• Tempus

Bebis är inte rädd för främlingar

Erica94 skrev 2018-06-30 08:45:00 följande:

Han har varit hemma MED mig i ett halvår. Han har gjort allt han kunnat, men det går inte alls. Ingen annan kan hålla henne. Men det kanske är något jag lärt henne också? Eller så är barn olika.

Samma här. Han var hemma hela det första året och inte hjälpte det inte. Och jag kan faktiskt förstå att han inte tog sitt Heeela ansvar när det gällde just den där trygga intimiteten när vår dotter skrek så att hon tuppa va om han skulle trösta/natta osv.

Däremot så bounda dem tryggt på många andra plan som inte jag kunde med dottern. I princip alla blöjbyten, bad, Mycket lek, aktiviteter och gos på annat sätt.
  • Tempus
    Glinda från Oz skrev 2018-07-01 02:28:29 följande:

Att er bebis beter sig så beror inte på er, att bebisen ser dig som enda förälder beror på hur ni uppfostrat henne. Du är helt enkelt som en ensamstående förälder och pappan betyder inget för barnet.

Ska man Tvinga bebis till att vara med pappa när den skriker lungorna ur sig gång på gång eller ska man låta pappan ta många av de andra bitarna som minst är lika viktigt.

Eller hur menar du då är den Rätta uppfostran?
  • Tempus
    Erica94 skrev 2018-07-01 18:02:20 följande:

Alltså du och jag, vi får nog bara ge upp. Det går inte att förklara för någon som inte varit med om detta. Och har man inte det så är det ju visst ?bara? att slänga över bebisen till pappan så är alla problem plötsligt lösta, haha.

Jag håller med dig helt och hållet. Det ÄR omöjligt att bara lämna över barnet och låta det skrika sig hes. Det skapar knappast någon trygghet. Här fungerar bad matning med pappa, och senaste veckorna också blöjbyten. Vilket är helt omöjligt för mig utan massa skrik.

Har ni det så fortfarande eller har barnet blivit större?

Word!=)

Både ja och nej. Klart hon är nog lite mer mammig när det gäller just att somna. Men i övrigt är det ganska så jämt faktiskt. De är ofta på äventyr, lagar mat bada duscha handla osv men han är även den som just nu jobbar mest och det gör sitt.

Hon kan bli anti honom ibland när han kommer hem men det är väl det där klassiska just eftersom hon saknar honom.

Lillebror som nu är 4 månader är en heeeelt annan typ. Han låter pappa som jag trösta, natta osv och det är verkligen super najs. Som du säkert förstår hehe
Svar på tråden Bebis är inte rädd för främlingar