Inlägg från: mammatill2boys |Visa alla inlägg
  • mammatill2boys

BIM Augusti <3

Bilden kom inte med..
  • mammatill2boys
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:16:35 följande:

Intressant :) Förutom testet som jag gjorde igår som var jättestark, så syns mina streck knappt efter och innan äl, på CB iaf. Har läst att vissa får neg på äl trots pos gravtest och vissa får pos på båda :)

Jag har alltid två streck, ett lite svagare och ett starkare streck och har haft det sen jag började med att testa för ca 3 veckor sen. Men nu ät det starkare än det brukar va, det är lika starkt nu som 2 dagar innan positivt resultat. Men kan ju bara va en tillfällighet. Fick et blödning idag så hade bestämt mig för att det va kört denna månaden men vem vet. Inte kommit mer blöd än lite vid toabesök.
  • mammatill2boys
    Silije skrev 2018-08-09 21:57:29 följande:

Mammatill2boys. Det är inte säkert att det är kört både kring ägglossning, mellan äl och bim samt på bim så kan man få mindre blödningar. Ägglossningsblödning. Nidblödning. Genombrottsblödning-(kroppen har inte fattat att man är gravid. Kommer oftast kring bim. Det är också väldigt vanligt att man har mindre blödningar under de första tolv veckorna i graviditeten. Så ge inte upp riktigt än

Tack för dom peppande orden<3 Kom bara blod en gång så tycker det är underligt.. Haft bruna flytningar sen långt innan ÄL och dom har fortsatt men inte alls lika mycket nu som innan. Kommer bara vid toalettbesök. Ska till gyn på onsdag så får se vad dom säger.
  • mammatill2boys
    Issari skrev 2018-08-10 12:11:28 följande:

Någon som har mer erfarenheter av ÄL-tester? Jag har testat några månader tidigare men hade svårt att få till något riktigt starkt teststreck. ÄL har jag haft varje månad vilket jag ser på mina tempkurvor.

Är idag på cykeldag 12 och tog detta test. Ganska starkt ändå, så kanske kommer LH toppen inom kort? Vad tror ni? Jag brukar har ÄL på dag 15 eller 16.

Det ser ut som mitt gjorde 2 dagar innan fullt utslag. Men det sägs ju att det måste va lika starkt som kontrollstrecket eller starkare om det ska va positivt. Sen är det ju 24-48 timmar efter det som du har ÄL.
  • mammatill2boys
    Bakabulle90 skrev 2018-08-10 15:54:53 följande:

Ja det här ger verkligen spänning i vardagen ;) tidigare skrev du att du får se om det blir till att behålla om du plussar. Hur känner du nu? Eller är det oklart fram tills du faktiskt vet att du är gravid? Jag skulle tycka det var jobbigt att kanske vara gravid om jag inte var säker på att det är vad jag vill :)

Är det typiskt att känna av molnvärk på morgonen?

Jag fick typ exakt mensvärk under lunchtid idag och trodde helt seriöst att jag skulle få mens. Jag har alltid haft exakt 26dagars perioder. Idag är det ju 8dagar kvar till mens men jag var tvungen att kolla i trosan. Inget blod där.. så skönt!

Jag har hört att det alltid är 14 dagar mellan ÄL ovh mens men att dagarna mellan mens och ÄL sen kan variera. Dvs att om du för mens tidigt så var du badställen tidigare. Va en barnmorska som sa det till mig.
  • mammatill2boys
    mammatill2boys skrev 2018-08-10 15:56:55 följande:

Jag har hört att det alltid är 14 dagar mellan ÄL ovh mens men att dagarna mellan mens och ÄL sen kan variera. Dvs att om du för mens tidigt så var du badställen tidigare. Va en barnmorska som sa det till mig.

Badställen? Skulle stå att då hade du ägglossning tidigare.
  • mammatill2boys
    BragoP skrev 2018-08-10 16:07:22 följande:

Dagarna mellan ÄL och mens, den så kallade lutealfasen, kan variera (12-16 dagar). Läste precis om det så jag tänkte bara hoppa in med den faktan. Hoppas det är okej :)

Det är absolut okej! Då har jag fått fel info till mig:)
  • mammatill2boys
    orolig92 skrev 2018-08-12 09:04:02 följande:

Tog ett ägglossningstest i förrgår, då var det väääldigt ljust streck vilket innebär negativt, idag tog jag igen och det är enormt mycket starkare. MEN jag har ju inte haft mens, senast var för 6 veckor sedan (har ibland regelbunden, ibland oregelbunden). Kan man få ägglosning utan att ha haft mens eller kan detta börja tyda på annat? Funderar på att ta ett gravtest imorgon faktiskt!

