• Esofe

BIM Augusti <3

När skedde min ÄL tro? De med orange streck var strecken lika starka på (innan de blev intorkade såklart) och det med rosa streck är när jag började bli öm i bröstvårtorna och ha känningar i magen samt uppblåst.

Denna månad hade jag inte någon typisk ÄL flytning utan har gått efter strecken på testen. Nu har strecken börjat bli svagare och svagare igen.

Får väl övertala fästmannen till lite mys idag också, sen får han ledigt några dagar när flyttkaoset börjar hahaha!

• Esofe

Guuud vad dagarna mellan ÄL och BIM går långsamt... Tur att man jobbar 60h denna veckan så annat ligger på tankarna tills jag får lov att testa mig själv nästa vecka.. ÄL+5 just nu, känns som evigheter haha.

• Esofe

ÄL+8 och jag är sååå trött på att vänta på BIM hahaha... Tiden går sååå långsamt. Bröstvårtorna ömmar fortfarande och idag började det även knippa i magen. Hoppas det är ett gott tecken.. BIM om en vecka...

• Esofe
    Timal89 skrev 2018-07-26 17:46:29 följande:

Samma här! Dock Vet jag inte riktigt När jag har bim då det är min första månad utan spiral. Har gissat på 6/8 för att vara på ?säkra sidan? (isåfall cykel på 35 dagar) har dock inga symptom eller känningar. De enda som känns är pulsen långt ner i magen när jag ligger på mage - men de har väl inget me graviditet o göra :)

Vill oxå ha ömma bröstvårtor haha!

Haha, jag kan knappt ligga på magen, är så jävla uppblåst och har varit sen ÄL typ..
  • Esofe
    rubie skrev 2018-07-26 17:53:16 följande:

Bim - 7 idag. Haft molande värk i äggstocken i två dagar, ömma bröstvårtor sedan tre dagar tillbaka, lite synligare blodkärl på brösten (kan också vara värmen!) Det jag funderar på är om någon annan upplevt mensvärk-ish i ljumsken. Har känt i äggstocken två dagar men imorse kände jag en kraftig värk i just ljumsken... blir lite fundersam.

Åh vi har bim samtidigt! Hoppas för oss båda!
  • Esofe
    novemberregn skrev 2018-07-26 17:49:07 följande:

Undrar om jag ens haft ägglossning den här cykeln. Cykeldag 16, brukar ha runt dag 13-14. Ägglossningstesterna jag beställde förra veckan har inte kommit än, så kan väl inte vara helt säker men efter att ha kollat flytningar/temp den senaste veckan har inte helt indikerat att ägglossning skett/sker. Hade dock ökad sexlust, lite ömma bröst och lite molvärk över vänster sida i några dagar. Det har jag inte idag.

Tempen är fortfarande låg/ingen höjning.

Flytningar är inte som äggvita utan grötiga.

Livmodertappen är däremot högt upp och tycker väl att den är öppen men tappen är hård.

Får se när testerna kommer eller vid BIM med hjälp av graviditetstest, men jag tror inte att detta är vår cykel... :(

Suck.

Kram <3
  • Esofe
    Timal89 skrev 2018-07-26 18:49:33 följande:

tänker ni vänta till bim innan ni tar ett test? :)

Funderar på det, eller möjligtvis prova på måndag när jag är ledig (bim-3)... Har bara 1 rfsu test kvar och ett cb digitalt... Så måste nog köpa fler...
  • Esofe

Alltså det känns som om någon kramar om min livmoder extremt hårt... Sist och endaste gången jag känt detta var efter mitt pillerstopp då jag fick alla möjliga symptom då hormonerna kom tillbaka (var dock ej gravid)

• Esofe

ÄL+9, BIM-5... Extrema knip i undre delen av magen. Ömma bröst. Smått illamående och uppblåst mage. Beställde graviditetstest igår som kommer i veckan, bim på torsdag... Kom igen veckan, gå snabbt... Otålig...

• Esofe
    Timal89 skrev 2018-07-28 10:46:56 följande:

+1 på knip i nedre delen av magen! Äl + 10 här :)

Ibland kniper det så hårt att jag vill sätta mig ner
Svar på tråden BIM Augusti <3