Giraffeeen skrev 2018-07-01 14:14:26 följande:
Om pappan hade varit mer delaktig från start, hade det varit lättare. Pappan skulle varit ensam mer med barnet.
När min dotter var liten tog hennes pappa nästan mer hand om henne än jag gjorde, han tog henne på natten, då han hade sovmorgon (jag pumpade ur), han bar på henne mest när hon hade kolik och skrek, tog ensamma promenader med henne. Jag var och tränade, var med kompisar, handlade själv från start, på så sätt lärde sig min dotter att vara hos sin pappa från början.
Vid 4-5 årsåldern var hon dock lite mammig, var lite svårt att lämna på dagis, men då var det ju dagispersonalen hon var ledsen att stanna hos.
Idag är hon 11 år.
Alltså du har ju ingen aning om hur vi fördelat allt men ändå så kommer du med påståenden om att pappan inte tar ansvar eller varit delaktig. Det är inget fel på honom alls, han leker/busar/byter blöjor/matar/badar, allt i kortare stunder. Han gör vad han kan, helt enkelt.
Vi har en idag 5-åring, som aldrig hade några problem med att vara hos pappan och han hade honom mest av oss två. Kort sagt, barn är olika. Allt beror inte på föräldrarna.