Så ser mina oxå ut och var gjort i 2 dagar (bim-5). Vet inte om hormonerna ändras nu innan mens, eller om man kan ha en ÄL till eller om det är att man är gravid. Jag har alltid två streck på min tester men det ena brukar vara mycket ljusare än det är nu.
  • mammatill2boys
    orolig92 skrev 2018-08-12 10:16:50 följande:

Så himla märkligt. Blir man inte lite smått galen? Haha! Jag märker nu att jag är ganska dålig på kvinnokroppen, måste kolla upp om man kan ha ägglossningstrots utebliven mens. Jag förstår liksom inte för min kropp har sänt ut signaler som att jag skulle kunna vara gravid

Ja man blir verkligen galen på det!!

Jag har ömma bröst och molande värk nere i magen men kan lika bra va nu inför mensen.
  • mammatill2boys
    AnonymAB skrev 2018-08-12 19:03:49 följande:

Okej, nu har jag fått bevisat.. Jag haar ägglossning! Idag! 2 dagar senare än mina appar visar.

trodde ett tag att jag inte hade ägglossning över huvud taget. Men nu fick jag det bevisat:)

så då har jag fått ett positivt ägglossningstest nu i eftermiddag. när ska vi lägga som mest energi på sexet för att optimera chanserna att pricka rätt? kram på er

Ägglossning sker 1-2 dygn efter positivt ÄL-test (dvs när strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket).
  • mammatill2boys
    AngelicaB skrev 2018-08-12 21:30:23 följande:

Hejhopp!

Är de någon som vill kika på dessa tester? Börjat försöka igen efter MA. Har testat i två dagar, den översta är från igår, lördag, de andra två är från idag, söndag. De ena från imorse ock de understa från ca 18. Är det sista positivt eller kan se bli starkare än de? Tack på förhand! :D

Det är positivt:) så ÄL är nära:)
  • mammatill2boys

BIM-4 idag..Ilningar i brösten för andra dagen, stegring på ÄL-testerna, molande värk i magen. Hade lovat mig själv att inte testa innan bim men kunde inte hålla mig. Testade dock med vanligt test, inget testa tidigt och dessutom eftermiddagsurin, jätte negativt blev det.

Kan va mensen som är på ingång men förstår inte varför mina ÄL-tester blir så starka nu:/

• mammatill2boys
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-13 16:00:35 följande:

Nehe, det var inte alls det mens. Mellanblödning?

Slutade på cerazette för lite mer än 2 veckor sen och sen testat med älstickor sen 31/7 men inget starkt streck än. Ingen aning om Bim med andra Ord men ska i alla fall på samtal med min gamla bm på onsdag

Inne på 6.e veckan med blödningar, bruna flytningar efter att ha slutat med cerazette för 8 veckor sen. Hade min första ÄL för snart 2 veckor.
  • mammatill2boys
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-13 16:44:42 följande:

Stackare. Dock skönt att höra att man fortfarande kan få äl trots mellanblödningar. Är dock rädd att man ska kunna blöda ut ett befruktat ägg i så fall för har ingen aning om hur det går till efter pillerstopp. Har använt mirena innan och blev gravid innan att jag ens hunnit få hem äl-stickorna.

Hur vet du att du hade äl?

Jag var pratat med gyn och man kan bli gravid trots att man har bruna flytningar eller blödningar.

Jag vet att jag hade ÄL för jag testar med ÄL-stickor plus att jag kände det nån dagar innan, får ganska ont.

Men känns tyvärr hopplöst just nu.. tror inte jag är

Gravid. Har ont i brösten och i äggstockarna så antar att mens är på gång. Dock glömt hur det känns då jag inte haft mens under de 7 åren jag ätit cerazette. Ska till gyn på onsdag så får väl se om allt står rätt till nu efter pillerstopp.
  • mammatill2boys
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-13 18:14:59 följande:

Ah okej det känns ju skönt att läsa i alla fall. Har du testat med stickor sen dagen du slutade då eller?

