ganska ofta att han bara tar någon annan i handen eller kryper upp i famnen på någon helt främmande på lekplatsen. Han är snart två år och ibland ser man att han blir reserverad för nya människor som kommer hem till oss, men bara tio minuter eller så. Det är inget fel på er anknytning eller ditt barn.

• Aliona
    Erica94 skrev 2018-06-30 19:03:15 följande:

BVC säger iallafall att det inte beror på oss, utan snarare att vi fått en väldigt envis och tykänslig bebis Går korta stunder när jag inte är med. Han försöker avleda med lek och mat, går bra en stund men det slutar alltid med gråt och skrik. När vi gör saker på varsitt håll är hon snäll i vagnen en stund innan hon typ kommer på att mamma är borta.

Spelar ingen större roll egentligen, mer än att det vore trevligt att få lite tid för sig själv. Den tiden kommer den också såklart. Med mitt inlägg ville jag berätta för TS att det kunde varit värre än att hennes bebis inte är rädd för andra människor.

Måste vara fruktansvärt jobbigt för pappan. Hur hanterar han det?
  • Aliona
    Erica94 skrev 2018-07-01 18:02:20 följande:

Alltså du och jag, vi får nog bara ge upp. Det går inte att förklara för någon som inte varit med om detta. Och har man inte det så är det ju visst ?bara? att slänga över bebisen till pappan så är alla problem plötsligt lösta, haha.

Jag håller med dig helt och hållet. Det ÄR omöjligt att bara lämna över barnet och låta det skrika sig hes. Det skapar knappast någon trygghet. Här fungerar bad matning med pappa, och senaste veckorna också blöjbyten. Vilket är helt omöjligt för mig utan massa skrik.

Har ni det så fortfarande eller har barnet blivit större?

Det är väldigt beklagligt om ni har sökt men nekats hjälp. Jag är rätt säker på att om en mamma till ett spädbarn vänder sig
Svar på tråden Bebis är inte rädd för främlingar