Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Bebis är inte rädd för främlingar

Erica94 skrev 2018-06-29 20:28:01 följande:

Du oroar dig för mycket. Alla barn är olika. Det kan komma senare, eller inte alls. Min är 10 månader och som längst har jag kunnat låta hennes pappa ha henne i 20(!!!!) minuter. När jag är i samma rum...... Alla andra är uteslutet. Skulle göra vad som helst för några minuters ensamhet!

Att pappan (som borde vara lika mycket förälder som du är) inte kan ta henne är något ni lärt henne. Jag gissar på att han inte varit föräldraledig en minut och att han inte tagit sin del av ansvaret.
  • Glinda från Oz
    Erica94 skrev 2018-06-30 08:45:00 följande:

Han har varit hemma MED mig i ett halvår. Han har gjort allt han kunnat, men det går inte alls. Ingen annan kan hålla henne. Men det kanske är något jag lärt henne också? Eller så är barn olika.

Ja, det är absolut något du lärt henne. Gör ni allt tillsammans? Går och handlar ihop, umgås med vänner ihop, uträttar ärenden tillsammans mm. När ni gör olika saker, tar pappan barnet ibland då? Vad händer i så fall när du inte ens är i samma hus som barnet.
  • Glinda från Oz
    Erica94 skrev 2018-06-30 19:03:15 följande:

BVC säger iallafall att det inte beror på oss, utan snarare att vi fått en väldigt envis och tykänslig bebis Går korta stunder när jag inte är med. Han försöker avleda med lek och mat, går bra en stund men det slutar alltid med gråt och skrik. När vi gör saker på varsitt håll är hon snäll i vagnen en stund innan hon typ kommer på att mamma är borta.

Spelar ingen större roll egentligen, mer än att det vore trevligt att få lite tid för sig själv. Den tiden kommer den också såklart. Med mitt inlägg ville jag berätta för TS att det kunde varit värre än att hennes bebis inte är rädd för andra människor.

Att er bebis beter sig så beror inte på er, att bebisen ser dig som enda förälder beror på hur ni uppfostrat henne. Du är helt enkelt som en ensamstående förälder och pappan betyder inget för barnet.
  • Glinda från Oz
    Tempus skrev 2018-07-01 10:54:27 följande:

Ska man Tvinga bebis till att vara med pappa när den skriker lungorna ur sig gång på gång eller ska man låta pappan ta många av de andra bitarna som minst är lika viktigt.

Eller hur menar du då är den Rätta uppfostran?

Hade de inte gjort som de gjort från början hade de här aldrig hänt. Ja, jag tycker mamman ska gå ut och göra något, vara med sina vänninor, gå en promenad, träna mm Bebisen kommer sluta skrika väldigt fort när pappan kliver in och blir förälder, inte bara en åskådare. Vinsten på sikt är att barnet får en nära relation till sin pappa också, Jag anser att ett barn har rätt till både sin mamma och pappa, andra kan tycka annorlunda men så tycker jag.
Svar på tråden Bebis är inte rädd för främlingar