Här har det i stort sätt bara varit stänkblödningar srn torrt och någon enstaka vattnig och ibland gräddig flytning och nu rött om jag kollar med fingret men behövs inte ens trosskydd. Sorry om det är för detaljerat

Håller tummarna för att du plussar även om det känns som det gör. Det första gravidsymptomet jag kände när jag väntade sonen var fruktansvärd smärta i brösten (kunde inte ha bh och knappt slapp tröja på mig)

Jag började att testa ungefär 2 veckor efter att jag slutat med pillerna.. testade med ett gravtest igår men det va på eftermiddagen och på bim -4, negativt.

Jag kan inte minnas att jag hade så ont dom du beskriver mina två andra graviditeter, det mest ilar i brösten nu. Mina symptom förra gångerna har varit att jag känt mig bakfull men det har varit senare då dom inte va planerade så kände aldrig efter. Det är 8 år sen jag va gravid sist så svårt att minnas. Jag hoppas oxå att det blir ett plus med känns tyvärr inte så:(
  • mammatill2boys
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-13 20:37:22 följande:

Ah okej så du testade 4 veckor blankt innan du plussade på äl? Testade du en eller två gånger om dagen? Är så rädd att missa äl

Jag har aldrig haft blanka, har alltid haft ett streck men inte ett lika starkt som kontrollstrecket, det hade jag bara en gång och det va då det va positivt. Testade en gång om dagen på eftermiddagen. Det ska räcka att testa en gång men är man osäker så kan man ju testa eftermiddag och kväll kanske. Tror det är svårt att missa då det oftast blir en liten stegring dagen/dagarna innan. Mitt började bli starkare två dagar innan positivt.
  • mammatill2boys
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-13 20:57:55 följande:

Vilket märke körde du med? 

Jag får inte heller helt blanka men bara mindre stegringar (som att jag har mer eller mindre koncentrerat)

Jag kör ÄL-tester från Graviditetskollen.

Får samma nu innan bim, stegring men sen ljusare igen och sen stegring igen:(
  • mammatill2boys
    elenoresara skrev 2018-08-14 15:22:49 följande:

Bim på fredag, så kommer inte mensen så testar jag på söndag morgon..

Känner mig inte gravid, har inga symptom just nu, så tror att man får försöka igen i september... hur går de för alla?

Bim på torsdag.. Har haft ont till och från nere i magen, äggstockarna (känns mest där) och typ hugget till i livmodern, har ömma bröst men känner att detta lika väl kan bara symptom på mens. Inget illamående eller ovanligt trött.

I med att de flesta får positivt på ÄL-stickor när dom är gravida så var jag gett upp hoppet med tanke på att mina inte är positiva (testar mig varje dag pga oregelbunden cykel sen pillerstopp) Hade positivt på äl-test för 14 dagar sen och då hade vi sex samma dag och två dagar efter. Har lite gett upp hoppet denna månaden pga ÄL-testerna inte är positiva.

Ska till gyn på kontroll i morgon pga jag har haft bruna flytningar i 6 veckor nu. Så jag antar att dom kanske ändå kommer kunna se om jag är gravid, det ska tydligen kunna gå att se, om inget annat tar dom kanske ett blodprov.
  • mammatill2boys

BIM-2 idag och har precis varit på gyn för kontroll pga 6 veckors bruna flytningar + cellprov.

Dom kunde inte se något spår av verken mens eller graviditet. Slemhinnan var tunn och fin sa dom och den ska ju tjockna om man är gravid eller ska ha mens.

Men för att vara säkra tog dom ett blodprov plus massor av andra tester. Känns skönt att man kommer få svar på allt så man bet att allt är okej och att det Inte är fel på hormoner mm. Dom pratade om nån medicin jag kunde få för att få igång blödningen ordentligt, kommer inte på vad den hette men tror det har pratats om nån kräm här i tråden som man kunde smörja med men detta var någon tabletter, prog... nånting?

Känns jäkligt tråkigt att det inte blir nån sprilbebis men men vad kunde man förvänta sig, första försöket sen pillerstopp ju:(

• mammatill2boys

aprilbebis skulle det ju stå;)

Svar på tråden BIM Augusti <3