• babytjejen

BIM Augusti <3

Månflicka skrev 2018-08-05 09:58:03 följande:

För mig droppar tempen samma dag som mensen kommer så tempsänkningen kanske kommer imorgon som du säger.

Själv sitter jag och väntar på spottings idag eller imorgon som jag alltid får innan mens. Pms?en säger att det är kört även denna månad så jag har inte brytt mig om att testa:/

Nu när man vet att mensen är på gång så vill man bara att den ska komma...trist bara att den kommer nu på sista semesterveckan då man vill kunna bada o sånt...min temp brukar droppa en el två dagar innan men har ju upplevt nya symtom o så senaste månaderna så detta är väl nästa steg i förändringen då...
  • babytjejen

Fick blodstrimmor när jag var på toaletten i morse så mensen sätter igång senare idag el imorgon kan jag tänka :(

• babytjejen
    Thorax skrev 2018-08-06 12:43:11 följande:

Ingen nidis eller mellanblödning?

Nej,eftersom det är idag mensen är beräknat så...har inte kommit något mer men brukar vara så ibland,spottings första dagen o sen kommer mensen dagen efter så räknar med att den kommer imorgon el ikväll...
  • babytjejen

Temp är ner,negativa test i söndags...kan inte mensen ta o komma nu då så man kan ge sig på nästa försök. Funderar på att ta mitt digitala test ikväll bara för att få huvudet o förstå det kroppen känner...om inte mensen dyker upp innan dess...

• babytjejen
    MaalinJ skrev 2018-08-07 18:52:47 följande:

Kom över till oss i september tråden <3

Är redan där om det inte finns två av dom...
  • babytjejen

Tar bort mig då mens kommit...

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0[/quote]

• babytjejen

Låg på stranden idag o blev bombarderad av graviditet...liten strand men 4-5 gravida kvinnor där, i vattnet hörde jag t.o.m två killar som pratade barn o graviditet. Kändes verkligen tufft, brukar alltid vara extra känslig i början av mensen...

• babytjejen

Köpte artic root igår o ska köra på det denna cykel...inte för att jag tror det kommer ge något eftersom jag redan har en regelbunden cykel men kanske mer för att känna att man gör något, att man gör något annorlunda....efter så lång tid finns ju inget hopp kvar,mest bara jobbigt o stressigt. Men samtidigt vill man inte riktigt ge upp,babylängtan är ju sååååå stark. Snart slut på semestern så då kanske man inte tänker lika mkt på det...

• babytjejen
    Thorax skrev 2018-08-09 11:04:53 följande:

Om inte annat kan de ju inte skada liksom, och lite extra nyttigheter är ju bara bra :)

Längtar också till jobbet, att få göra nåt, få dagarna att gå igen

Grattis till plusset förresten...visst hade du ett test för klimakteriet som jag kunde få? Skicka ett pm men info om hur det funkar isåfall så kan jag skicka adress, kan vara skönt att få bort den oron som ligger o maler i huvudet konstant nu...
  • babytjejen

Inte sugen alls på att börja jobba igen på måndag men ändå skönt att få annat att fokusera på. Behöver verkligen sluta tänka på babybakande o allt som har med det att göra. Har låtit mig bli uppslukat av det...ska försöka bli uppslukad av jobbet o träning o kommande viktnedgång som jag ska köra igång med på måndag. Försöka ta en paus...inte i själva bakandet men alla tankar på det,försöka leva ordentligt.

Låter jag vettig el helt tokig???

• babytjejen
    AnonymAB skrev 2018-08-11 12:49:48 följande:

Det låter jätte vettigt att ta en paus i fokus på att bli gravid.

Men undrar hur du gör gör att inte tänka på det?

jag tänker på det dagligen. vill inget hellre än att få ett plus. Men tränar o jobbar som vanligt. Men tänker mycket på bebistillverkningen samtidigt. haha

Lycka till o hoppas det blir våran tur att plussa snart.

