Inlägg från: mammatill2boys |Visa alla inlägg
  • mammatill2boys

BIM Augusti <3

Hej! Hoppar in här med då jag nu fått första mensen efter pillerstopp. Svårt och veta BIM men om man antar att mensen blir regelbunden så är det runt den 11-13 augusti:)

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89

3/8 - LLW

4/8 - sobika, Periksson90

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida

6/8 - skrollan94 Sanfo1

7/8 - sariiparii

13/8 mammatill2boys

12/8 - niiskuneiti

18/8 Ejjami

19/8 Thorax

• mammatill2boys

Är det någon av er som har erfarenhet av graviditetkollens ÄL-stickor??

Testade idag och det visade ett svagt streck. Men tydligen så är det inte positivt för sen strecket är lika starkt som kontrollstrecket eller starkare.

Men varför visar det inte helt blankt om det är negativt?

Betyder det svaga strecket något, att ÄL är på väg?

Jag måste testa varannan dag nu pga jag inte alls vet om min mens kommer vara regelbunden eller ej...

• mammatill2boys
    Periksson90 skrev 2018-07-18 20:59:30 följande:

Jag har använt mig av de testen. Det kommer upp svaga streck för att man nästan alltid har en låg nivå av LH i urinen. Svaga streck kan man ha ganska länge innan det sker en stegring (beroende på hur långt innan ÄL du börjar testar), man kan se att strecket blir starkare närmare ägglossning.

Okej, tack så mycket för svar:) Mensen tog troligtvis slut idag så testade mest för att prova och se hur det såg ut när det va negativt. Men nu ska jag testa varannan dag och hoppas på att det blir starkare i nästa vecka:)
  • mammatill2boys
    Thorax skrev 2018-07-18 21:39:08 följande:

Äl test måste du testa varje dag på eftermiddagen.

En stegring syns bara under en enda dag så tar du varannan är det 50% chans att du missar din stegring och får ett otillförlitligt resultat

Jaha jag trodde det syntets starkare och starkare för varje dag.. men då sk jag absolut testa varje dag:)
  • mammatill2boys
    Thorax skrev 2018-07-18 21:39:08 följande:

Äl test måste du testa varje dag på eftermiddagen.

En stegring syns bara under en enda dag så tar du varannan är det 50% chans att du missar din stegring och får ett otillförlitligt resultat

Mensen fortsätter tydligen... kom inget i går eftermiddag/kväll men nu på förmiddagen kommer det när jag går på toa, inget mer. Blir så trött!
  • mammatill2boys
    Esofe skrev 2018-07-19 11:43:50 följande:

När skedde min ÄL tro? De med orange streck var strecken lika starka på (innan de blev intorkade såklart) och det med rosa streck är när jag började bli öm i bröstvårtorna och ha känningar i magen samt uppblåst.

Denna månad hade jag inte någon typisk ÄL flytning utan har gått efter strecken på testen. Nu har strecken börjat bli svagare och svagare igen.

Får väl övertala fästmannen till lite mys idag också, sen får han ledigt några dagar när flyttkaoset börjar hahaha!

Typ 18.e kanske? Det är ju 1-2 dygn efter strecket är lika starkt son kontrollstrecket eller starkare. Så är det i alla fall med mina stickor från Graviditetskollen.
  • mammatill2boys

Hej alla!

Inte så aktiv här pga att ÄL inte verkar vilja komma igång.. i som kan det här med ÄL-tester.. fler som har svagt streck i början men mycket starkare efter 10 min? Vilket ska man gå efter? På bruksanvisningen står det att det brukar visa sig efter 40 sekunder och att man inte ska läsa av det efter senare än 15 minuter. (Graviditetskollen). Testat varje dag i 10 dagar och bara visat svaga negativa streck men idag va det mycket starkare när jag kollade efter 10 min.

7 veckor sen jag slutade med cerazette och haft bruna flytningar i 2 veckor nu.. så less. Vill bara ÄL ska komma igång!

• mammatill2boys
    WanderChild skrev 2018-07-28 12:11:33 följande:

Har idag införskaffat Rosenrot och Apiforce (bidrottninggele). 6 veckor sen pillerstopp och varken äl (vad jag vet) eller mens sen dess! Trodde kroppen skulle kicka igång rätt snabbt då jag åt en pillersort som sägs ha lägre påverkan än de klassiska kombipillerna, hade även rejäla känningar i tjejmagen veckan efter pillerstoppet men sen dess har det inte hänt mycket. Har gjort både äl-tester och grav-tester flera ggr men utan minsta utslag på ngn av dem, de är rörande överens över att en kritvit sticka med endast ett streck är vad som erbjuds. Har även tempat senaste 3 veckorna men det är Rocky mountain utan ngt mönster som varken jag eller ff kan tyda än...

Nu hoppas jag tillskottsboosten ska göra sitt så jag förhoppningsvis ska få skriva upp mig på BIM listan!

Ngn annan som har erfarenheter av att försöka få igång cykeln igen efter pillerstopp?

Jag är i precis samma situation! Oxå 6 veckor sen jag slutade. Haft bruna flytningar i 2 veckor men inget mer. Mina ÄL-stickor visar svaga streck varje gång förutom igår lite starkare men idag svagare igen.

Jag trodde oxå kroppen skulle komma igång snabbt efter jag slutade med mina cerazette...:(
  • mammatill2boys
    WanderChild skrev 2018-07-28 20:03:57 följande:

Segt alltså... Har du testat att ta något för att få igång kroppen? Har googlat en massa o läst en massa här på fl men de flesta trådar handlar om åtgärder när man redan har en cykel, bara att den är för lång/kort/oregelbunden/osv. Har inte direkt hittat ngn åtgärd som man på egen hand kan ta till för att få igång det hela från första början. I så fall handlar trådarna om receptbelagda preparat som man fått utskrivet o det är ju tyvärr lång väntan dit...

Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.

Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.
  • mammatill2boys
    WanderChild skrev 2018-07-29 13:06:10 följande:

Liten uppdatering... Har ju fått blankt på alla test hittills men tog precis ett äl-test o nu fick jag faktiskt ett ljusrosa streck!! Absolut inte positivt men ändå stort steg i rätt riktning att min kropp iaf börjar producera lite lh-hormon! :) Woho! Om det beror på RR o BDG (om det ens kan ha så snabb effekt?!) eller kommit spontant i samband med att jag börjat med dem vet jag inte men lustigt sammanträffande isf!

Va skönt för dig:) hoppas det är på gång! Själv har bag alltid svaga streck men ingen direkt stegring...:(
Svar på tråden BIM Augusti <3