• Jahajaa

BIM Augusti <3

Helt klart ett streck iaf, men svårt att avgöra färg på bilden.. håller tummarna för att det är ett plus :)

dummamej2 skrev 2018-08-02 10:05:27 följande:

Igårkväll hade jag mensvärk som stråla ner i låten och och kändes i svanken och magen. Precis som alltid veckan innan mens. Är på bim - 5 och känner absolut ingenting. Vilken är bra för mig då jag inte hade några symptom förra graviditeten heller. Imorse kissade jag på en sticka och fick detta resultatet inom tiden. Kan dock inte avgöra om det är ett skuggstreck eller ett riktigt streck. Vad tror ni? :)

• Jahajaa

Testnarkoman som man är så slutar jag inte testa, men skönt att plusset blivit betydligt starkare iaf :) översta är från ÄL + 11 och nedersta från ÄL + 14

Hoppas bara pyret vill stanna kvar :)

• Jahajaa
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 19:41:23 följande:

Tog ett kvällsdopp och käkade middag med en kompis ikväll. Såå svårt att inte berätta något om den nya hemligheten! Vill helst inte berätta för tidigt för de man känner ju.

Grattis till plusset! Håller med dig! Man vill ju bara prata med någon om det ;) så att du inte lagt till dig på pluslistan, den finns under BIM listan :)
  • Jahajaa
    soffipropp1987 skrev 2018-08-03 07:15:28 följande:

Tack :) Och gratis till dig med! Han nog precis lägga in mig på listan innan du skrev det. Det värsta är att vi ska på kräftskiva ikväll, som tur är ska vår son med så en av oss måste vara nykter. Konstigt egentligen att man ska behöva förklara sig för att man inte dricker någon alkohol.

Tack! :) Nej det är jättesvårt att förklara sig när man brukar tacka ja till alkohol. Jag ska på kräftskiva nästa vecka, men som tur är jobbar jag dagen efter så jag har iaf det att skylla på ;)
  • Jahajaa
    ellie86 skrev 2018-08-05 06:04:10 följande:

Vågar inte riktigt tro på det..... ÄL+11 / BIM-2

Ska testa digitalt med, men får kanske vänta på morgonurinen imorgon.... om jag kan hålla mig...

Helt klart ett plus :D Grattis!
  • Jahajaa
    dummamej2 skrev 2018-08-05 09:29:56 följande:

Här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Plussade svagt på bim - 5. På bim - 4 och bim - 3 har jag haft små blödningar (är på bim-2 idag) .. Testet visar dock positivt fortfarande, men vet inte om det har stegrat så mycket som det borde göra. Har varit helt inställd på att det är ett missfall på g. Men när jag kissa på stickan imorse och stegringen inte sjunkit trots två dagar av spottings så kan man ju inte låta bli att hoppas.. Kan inte bara denna vecka gå fort och att testet stegrar ordentligt. Och om det nu är ett missfall på gång så vill jag bara att det ska sätta igång ordentligt så jag slipper leva i ovissheten. Hade inga spottings förra graviditeten. Någon som varit med om liknande?

Hej! Grattis till plusset! :) förstår om du är stressad, men det är supervanligt med spottings och t.o.m som en lättare mensblödning när man är gravid utan att det är någon fara, så förmodligen är det absolut ingen fara! :) jag håller tummarna att pyret får stanna kvar <3
  • Jahajaa

[quote=78941533][quote-nick]ellie86 skrev 2018-08-06 08:04:44 följande:[/quote-nick]Testade ännu tydligare plus idag, och gravid 2-3 På digitalt, så börjar väl få tro på det.... :)

Haha ja nu får du nog se dig själv som överbevisad ;) stort grattis igen, och så kul att plus listan börjar fyllas på :D

• Jahajaa
    ellie86 skrev 2018-08-06 08:04:44 följande:

Testade ännu tydligare plus idag, och gravid 2-3 På digitalt, så börjar väl få tro på det.... :)

Haha ja nu får du nog se dig själv som överbevisad ;) stort grattis igen, och så kul att plus listan börjar fyllas på :D
  • Jahajaa
    Wifey. skrev 2018-08-07 14:18:25 följande:

Grattis till er alla som plussat, men har en fråga till er; När började ni känna av symptom?

Hade ägglossning för två dagar sedan och det sägs ju att det är omöjligt att känna så tidigt, men blir ändå lite orolig då jag inte känner något konstigt alls, vilket andra brukar påstå att de gör.

Du behöver nog inte vara orolig alls... :) Ägget har inte fäst ännu.. tror att det man känner så tidigt är pms symptom av ökad progesteronhalt isf.

