• JenniB

BIM Augusti <3

Hej på er!
    Hoppar in här och hoppas på bättre lycka denna gången. Nu är vi på andra försöket och jag tänkte testa med ÄL-test för första gången. Är på cykeldag 12 just nu och hoppas på att jag inte behöver vänta allt för länge på ägglossningen haha. BIM 9 augusti :)

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, timal89 

2/8 - Esofe

3/8 - LLW 

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka, Jennib

13/8 mammatill2boys 

12/8 - niiskuneiti 

19/8 Thorax

• JenniB

Ni som testar med ÄL-stickor. När på dagen testar ni? Spelar det någon roll?

Personligen använder jag clearblues digitala för att det verkar var enklast och så slipper jag fundera en massa på hur starka strecken ska vara. Skrattande Skäms
    Började testa imorse.

• JenniB
    Esofe skrev 2018-07-18 15:28:43 följande:
    Jag börjar runt 15,sen när det ökar så gör jag ett vid 11:30 och ett på kvällen runt 17:00
    Ah okej du kör med vanliga stickor va? :)
    Sobika skrev 2018-07-18 17:51:15 följande:
    Testar också med deras digitala och det står att man ska ta dom på morgonen när man vaknat så kör på det :)
    Ja det läste jag med men sen blir man ju så nojjig bara för att man läst i andra trådar att man inte ska testa på just morgonen osv. Jag fortsätter testa på morgonen och så får jag se vad som händer :D

• JenniB
    Sobika skrev 2018-07-19 17:18:34 följande:
    Haha jag vet, samma här! Men tror det är vanliga stickor det är bäst att göra så med. Fortsätter på morgonen här med :D vet du ungefär när du ska ha äl?
    Tyvärr inte :o har bara "hållit koll" på en cykel än så länge och den var 34 dagar, men testade inte med några stickor då. Floappen säger att det borde vara på dag 19 men jag får väl se :D Är på cykeldag 14 nu. Har du koll på din ägglossning? :D
  • JenniB

Godmorgon allihopa!

Bästa morgonen på länge enligt mig för idag fick jag en glad gubbe på ägglossningstestet! :D

• JenniB
    Sobika skrev 2018-07-20 13:17:48 följande:

Skönt att testa då :) Jag borde ha på söndag, men det är första försöket så tänkte att jag ville testa då så jag vet om det stämmer eller inte sen är det ju lite kul med haha :D

Såg att du fick pos. ägglossningtest igår? :D Jag fick det idag!! Nu får vi se vad som händer och såklart hoppas jag på ett plus för både dig och mig om några veckor!!
  • JenniB

Flyttar mig till den 7/8 istället då ägglossningen kom tidigare och floappen ändrat mitt BIM. :D

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887, Jennib

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami

• JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-07-23 13:01:12 följande:

Hoppar in här i tråden :) vet inte hur jag lägger in mig på listan utan att citera den dock (har bara tillgång till mobil för tillfället) men jag har BIM 11 augusti. Ganska oregelbunden cykel (varierar mellan 28 och 31 dagar) men har beräknad ÄL om fyra dagar. Äter rosenrot men har inte direkt känt någon skillnad ännu.

Hoppas på plus snart, detta är försök nummer 4 för första barnet!

Hej :D Har lagt in dig på BIM listan! Lycka till nu denna månaden! <3

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887, Jennib

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka

11/8 - Tessaloniki

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami
  • JenniB
    novemberregn skrev 2018-07-30 09:10:20 följande:

Åh, idag vakande jag med mensvärk. Som om mensen ska komma. Var helt övertygad om att det skulle bli rött på pappret när jag torkade mig, men mensen ska komma först den 7/8, så lite för tidigt för det.

Lite osäker på exakt när jag haft ägglossning men är någonstans mellan ÄL+6 och ÄL+8.

När jag väntade första barnet hade jag mensvärk en hel vecka innan BIM. Plussade på ÄL+9.

Hoppas verkligen att mensen håller sig borta!
    Har också BIM den 7/8 och är på ÄL+7 idag. Har inte känt något alls ännu men hoppas såklart ändå att det tagit sig. :/

Har du känt några symptom?

• JenniB
    Neleda skrev 2018-07-30 09:45:49 följande:

Åh så spännande att följa er alla nu när det närmar sig augusti! Håller tummarna för många plus!

Många här skriver om symtom som även jag har känt tidigare månader väldigt starkt innan BIM. Det har ju dock bara varit extra starka symtom på stundande mens (alla symtom blev kraftigare efter att jag slutade med p-ring).

Nu är det en dryg vecka kvar till min BIM och jag känner ingenting av det än så länge. Helt symptomfri typ! Så jag hoppas att det kan vara ett bra tecken för mig, haha! Men som sagt, det återstår en vecka så mycket kan hända.

Dock så var det en grej som fick mig att reflektera igår. Jag och min sambo fick orgasm samtidigt när vi hade sex och efteråt så fick jag väldigt ont i livmodern, nästan som mensvärk i kombo med ett sug nedåt typ? Någon som har varit med om detta?

8 dagar kvar till BIM för mig och jag känner inte något speciellt heller.. har dock alltid känt något de andra månaderna så jag hoppas lika mycket som du att det kan vara bra. :D

Jag har upplevt det där med kramp efter orgasm!! Förra månaden var första gången och det började ca. 1 vecka innan bim då. Gjorde riiiiktigt ont varje gång.
Svar på tråden BIM Augusti <3