• Jahajaa

BIM Augusti <3

Hjärtat80 skrev 2018-07-30 18:14:39 följande:

Helt klart ett streck (alltså två) Grattis!!!!

Har du gjort ngt mer?

Tack glömde jag ju skriva ;) <3
  • Jahajaa
    Ardnas89 skrev 2018-07-30 19:15:33 följande:

Grattis till plus!

Min mens är beräknad till lördag. Hur tidigt kan man testa egentligen? Jag börjar bli otålig, haha!

Tack! :) 

Hur många dagar efter ÄL är du? Jag har BIM på fredag egentligen, och var på äl+11 idag när jag plussade. Testade äl+9 också men då var det helt blankt. det var vanliga test och inget testa tidigt :)
  • Jahajaa
    Esofe skrev 2018-07-30 19:08:07 följande:

Extremt rikliga genomskinliga slemmiga flytningar, 3-4 dagar innan bim.. Kan det vara ett tecken?

Låter som ÄL flytningar.. är du säker på att du haft ÄL? har annars hört att man kan få det även när man är gravid så det kan ju vara ett gott tecken :) Har du testat än?
  • Jahajaa

Skapar en + lista här också :) Håller tummarna att den fylls på med många fler <3

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Danielsson21, Ardnas89 

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn 

9/8 - månflicka, Canary 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG 

12/8 - niiskueiti, onlyme86

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed 

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris 

16/8 - Blåstjärna

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16 

19/8 - Thorax, amne18 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90 

24/8- AnonymAB 

28/8 - Issari

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

• Jahajaa
    Periksson90 skrev 2018-07-30 20:30:01 följande:
    Stort grattis! Så himla härligt med ett plus i gruppen :)
    Tack! Vi har försökt i 6 månader så var helt inställd på att det inte skulle ta sig denna månaden heller :) Detta var dock första månaden som vi använt ÄL-tester så jag tror att det hjälpte att pricka in lite lättare. Såg att vi har BIM samma dag :D Har du testat ännu? Några känningar?
  • Jahajaa
    Periksson90 skrev 2018-07-30 21:10:42 följande:
    Vad härligt att det var eran tur nu! :) vad har du haft för symtom?

vi är på andra försöket till ett syskon, har inte testat ännu då vi är boende hos svärföräldrarna sen en vecka tillbaka, åker hem imorgon så tror jag ska testa på onsdag morgon :) Har en del symtom sen några dagar tillbaka: molvärk/drar i livmodern kvällstid, illamåendevågor, ömma bröst/ilningar och trötthet (somnat med dottern när hon sover runt lunchtid). Är ganska hoppfull att det förhoppningsvis blir ett plus (hade liknande med dottern) men vågar inte ta ut något i förväg. Visar det inget då blir det att testa igen på lördag eller söndag. Ska iväg på möhippa på söndagen så vill ju veta om man ska undvika alkoholen :)
    Nej då förstör jag om du vill vänta med att testa ;) jag har haft ömma svullna bröst i ett par dagar och lite pms humör men det har jag varje månad, så det är inget jag reagerat på. Sen igår har jag haft lite lätt molvärk också, men hade nog avfärdat den om det inte var så att jag hade plussat. Annars känner jag mig inte speciellt gravid ännu, men det kommer väl :) Håller tummarna för er med!
  • Jahajaa
    natalieljung skrev 2018-07-31 07:27:12 följande:

Hej kompisar! Här är en till som har fått ett positivt test.

Gjorde ett igår efm som visade ett svagare streck (dock positivt) men vågade inte riktigt tro på det till 100% haha men nu tror jag minsann jag vågar! :)

Mina symtom: ca en vecka efter äl fick jag magknip (skrivit det innan) i den övredelen av magen. Har blivit uppsvälld som en ballong och otroligt gasig. Samt lite lättare mensvärk lite då och då sen en vecka tillbaka (inte så mycket längre). & pytte lite ömma bröst sen en vecka tillbaka men trodde det skulle kännas mer i dom :P

Åhh stort grattis! :) :) :D lägg till dig i pluslistan, har startat en under BIM listan. Kul att den fylls på :)
  • Jahajaa
    louisejohansson skrev 2018-08-01 07:35:45 följande:

Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D

Stort grattis till plusset! :D

Jobbigt att illamåendet redan kommit, men det är ju av en bra anledning ;) har du några andra symptom. Första ?riktiga? symptomet jag fick var inatt när jag vaknade flera gånger av stark mensvärk, växtvärk antar jag :) Trodde inte det skulle komma så tidigt. Kram
  • Jahajaa

På dagen har det varit lite till och från men knappt märkbart, men inatt var det som riktig molande mensvärk. Kom och gick det också så det kändes inte konstant, men väldigt likt mensvärk :)

Danielsson21 skrev 2018-08-01 14:25:41 följande:

Hur känns din växtvärk? Är det liknande mensvärk? Känner också av det i omgånga tror jag. :)

Kram

• Jahajaa
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 10:27:26 följande:

Alltså, jag kunde inte hålla mig, detta är andra gången jag kissar idag. Knappt en minut efter testet togs och strecket ser ut såhär. För visst ser ni oclså någonting?!?!

Helt klart ett plus! Grattis! :D
Svar på tråden BIM Augusti <3