• JenniB

BIM Augusti <3

Danielsson21 skrev 2018-07-31 10:17:39 följande:

Hej allihopa!

Här kommer ännu ett plus. Bim-4 ÄL+11. Jag slutade med P-ring i maj och trodde aldrig det skulle gå såhär fort. Provade clearblue ägglossningstest denna gång för att se så ägglossning kommit igång och det hade den verkligen gjort!

Inga större symtom förutom morgonillamående och ömma bröst.

Lycka till alla!! Hålla alla tummar för er!

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

28/8 - Issari

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

Åååh stort grattis!! :D
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 08:20:11 följande:

Liten uppdatering från mig. Jag hade enligt Flo ÄL den 26 juli och slutade därför med rosenrot den 24. Märkte inte av ägglossningen mer än vanligt så det hade kanske ingen effekt på mig. Vi prickade in att mysa på ÄL men sen har det inte blivit något mer då vi förlorade ett husdjur plötsligt efter en kort tids sjukdom. Jag har därför ingen större förhoppning om att vi ska ha lyckats denna månad.

Nu 9 dagar kvar till bim (Flo flyttade bim en dag men jag tänker att jag kan lika gärna stå kvar på 11/8 eftersom jag är osäker på när jag hade ÄL. Ska nog prova ÄL - stickor nästa omgång. Ni som kör med det, vilken dag börjar ni med stickorna?

Det beror på lite hur lång cykel du har :) Däremot visste jag inte helt hundra hur lång min är när jag började med ÄL stickor så jag började testa tidigare än jag kanske hade behövt. Jag använde mig utav clearblues digitala test och tyckte det funkade jättebra! Lite dyra kanske men väldigt enkla att läsa av då man bara behöver vänta på att en liten smiley visas. :D
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 09:02:17 följande:
    Ok, ja det låter ju helt klart smidigare än att jämföra styrka på olika streck, det är lite granna det som har hållt mig borta från att prova det tidigare. Och så ville jag slippa det, trodde att det skulle vara lättare att bli gravid än vad det faktiskt var... :P
    JenniB skrev 2018-08-01 08:49:32 följande:

Det beror på lite hur lång cykel du har :) Däremot visste jag inte helt hundra hur lång min är när jag började med ÄL stickor så jag började testa tidigare än jag kanske hade behövt. Jag använde mig utav clearblues digitala test och tyckte det funkade jättebra! Lite dyra kanske men väldigt enkla att läsa av då man bara behöver vänta på att en liten smiley visas. :D