Jag är i vecka 4+5 nu och det ända jag känner är lite molvärk på kvällarna och ömma bröst, men inte mer ömma än dom brukar va innan ägglossning. Hade jag inte tempat hade jag varit orolig att det var något fel, men har tagit nytt test som visar starkt pluss och tempen ligger kvar högt :) Jag tillhör inte skaran med supertidiga symptom iaf

Lycka till och hoppas att du får ditt plus denna månaden :D
  • Jahajaa
    Thorax skrev 2018-08-08 13:01:16 följande:

Ja riktigt många plus i denna tråd. Hängt med ett tag men denna måste slå nåt slags rekord i plus. Blir en babyboom i april :D

Jaa, undrar om det har något med semestern att göra.. folk orkar ligga lite mer än vanligt ;) haha
  • Jahajaa

Åhh så roligt! Stort Grattis! :D :D

Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

• Jahajaa
    mysius skrev 2018-08-09 21:13:41 följande:

Någon som använder natural cycles och vill kolla på min temperaturkurva?

Jag tempar,. Vad var det du funderade över? :)
  • Jahajaa
    dummamej2 skrev 2018-08-09 20:18:37 följande:

Jahapp då kom det blod för mig igen... Kände på tappen som var mjuk och öppen. Missfall på G igen då. Jag som igår plussade 2-3 veckor och vågade bli glad igen sen första blödningen för en vecka sedan... Sååå besviken och arg. Först ska jag plussa och vi blir sååå glad, sen börjar jag blöda och vi trodde det blev missfall, sen en vecka senare plussar jag starkt och vi får ställa om oss och bli glad igen, och nu dagen efter kommer det blod igen. Fruktansvärt känns det. Elakt av kroppen och orättvist.

Hej <3 Förstår att allt känns skit nu, men det behöver ju inte vara ett missfall,. Rätt vanligt att blöda under tidigt graviditet utan att det är något fel och då måste ju tappen vara lite öppen tänker jag? :/ Har det kommit mycket blod? Håller verkligen tummarna för dig och för att den lilla får stanna kvar! Kram
  • Jahajaa
    lyckligast80 skrev 2018-08-10 08:10:31 följande:

Uppgiven! ÄL + 10 BIM -5 och negativt test idag. : (

Försök 15 here we go.... :/

Absolut inte försent! Mitt test var tokblankt på ÄL+9 och sen svagt på ÄL+11. Testade aldrig ÄL+10 men är rätt säker på att det inte hade visat något ;) gör ett nytt test om några dagar så är det större chans att få rätt resultat! Håller tummarna <3 :)
  • Jahajaa
    Issari skrev 2018-08-10 12:11:28 följande:

Någon som har mer erfarenheter av ÄL-tester? Jag har testat några månader tidigare men hade svårt att få till något riktigt starkt teststreck. ÄL har jag haft varje månad vilket jag ser på mina tempkurvor.

Är idag på cykeldag 12 och tog detta test. Ganska starkt ändå, så kanske kommer LH toppen inom kort? Vad tror ni? Jag brukar har ÄL på dag 15 eller 16.

Jag har bara använt ÄL test en månad och det var nu när jag plussade :) jag köpte clearblues ÄL test med tio stickor i, som antingen visar en ring bara eller en glad gubbe. Tyckte det var skönt att slippa tolka streck och undra när ÄL var, bara att ligga på när den glada gubben kom. Helt klart värt några extra kronor :)
  • Jahajaa
    dummamej2 skrev 2018-08-10 16:37:50 följande:

Det har inte kommit speciellt mycket blod. Utan snarare blodblandat slem typ.. Svinkonstigt. Det har dock upphört nu. Fick ju såhär för en vecka sen med. Vet inte var det kommer ifrån om det nu inte är ett missfall. Testar jag starkt positivt på måndagmorgon också så ska jag kontakta gyn eller bm så dem kan kolla upp var det kommer ifrån. Tack!!

Vad skönt! Har en vän som hade rätt mycket blödningar till och från i början av graviditeten och det gick hur bra som helst <3 vet dock inte vad det beror på, men kanske att slemhinnan i livmodern blöder när ägget/moderkakan fäster sig djupare?! (Bara spekulationer) men det kan alltid vara skönt att kolla upp ändå fast tror verkligen inte du behöver oroa dig :)
  • Jahajaa
    NiMi12 skrev 2018-08-27 07:28:45 följande:

Testade både i torsdags (BIM) och i lördags (BIM+2), men båda negativa. Ingen mens i sikte heller. Är nu på BIM +4 nu. Har inga symptom på varken mens eller graviditet.

Fick tips av en annan person att räkna annorlunda eftersom äl kom på cd18 och istället för min vanliga BIM (cd28) så skulle jag räkna 18 + 14 som ny BIM. Då har jag BIM igår.   

Jag tror tyvärr något har blivit knas efter mitt missfall. Vad vet jag inte och gyn lär ju inte ta emot mig än heller. Känner mig både stressad och frustrerad. Min mens är aldrig sen i vanliga fall så jag vet att något är fel. Men vad har jag ingen aning om.

Men isf testade du ju senast på ÄL+13 om jag räknar rätt och det kan ju ha varit för tidigt för att få ett plus! Ta ett test till imorgon, jag håller tummarna :)
Svar på tråden BIM Augusti <3