Jag vet inte heller men ska försöka, sluta vara inne här flera gånger om dagen, försöka hålla mig sysselsatt med annat. Gillar ju broderi o vuxenmålarböcker så ska syssla med mkt sådant....leta jobb då jag är dödstrött på det jag har...
  • babytjejen
    AnonymAB skrev 2018-08-11 12:49:48 följande:

Det låter jätte vettigt att ta en paus i fokus på att bli gravid.

Men undrar hur du gör gör att inte tänka på det?

jag tänker på det dagligen. vill inget hellre än att få ett plus. Men tränar o jobbar som vanligt. Men tänker mycket på bebistillverkningen samtidigt. haha

Lycka till o hoppas det blir våran tur att plussa snart.

Jag vet inte heller men ska försöka, sluta vara inne här flera gånger om dagen, försöka hålla mig sysselsatt med annat. Gillar ju broderi o vuxenmålarböcker så ska syssla med mkt sådant....leta jobb då jag är dödstrött på det jag har...
  • babytjejen

Har ju kört rosenrot denna cykel o verkar som dom något annorlunda, börjar få äl-flytningar nu, något jag aldrig känt av innan...Hoppas det är något positivt o att vi lyckas denna gången.. får nog positivt på ältest imorgon el kanske rent av ikväll..

• babytjejen

Även om jag har bim i sep så har jag svårt att lämna denna grupp...så lycklig för alla som lyckas plussa men samtidigt sticker det till av längtan i sitt eget hjärta varje gång...tror dom flesta vet känslan va ;)

Fick smiley nu på morgonen så äl Är på ingående..Hoppas denna stora gravidvåg sprider sig till oss i septembergruppen..

• babytjejen
    Lycklig37 skrev 2018-08-18 11:27:41 följande:

Jag och min man planerar barn. Har preckis haft ägglossning och vi har jobbat på. Min menstruation kommer om 9 dagar men vi hoppas på att den uteblir och vi får ett pluss. Vi har nu försökt ett par gånger att bli gravida. Jag är 37 år och min man 36år. Vet att det kan ta lite tid så vi får bara slappna av och ta det som det kommer. Någon annan som är i min ålder som planerar barn?

Jag fyller 39 o mannen är 37...har ett barn på 5 o ett halvt..försökt få ett syskon i över tre år, blev gravid men fick tyvärr MA I april...fjärde försöket, fick utslag på clearblues ältest idag så mitt uppe i försöket...
  • babytjejen
    JenniferBeckman skrev 2018-08-19 17:38:02 följande:

Jag har BIM 28/8. Med både missfall i december och utomkveds som brast i februari så hoppas jag att det är vår tur nu.

Håller tummen för er alla..Hoppas på min tur oxå..efter över tre års försök o ett MA I bagaget då borde det vara våran tur nu. Iom att jag snart fyller 39 känner jag att tiden håller på att rinna ut för mig med..o att chansen minimeras för varje försök...
  • babytjejen
    Jagerika skrev 2018-08-21 07:28:19 följande:

Jag tycker verkligen inte att du gnäller, för livet är så himla orättvist! Har pratat privat med några tjejer här på FL, då en tråd kan bli så rörig, och alla har blivit gravida inom dom 3 första månaderna som dom försökt och sedan slutat skriva här på FL. och kvar blir jag då jag inte har någon att prata med. Min allra allra bästa vän har PCOS och käkar piller. Hon har blivit gravid 2GÅNGER! Hur sjukt är inte det? Och båda gånger har hon gjort abort, senast förra veckan.. när hon berättade detta fick jag verkligen ont i hjärtat. Men killen fick en panikattack, skakade och klarade inte av att bli pappa. Så jag förstår henne på ett sätt också då man vill att båda parter ska vara delaktiga.

Vi försöker allt vi kan och hon bara råkade bli gravid 2 gånger inom loppet på 1,5 år. På piller. Med PCOS. Så gnäll på hur mycket du bara vill, för jag fattar precis hur orättvist livet är!

Förstår med...hade ju försökt i nästan tre år innan vi blev gravid o då får vi MA, känns oerhört orättvist!!!
Svar på tråden BIM Augusti <3