Min cykel kan variera lite på ett par dagar till och från :P om jag nu får mens på BIM så tänker jag att jag tar första testet dagen innan Flo säger att mitt "fertilitetsfönster" är öppet :P i detta fall blir det alltså den 16e augusti som jag börjar testa, och appen säger att 23 augusti är ÄL. Kanske är för tidigt till och med?
    Eftersom jag aldrig hade testat innan sa flo appen att jag skulle ha ägglossning på cykeldag 19, men jag fick positivt ÄL test redan på cykeldag 17 så det är bättre att börja "för" tidigt än för sent. ;) Jag hade 10st test så jag började testa 5 dagar innan flo sa att ÄL skulle ske och det funkade jättebra. :)
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 09:54:22 följande:
    Jag såg att de säljs i 10 pack, så jag följer nog ditt exempel och börjar 5 dagar innan. Nu går jag ju händelserna lite i förväg i och med att jag fortfarande väntar på BIM men det är ju bra att vara förberedd inför nästa cykel! :)
    Ja men så kan jag med vara. ;) Jag hoppas såklart att vi lyckats men samtidigt vill jag inte hänga upp mig för mycket och försöka tänka positivt redan inför nästa månad. Längtan är obeskrivlig dock!!
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 10:12:15 följande:
    Eller hur, det är så svårt att tänka på annat! Jag har precis börjat med en ny hobby, att sy, och det enda jag tänker på är allt sött man kan sy till en bebis... Man blir lite sjuk av all längtan.
    Åh ja det kan jag tänka mig!! 
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 10:38:05 följande:
    Använder ni något annat "hjälpmedel" än ÄL - stickor? Vi körde med rosenrot och ett speciellt "fertilitets-Glidmedel" (concieve plus) denna månad. Första försöket med mer hjälp än Flo-appen :P
    Nej faktiskt inte utan bara ÄL-stickor och Flo appen då för att hålla kolla på symptom osv. :D Har funderat på ett sådan glidmedel men tycker de är lite väl dyra? Vad köpte du för något?
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 10:56:17 följande:
    Jag köpte ett färdigt paket med 8 st "föra in och pytsa i" tillsammans med en tub av glidmedlet concieve plus på graviditetskollen.se gick väl på runt 300 kr tror jag. Tuben kommer att räcka länge tror jag, och använde bara tre stycken applikatorer denna omgång så har fem kvar. Rosenroten kostade väl 40-50 kr eller något liknande. :)
    Det var jag tvungen att kolla upp :D Hittade massa bra grejer där som jag nog ska klicka hem till nästa försök ifall det inte tagit sig denna gången! När har du BIM?
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 14:06:40 följande:
    10-11 augusti :) du då?
    7/8 enligt appen. ;) Det känns som att det är nära nu trots att det är en del dagar kvar. När hade du ägglossning? Jag är på ÄL+9
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 14:06:40 följande:
    10-11 augusti :) du då?
    7/8 enligt appen. ;) Det känns som att det är nära nu trots att det är en del dagar kvar. När hade du ägglossning? Jag är på ÄL+9
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 16:53:29 följande:
    Tror att jag är på ÄL +6. Tyckte mig känna ett skarpt hugg i vänster sida igår och har haft lite molvärk idag. Men jag inbillar mig säkert. Som vanligt :P är skengravid nästan varje månad.
    Man märker ju verkligen ALLT MÖJLIGT efter ägglossning. :D Jag har dock knappt känt av något denna månaden.. igår hade jag konstiga känningar i magen hela dagen men jag kan inte riktigt förklara vad de kändes som. Får se om de fortsätter idag. Vad har du haft för symptom de andra månaderna?
  • JenniB
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 10:27:26 följande:

Alltså, jag kunde inte hålla mig, detta är andra gången jag kissar idag. Knappt en minut efter testet togs och strecket ser ut såhär. För visst ser ni oclså någonting?!?!

Jag ser tydligt!! :D
  • JenniB
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 10:43:13 följande:
    Iiiih!! Hela jag skakar och hjärtat bultar som bara den!
    Åh det förstår jag!! :D Dags för ett digitalt nu då? ;) Hjärta
  • JenniB
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 11:09:55 följande:
    Åh är ju frestande! Men jag har inget hemma, lite dyrt också tycker jag :) Haha. Men med tanke på att det inte var morgonurin och att det syntes så fort så känns det ganska säkert iallafall :)
    Det har du du helt rätt i faktiskt :D
  • JenniB
    Jahajaa skrev 2018-08-02 11:31:14 följande:

Testnarkoman som man är så slutar jag inte testa, men skönt att plusset blivit betydligt starkare iaf :) översta är från ÄL + 11 och nedersta från ÄL + 14

Hoppas bara pyret vill stanna kvar :)

Så underbart!! GRATTIS Hjärta :D
  • JenniB

Idag kom mensen...  3 dagar för tidigt. Även om jag kände att det inte blev något denna gången blev jag väldigt ledsen och besviken. Är såklart jätteglad för er alla andra som plussar, men hur gärna hade jag inte velat fira med er istället för att ligga i sängen med mensvärk. :(

Lycka till ni andra Hjärta

• JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-04 21:48:05 följande:
    Åh nej, vad tråkigt! :( men för att se det från den ljusa sidan så är det ju hellre att mensen är tidig än för sen, eftersom man bygger upp så mycket förväntningar när den är sen.

Lider med dig, mensvärk är hemskt! Ligger även jag i sängen med vad jag tror är mensvärk, men ska inte ha mens förrän om en vecka. Brukar inte få mensvärk redan så tidigt som en vecka, ungefär tre dagar innan brukar det komma något sporadiskt i vanliga fall.
    Ja det har du helt rätt i faktiskt! Har idag även beställt det glidmedlet du rekommenderade för några dagar sedan. Hoppas att det kan göra det lite enklare då jag inte känt några ägglossningflytningar alls de senaste gångerna. :)

Åh hoppas det är ett tecken på att något fäster istället, det skulle vara så kul! <3
Svar på tråden BIM Augusti <3