• Esofe

BIM Augusti <3

Måste bara fråga... Jag fyller 23 nu den sista Augusti och någon månad efter ska jag på besök hos gynekolog som alla 23åringar gör. Frågan är om det skadar fostret ifall jag hunnit bli gravid? Om jag försöker bli gravid - kan det rubba allt?

• Esofe
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-15 19:47:46 följande:

Jag hade cellförändringar när jag blev gravid och fick gå på gynbesök kontinuerligt. Det skadar inte fostret/barnet alls att göra dessa testen så det behöver du inte oroa dig för :D

Tusen tack, kom nyss på att ett sådant besök väntas.
  • Esofe

Ursäkta känslig bild, men visst är det här flytningarna man har under ägglossning? Aldrig upplevt dem så förr...

• Esofe
    BragoP skrev 2018-08-17 09:01:15 följande:

Sådär är mina under ägglossning!

Åhhh! Första riktigt synliga ägglossningen för mig!

Har haft molande värk i magen hela natten, men jag trodde det hade något med sexet innan läggdags att göra haha...

Slutade med ÄL test i förgår eftersom jag blev så extremt ledsen och stressad över dem så beslutade mig att endast kolla flytningar...
  • Esofe
    BragoP skrev 2018-08-17 09:06:07 följande:

Vad roligt! För mig den här månaden så hade jag positivt ägglossningstest på förmiddagen, molande värk på kvällen och just de där flytningarna dagen efter

Tog ett digitalt ÄL test för skojs skull men det visar fortfarande ingen stegring, men mina äggviteflytningar samt molvärk säger något helt annat
  • Esofe
    Jagerika skrev 2018-08-17 11:55:33 följande:

Jag tror du säkert skulle fått positivt igår och att du har din ÄL nu :)

Idag har jag inga problem att nå livmodertappen med mitt pekfinger.. Igår kunde jag knappt nå den med långfingret ens..
  • Esofe

Åhhg vilken tydlig ägglossning jag fått! Molvärk i 3 dagar, strålar ut i ryggen, äggviteflytningar, livmodertapp är mjuk, öppen och högt upp i slidan...och ökad sexlust.. Nu hoppas jag på det bästa!

• Esofe

Är på ÄL+4 eller +5 och idag kom en liten blödning utan någon större värk. Jag lider annars av extrem mensvärk och tydligen kände jag även av ÄL väldigt väl. Hoppas på att detta var en nidis då jag endast känner ytterst lite molvärk..

• Esofe
    Esofe skrev 2018-08-22 14:44:59 följande:

Är på ÄL+4 eller +5 och idag kom en liten blödning utan någon större värk. Jag lider annars av extrem mensvärk och tydligen kände jag även av ÄL väldigt väl. Hoppas på att detta var en nidis då jag endast känner ytterst lite molvärk..

Hmm lite mer molvärk nu, några få ljusrosa droppar i bindan men nu ingenting alls när jag torkar mig.
  • Esofe

Alltså nu har jag haft blod när jag torkat mig i 2 dagar, det kommer och går. Inte mer än lite ljusrosa och det kommer endast när jag torkar mig inte annars. Molvärk har jag också. Jag är nu på ÄL+5 eller +6 och har hela 8 dagar tills BIM. Någon som varit med om liknande blödning så tätt inpå ÄL? Känns för tidigt för att vara nidis.. Denna ovisshet...

• Esofe

Bim-7 och jag har ett extremt illamående och har haft hela dagen. Känns typ som om jag är proppmätt och maten vill upp i halsen igen. Samtidigt är jag extremt öm på magen och specifikt på sidan av magen. Även längst ner på magen har jag fått en stickande samt molande känsla? Tårarna sprutar vid minsta lilla värk/obehag. Jag är även helt slut, så jävla trött trots jag inte gjort något speciellt.

Känns dock fortfarande för tidigt att ha symptom :( ÄL+7 idag...

• Esofe
    Esofe skrev 2018-08-24 20:21:56 följande:

Bim-7 och jag har ett extremt illamående och har haft hela dagen. Känns typ som om jag är proppmätt och maten vill upp i halsen igen. Samtidigt är jag extremt öm på magen och specifikt på sidan av magen. Även längst ner på magen har jag fått en stickande samt molande känsla? Tårarna sprutar vid minsta lilla värk/obehag. Jag är även helt slut, så jävla trött trots jag inte gjort något speciellt.

Känns dock fortfarande för tidigt att ha symptom :( ÄL+7 idag...

Juste, smärtan strålar även ut i ländryggen.
  • Esofe

Idag är det BIM-5 och mina flytningar är väldigt märkliga. Jag vaknade imorse, tog på mig ett par trosor, gick till toaletten (ca 4m) och tog av mig mina trosor... De var redan våta... Extremt vattniga flytningar men ändå tjockare än vatten. Tog på mig binda och drog iväg för flyttstäd. Såg nu 8h senare att flytningarna är lika rikliga men nu även med liiiite vitt i sig... Har även magsmärtor. Åh vad jag hoppas!!

Ni som plussat, hur såg era flytningar ut veckan innan BIM?

Svar på tråden BIM Augusti <3